تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بروز تک‌گیر آنفلوآنزا در کشور و توصیه به مردم

بروز تک‌گیر آنفلوآنزا در کشور و توصیه به مردمبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر مسعود مردانی عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا، درباره وضعیت آنفلوآنزا در ابتدای پاییز، گفت: بعد از بازگشت زائران عزیز از کشور عراق در اربعین حسینی، شاهد بروز موارد تک‌گیر آنفلوآنزا در سطح شهر‌های مختلف از جمله شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: خوشبختانه از آنجایی که هنوز سرما در کشور استقرار کاملی پیدا نکرده است، موارد بیماری از شدت بالایی برخوردار نیستند، اما موارد تک‌گیر وجود دارد و مواردی از ابتلا به آنفلوآنزای H. ۱ N. ۱ و H. ۳ N. ۲ دیده می‌شود که عمدتا هم با عارضه سینه‌پهلو، سرفه، درد بدن، خلط چرکی و... مراجعه می‌کنند و حتی در مواردی منجر به بستری شدن در بیمارستان نیز می‌شود. در عین حال خوشبختانه همه‌گیری و شدت بیماری بالا نیست.

مردانی با بیان اینکه آغاز موج‌های اول و دوم آنفلوآنزا، به نوع ویروس آنفلوآنزای در گردش، تعداد افرادی که ایمن شده‌اند، اپیدمی‌های سال‌های قبل، دمای هوا، و... بستگی دارد، در پاسخ به اینکه آیا مردم همچنان می‌توانند واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟ گفت: مردم را دو دسته می‌کنیم؛ یکی مردم عادی و دیگری گروه‌های خطر. همیشه توصیه می‌کنیم گروه‌های پرخطر در ابتدای فصل سرد سال، یعنی مهر و آبان، واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. حال اگر از این گروه هنوز افرادی هستند که واکسن آنفلوآنزا را تزریق نکرده‌اند در اسرع وقت و سریع‌تر واکسن را تزریق کنند.

مردانی تاکید کرد: گروه‌هایی که باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند شامل زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران قلبی، بیماران ریوی مزمن، بیماران دارای نارسایی‌های مزمن کلیوی، افرادیکه همودیالیز می‌شوند، مبتلایان به HIV مثبت، بیماران مبتلا به سرطان، دیابتی‌ها، مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج، افراد تحت درمان با کورتون و دارو‌های تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن، افرادیکه تحت عمل پیوند قرار گرفتند و... هستند.

وی همچنین اظهار کرد: نکته بسیار مهم این است که بر اساس اولویت‌های سازمان بهداشت جهانی این افراد باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند. همچنین طبق دستورالعمل کشوری آنفلوآنزا، کودکان بین شش ماه تا شش سال لازم است واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. در عین حال پزشکان، پرستاران و افرادی که در خط اول ارائه خدمت به مردم هستند، واکسن‌شان را تزریق کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بروز تک‌گیر آنفلوآنزا در کشور و توصیه به مردم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..