تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در سنندج برگزار می‌شود

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: یادواره خالق مولودنامه مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی محوری‌ترین برنامه هفته وحدت در استان کردستان است که از سال ۸۴ تاکنون هرساله توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ایام هفته وحدت برگزار می‌شود و امروز به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور شناخته شده است.

امین مرادی، کردستان را مهد عرفان و مردم کردستان را از عاشقان و اردتمندان پیامبر اعظم اسلام (ص) عنوان کرد و افزود: اولین دوره‌ای که در سال ۸۴ یادوراه شمس قریشی برگزار شد شاهد حضور ۲۰۰ نفر در مراسم بودیم، اما در دوره چهاردهم بالغ بر ۲۰ هزار نفر از برگزاری این مراسم مردمی استقبال کردند و به نوعی با پوشش‌های خوب رسانه ملی و اصحاب رسانه این شور و اشتیاق به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی در کشور ثبت شد.

مرادی بیان کرد:به همین منظور پانزدهمین یادواره عارف نامی کُرد سید بهاء الدین شمس قریشی و بزرگترین مولودی خوانی کشور، روز سه شنبه ۲۹ آبان ماه ۹۷ مصادف با ۱۲ ربیع الاول ۱۴۴۰ از ساعت ۱۹:۳۰ در صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مسئولین ارشد استان به صورت ویژه پیگیر برگزاری این مراسم هستند که لازم است از راهنمایی‌ها و حضور همیشگی نماینده، ولی فقیه در کردستان در تمامی دوره‌های برگزار شده به صورت ویژه قدردانی کنیم.

گفتنی است؛ مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی از عارفان نامی کُرد است که در سال ۱۲۹۳ هجری قمری مصادف با ۱۲۵۰ هجری شمسی در روستای «سه ردی» شهرستان پاوه متولد شده است. وی از همان کودکی با حضور در مکتب اساتید در پاوه، بیاره و سنندج تلمذ کرده و سپس در سنندج به عنوان امام جماعت مسجد «هه ژاره» به امر آموزش و تربیت طلاب علوم دینی مشغول بوده است.

وی به فارسی و کُردی تألیفات متعددی را داشته است که از جمله آن معراج‌نامه، مولودنامه، شمس العقائد و دیوان شعر است.

وی در سال ۱۳۶۵ هجری قمری مصادف با ۱۳۲۲ هجری شمسی در سن ۷۲ سالگی در سنندج به لقاء الله پیوسته و در آرامستان آن زمان سنندج «تایله» به خاک سپرده شده است. آرامگاه آن مرحوم در محوطه سالن ورزشی شهید کاظمی سنندج واقع در خیابان طالقانی (فیض آباد) واقع شده است.

انتهای پیام/م

یادواره سید بهاءالدین شمس قریشی در سنندج برگزار می‌شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور در سنندج برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..