تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رونق جراحی‌های زیبایی با اسامی حیوانات

۷۹۷۶۶۸

۱۱۱ بازدید

روزنامه صبح نو نوشت: گویا در جامعه امروز ما تب زیبا شدن هر روز بیشتر از روز گذشته بالا می‌رود و اینکه این تب چه زمانی جامعه را به تشنج بکشد امری است که باید ساعت‌ها درباره آن بحث و گفت‌وگو کرد اما آنچه که در یکی دو هفته اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، انجام برخی جراحی‌های زیبایی است که با نام انواع حیوانات شناخته می‌شود.

اگر سال‌های قبل بسیاری برای جراحی بینی و به‌اصطلاح سربالا کردن آن به مطب جراحان زیبایی مراجعه می‌کردند، حالا جوانان بسیاری هستند که برای شبیه کردن گوش خود به الاغ یا چشم خود به گربه نه‌تنها به مطب پزشکان که حتی به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

دکتر بیژنی، رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفته است: آمار دقیقی از تعداد جراحی‌های زیبایی در کشور وجود ندارد اما جراحی‌های بینی، پلک، شکم و پروتز همچنان در صدر جراحی‌های زیبایی قرار دارد. وی درباره رواج جراحی‌های جدید با نام‌های منتسب به حیوانات نیز گفته تاکنون جراحی گوش‌الاغی یا چشم‌گربه‌ای ندیده و فقط تبلیغات چنین اعمالی را  دیده است.

وی تأکید کرده است: «جراحی‌های غیرمتعارفی تحت عنوان جراحی‌های زیبایی در همه جای دنیا انجام می‌شود اما در کشور ما امکان ندارد یک متخصص جراحی پلاستیک این اعمال را برای بیماری انجام دهد حتی اگر خود بیمار چنین درخواستی داشته باشد. من نیز تاکنون اعمال گوش‌الاغی یا چشم‌گربه‌ای ندیده‌ام اما تبلیغات چنین اعمالی را دیده‌ام.»

بیژنی انجام چنین عمل‌هایی را در شأن یک جراح پلاستیک ندانسته و گفته است: «معمولاً افرادی که چنین اعمالی انجام می‌دهند، بعد از مدتی از این کار پشیمان می‌شوند. این در حالی است که برگرداندن عضو نیز به حالت قبلی غیر ممکن است و این اعمال عوارضی را نیز به همراه خواهد داشت.»

گفته می‌شود برخی از جراحی‌های نامتعارف در برخی آرایشگاه‌ها و بدون حضور افراد دارای صلاحیت انجام می‌شود، نکته‌ای که رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران هم درباره آن گفته است: «فردی که این اعمال را برای بیماران انجام می‌دهد، قطعاً یک متخصص و جراح پلاستیک نیست بنابراین عوارضی را برای فرد به‌وجود می‌آورد. برای مثال در عمل چشم‌گربه‌ای ممکن است چشمان فرد به‌طور کامل بسته نشود و با وزش باد یا هنگام خواب مشکلاتی را برای قرنیه به وجود آورد.»

اتاق عمل ؛ جراحی‌های عجیب

عمل جراحی چشم‌گربه‌ای یا گوش‌الاغی از عمل‌های عجیب زیبایی است که در هفته‌های اخیر نام‌شان زیاد شنیده شده است، به‌طوری که پزشکان متخصص و حتی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز واکنش نشان داده است. دکتر علیرضا صابری، در ارتباط با جراحی‌های زیبایی در کشور گفته: «آمار عارضه‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی در کشور افزایش یافته و این مسأله به علت این بوده که افراد غیرمتخصص و غیر دوره‌دیده در این حوزه ورود یافته و نظارت‌های قوی بر این مسأله وجود ندارد.» عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز، افزود: «در گذشته از حدود ۱۰‌بیماری که به متخصصان جراحی زیبایی و پلاستیک مراجعه می‌کردند حدود دو مورد به دلیل عارضه ناشی از جراحی بود ولی اکنون از هر ۱۰‌مورد مراجعه چهار مورد ناشی از عارضه است که اکثر این عوارض سخت بوده و درمان آن نشدنی به‌شمار می‌رود.

آسیب دیگری که متأسفانه به‌صورت گسترده در جامعه دیده می‌شود مراجعه نوجوانان برای انجام جراحی‌های زیبایی است.» دکتر بیژنی، رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران از افزایش تعداد مراجعه افراد زیر 18‌سال برای انجام عمل‌های زیبایی خبر داد که برخواسته خود پافشاری می‌کنند و حتی نصیحت‌های والدین و پزشکان هم کارساز نمی‌شود. جراحی‌های عجیب برای زیبا شدن از سوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هم مورد توجه قرار گرفته است. در همین ارتباط آقای حسن نوروزی از تعیین دو ماه حبس و ۷۴‌ضربه شلاق بر اساس ماده‌۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، هم برای افراد متقاضی انجام عمل‌های چشم‌گربه‌ای و گوش‌الاغی و هم پزشکان تسهیل‌کننده این اقدام خبر داد.

به گفته وی، اصولاً تغییرات در پیکره وضعیت نظام خلقتی انسان از نظر مذاهب گوناگون رد شده است، کما‌اینکه اهل سنت و مسیحیت این اقدام را حرام می‌دانند و معتقدند خلقت خدا را نباید تغییر داد و تقریباً نظر همه ادیان به این می‌رسد که انجام این نوع عمل‌ها امری ممنوع است. اما نکته مهم در اظهارات دکتر بیژنی ریشه جامعه‌شناختی دارد. به گفته وی، این نوجوانان برای کسب اعتماد‌به‌نفس بیشتر و قرار گرفتن در معرض توجه همسالان درخواست انجام عمل جراحی بینی را دارند؛ اتفاقی که به‌ نظر می‌رسد در بقیه جراحی‌های زیبایی هم از سوی افراد مراجعه‌کننده مورد نظر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رونق جراحی‌های زیبایی با اسامی حیوانات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..