تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خرمای پیارم، نارنگی و مروارید هرمزگان ثبت جهانی شد

مدیرکل ثبت صنعتی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: خرمای پیارم حاجی آباد، نارنگی سیاهوی بندرعباس و مروارید خلیج فارس گواهی نامه های ثبت جهانی دریافت کردند.

مهدی میرصالحی دربیست و دومین همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه هرمزگان و رونمایی از ثبت این سه محصول در بندرعباس افزود: فرایند ثبت جهانی این سه محصول مدت 2سال زمان برده که اخیرا در سازمان جهانی مالکیت ( WIPO) ثبت شده است.

وی، با تشریح روند ثبت جهانی سه محصول نارنگی سیاهو، مروارید خلیج فارس و خرمای پیارم حاجی آباد افزود: ما محصول را در یک حوزه جغرافیایی خاص شناسایی کرده و آن را به ثبت ملی و سپس به ثبت جهانی می رسانیم.

مدیرکل ثبت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: موضوع ثبت جهانی مروارید خلیج فارس بازتاب زیادی در رسانه های بین المللی داشته زیرا دراین سند بین المللی نام خلیج فارس برای دفعه های مکرر ثبت شده است.

به گفته میر صالحی ثبت جهانی این سه محصول باعث شناخت بیش از پیش مردم کشورهای مختلف از آنها می شود.

نارنگی سیاهو بندرعباس

دهستان سیاهو منطقه کوهستانی و گردشگری در 65 کیلومتری بندرعباس قرار دارد که به علت آب و هوای خاص، انواع محصولات گرمسیری و سردسیری مانند گردو، انار، انگور، زردالو، سیب، انبه، نخل، نارنگی و مرکبات را می توان درکنار هم دید که کاشته شده اند.

سطح زیر کشت باغ های نارنگی پفکی سیاهو 2 هزار هکتار است و از آنجایی که این محصول شهره ملی و جهانی دارد همه ساله یک سوم آن در بسته بندی های مخصوص به کشور های اروپایی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

وسعت باغهای زیر کشت نارنگی درهرمزگان 7 هزار و 300 هکتار است که سالانه 62 هزار تن محصول از آنها برداشت می شود.

خرمای پیارم حاجی آباد

خرمای پیارم (Piarom or Pyarom) نام یکی از انواع خرماهایی است که در شهرستان حاجی آباد از توابع استان هرمزگان کشت می شود. 
رقم پیارم از نوع تجاری و درجه یک بوده که به دلیل کیفیت مناسب و بازار پسندی یک رقم خاص صادراتی محسوب می شود طوریکه این محصول توانسته توجه بازارهای جهانی را به خود جلب نماید.

پوست نازک این خرما به رنگ قهوه ای تیره و با توجه به اینکه گوشت و پوست آن بطور کامل به یکدیگر چسبیده اند، ظاهری زیبا و مطلوب دارد و فرایند شستشوی آن نیز به صورت کامل صورت می گیرد و با توجه به اینکه عمده قند موجود در آن از نوع فروکتوز می باشد به راحتی و سرعت در سوخت و ساز بدن استفاده شده و کسانی که یک بار این خرما را مصرف کرده اند به خاطر طعم بسیار خوب و ظاهر مطلوب و سایر خواص غذایی آن بطور معمول مصرف کننده دائمی این خرما می شوند.

مروارید خلیج فارس

مراکز صید مروارید در گذشته فقط به ساحل های دریاهای آب گرم محدود می شد یکی از مهم ترین این مراکز، خلیج فارس است، حوزه خلیج فارس به خاطر داشتن مرواریدهای طبیعی بسیار مشهور است طوریکه گفته می شود، خلیج فارس بهشت مروارید است.

مرواریدهای خلیج فارس، از لحاظ کیفیت، درخشندگی و اندازه و فراوانی خود دارای شهرت بسیاری هستند، وجود چشمه های آب شیرین و ترکیب منحصر به فرد از آب شیرین و شور یکی از اسرار درخشندگی مروارید خلیج فارس اعلام شده است.

براساس متون برجای مانده از گذشته، در هرمزگان از بندرلنگه به عنوان مهم ترین شهر و حتی پایتخت مروارید خلیج فارس نام برده شده است.
بیست و دومین همایش تجلیل ازصادرکنندگان نمونه هرمزگان با حضور معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، رایزن بازرگانی ایران درعمان، نمایندگان بندرعباس، قشم، حاجی آباد و بوموسی درمجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی این استان برگزارشد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خرمای پیارم، نارنگی و مروارید هرمزگان ثبت جهانی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..