تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بن سلمان دستور ترور خاشقچی را صادر کرده بود

۷۹۷۶۲۳

۱۱۵۷ بازدید

 روزنامه واشنگتن پست خبر داد، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این نتیجه رسیده که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دستور ترور «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود را صادر کرده بود.

ایرنا: روزنامه واشنگتن پست خبر داد، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این نتیجه رسیده که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دستور ترور «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد آل سعود را صادر کرده بود.

به نقل از واشنگتن پست، مقام های آگاه می گویند این ارزیابی سیا معتبرترین برآوردی است که بن سلمان رابه قتل خاشقچی مرتبط کرده و تلاشهای دولت دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکابرای حفظ روابط با عربستان را پیچیده می کند.

ارزیابی سنا در تناقض با ادعاهای دولت عربستان قرار دارد که گفته بود بن سلمان دخالتی در قتل خاشقچی نداشته است.

این روزنامه نگار دوم اکتبر (دهم مهر) برای انجام امور اداری مربوط به ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و در آنجا به قتل رسید. در ماه اکتبر تیمی 15نفر با هواپیمای دولتی عربستان به استانبول رفت و خاشقچی در کنسولگری به قتل رساند.

منابع آگاه که خواستندنامشان فاش نشود اعلام کردند سیاچندین منبع اطلاعاتی از جمله تماس تلفنی «خالد بن سلمان» سفیر عربستان در آمریکا با خاشقچی را بررسی کرده اند. خالد به خاشقچی گفته بود که او برای دریافت مدارکش باید به کنسولگری عربستان در استانبول برود. وی به این روزنامه نگار تضمین داده بود که در آنجا در امان خواهد بود.

به گفته منابع آگاه،مشخص نیست که آیا خالداطلاعاتی داشته که خاشقچی به قتل خواهد رسیدیا نه. اما وی به دستور برادرش با خاشقچی تماس گرفته بود. دستگاه های اطلاعاتی آمریکا این تماس را ردیابی کرده بودند.

«فاطمه باشان» سخنگوی سفارت عربستان در واشنگتن گفت که سفیر و خاشقچی هرگز درباره«چیزی مرتبط با رفتن به ترکیه» با هم صحبت نکرده بودند.

وی افزود که ادعاهای سیا «اشتباه است. ما فرضیات مختلفی را شنیده ایم که پایه چنین گمانه زنی هایی شده است.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بن سلمان دستور ترور خاشقچی را صادر کرده بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..