تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خادمی: دور زدن تحریم‌ها مرد روزهای سخت می‌خواهد/ میرزایی:راهکار حل مشکلات امروز تشکیل کمیته و ستاد نیست

هدایت الله خادمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه باید کرد تا ما شاهد حضور بابک زنجانی‌ها و مافیا در بازار نفت نباشیم، اظهار داشت: مگر در بانک‌های ما اختلاس صورت نگرفته است؟ آیا ما در بانک‌ها را می‌بندیم که اختلاس به وجود نیاید؟ باید نظارت وجود داشته باشد تا مشکلات کمتر شود

وی تاکید کرد: دور زدن تحریم‌ها مرد روزهای سخت را می‌خواهد، کسانی که آبرویشان را برای نظام بگذارند و زندان هم بروند، این افراد در وهله اول مورد دشمنی و تحریم های آمریکا قرار می‌گیرند. متاسفانه کسانی که تحریم را دور زدند، در حال حاضر هم در داخل کشور مجبور به بازنشستگی، بازخرید، خانه‌نشینی شدند و یا کنار گذاشته شده‌اند.

وی خاطرنشان کردند: امروز کسانی که علیه آمریکا شعار دادند و از دیوار سفارت این کشور بالا رفتند، تحریم نیستند که هیچ بچه‌هایشان در این کشور زندگی می‌کنند و ایالات متحده به گرمی از آن‌ها استقبال می‌کند؟ داستان این است؛ برخی از کسانی که تحریم‌ها دور زدند و برای کشور ارزآوری کردند امروز خانه‌نشین و بازنشسته شدند و مورد ظلم قرار گرفته‌اند، کاری به بابک زنجانی ندارم مقصودم دلسوزانی است که با جان و دل برای کشور کار کردند.

این عضو کمیسیون انرژی افزود: در حوزه نفت نگاه کنید چند نفر از کسانی که تحریم‌ها را دور زدند امروز از کار بیکار شده‌اند و یا به عنوان کارشناس و مشاور به بخش‌های دیگر فرستاده شده‌اند؟ خیلی‌ها امروز در شک و تردید به سر می‌برند که اگر تحریم‌ها را دور بزنیم آیا در داخل کشور هم تحریم خواهیم شد؟  اینکه امروز با آبروی کسانی بازی کنیم که همه چیزشان را برای کشور گذاشتند، درست نیست.


زندگی مردم دیگر سادگی زمان جنگ را ندارد

جلال میرزایی درباره لزوم تشکیل معاونت و یا کمیته‌هایی در وزرات‌خانه‌ها برای مقابله با تحریم‌ها، گفت: جامعه ما جامعه‌ای است که در این موارد شعاری عمل می‌کند اگر نتایج تشکیل کمیته‌ها را در ستاد اقتصاد مقاومتی مشاهده کردیم، در وزرات‌خانه‌ها هم خواهیم دید. بارها شاهد تشکیل چنین کمیته‌هایی برای مقابله با تحریم بوده‌ایم که باید جمع شود،‌ این وزرا و معاونان آنان هستند که باید با موانع و مشکلاتی که تحریم برای‌شان ایجاد می‌کند، مقابله کنند.

وی با بیان این‌که وزرا بهتر از هرکسی می‌دانند که چه تصمیماتی باید در مواقع لزوم بگیرند، عنوان کرد: وزرا و کسانی که در وزرات‌خانه‌ها در رأس امور قرار دارند، باید تدابیر لازم را برای مقابله با تحریم‌ها اتخاذ کنند این کار موازی‌کاری برنمی‌دارد .

این عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه وزرا، مدیران و مسئولان باید مدیریت بحران بلد باشند، گفت: در شرایط عادی که کنترل کردن اوضاع کار سختی نیست هرکسی می‌تواند آن را انجام دهد، مهم این است که در این شرایط سخت مدیران، مدیریت بحران بدانند و برای این‌که از پس تحریم برآیند برنامه داشته باشند.

وی یادآور شد: بعد از انقلاب ما همیشه با چنین مشکلاتی رو به رو بوده‌ایم و مسئله تازه‌ای هم نیست بنابراین باید از مدیران خلاق، توانمند، باتجربه و کاردان استفاده کنیم؛ کسانی که توانایی تصمیم‌گیری در شرایط سخت و بحرانی را دارند و محافظه‌کار نیستند و از حل مشکلات برمی‌آیند. راهکار حل مشکلات امروز تشکیل کمیته و ستاد برای مقابله با تحریم‌ها نیست، باید مدیران باانگیزه و کاردان بر سر کار بیایند.

وی با اشاره به این‌که برخی شرایط امروز را با زمان جنگ مقایسه می‌کنند، گفت: زمان جنگ یک ستاد بسیج اقتصادی وجود داشت که به مردم کوپن می‌داد؛ از توسعه و آبادانی هم باتوجه به شرایط خبری نبود.در آن زمان ستادهای پشتیانی جنگ شکل می‌گرفت و مردم با مشارکت و حمایت‌شان با دادن پول، طلا و یا حضور در جبهه‌های به رزمندگان کمک می‌کردند اما امروز جامعه پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و دستخوش تغییرات شده است و دیگر سادگی زمان جنگ را ندارد به همین دلیل باید با توجه به شرایط پیش رو تصمیم بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز نمی‌توانیم از راهکارهایی که زمان جنگ استفاده می‌کردیم، بهره ببریم آن زمان جامعه ساده بود و جنگ هم مشخص و عیان بود تهدید پیچیده‌ای وجود نداشت اما شرایط حال حاضر ما بسیار متفاوت است. باید با عقلانیت کارها را پیش ببریم؛ تشکیل ستادها و معاونت کاری را حل نمی‌کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی درباره این‌که در زمان تحریم باید چگونه اقدام کنیم تا شاهد ظهور بابک زنجانی‌ها و مافیا نباشیم، گفت: ما دشواری‌هایی در این زمینه‌ها داریم باید نظارت بیشتری صورت گیرد شرایط بسیار خاص است باید دقت لازم را داشته باشیم. در زمینه نفت آقای زنگنه و بانک مرکزی حساسیت‌های لازم را دارند تا دوباره بابک زنجانی دیگری پیدا نشود اما ما هم باید آسیب‌شناسی کنیم تا مشکلات کمتر شود.

214214




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خادمی: دور زدن تحریم‌ها مرد روزهای سخت می‌خواهد/ میرزایی:راهکار حل مشکلات امروز تشکیل کمیته و ستاد نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..