تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائم عفونت گوش میانی در کودکان/ سرماخوردگی را جدی بگیرید

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، خواجوی رئیس انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران اظهار کرد: در گذشته زمانی که بر اثر عفونت گوش آسیب پايدار به گوش میانی وارد می‌شد تمام گوش ميانی توسط جراح تخلیه می‌شد و شنوايی افت بسزايی پيدا می‌كرد ولی امروزه با عمل‌های جراحی در صورتيكه بيمار به موقع به متخصص مراجعه نمايد عقونت مزمن را می‌تواند با درمان‌های ترميمی نه تنها عفونت راكنترل كند بلكه شنوايی فرد را هم بهبود ببخشد.

وی گفت: همچنين در مورد تومورهای اعصاب شنوایی كه داخل جمجه قرار دارد در گذشته جراحی بسیار وسيع صورت می‌گرفت و آسيب جدی به اعصاب شنوايی و تعادلی و همچنين اعصاب صورت وارد می‌شد ولی امروزه با روش‌های محافظه كارانه بدون آسيب به نسوج و اعصاب ديگر داخل مغز تومور برداشته می‌‌شود و سلامتی فرد به دست می‌آید.

خواجوی افزود: در مورد تومورهای حنجره اگر بيمار با توجه به علائم اوليه مراجعه كند با روش‌های ساده معاينه در مطب بيماری تشخيص داده می‌شود و با روش‌‎های پيشرفته‌ای كه وجود دارد و تومورها را درمان كامل انجام شود و حتی بيمار صدای خود را داشته باشد در مراحل پيشرفته نيز كه حنجره به طور كامل برداشته می‌شود با توجه به امكانات پيشرفته امروزی فرد قادر به تكلم و صحبت كردن است.

رئیس انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران بیان کرد: در مجموع در تمامی قسمت‌های جراحی‌های ناحيه گوش و گلو و بينی و سر و گردن با توجه به پيشرفت‌های امروزه در دنيا كه در ايران هم امكانات آن وجود دارد ، قابل درمان است، بالاخص روش‌های جراحی قاعده جمجمه به وسيله روش‌های آندوسكوپيک پيشرفته بدون نياز به باز كردن قسمت‌های مهمی از صورت و جمجمه انجام می‌شود و بيمار هم از نظر ظاهر و هم عملکرد آسیب نمی‌بیند،  عفونت گوش میانی در کودکان خود را بی‌قراری، درد گوش، كم شنوايی همراه با عفونت تنفسی فوقانی نشان می‌دهد پس علائمی مثل سرماخوردگی را جدی بگیرید.

گفتنی است؛ شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران۶ تا ۹ آذرماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران با حضور صاحبنظران بین‌المللی و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

روش‌های درمان عفونت و تومورهای گوش و حنجره



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائم عفونت گوش میانی در کودکان/ سرماخوردگی را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..