تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشگیری از آلزایمر با این رژیم غذایی

رژیم غذایی سالم می تواند بیماری آلزایمر را تا سال ها به تعویق بیندازد.

بهترین رژیم غذایی برای پیشگیری از آلزایمر

طبق آخرین تحقیقات محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند شروع بیماری آلزایمر را تا سال ها به تعویق اندازد.

تحقیقات محققان دانشگاه ادیت کووان استرالیا نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای به شکل قابل توجهی میزان تجمع پپتیدهای آمیلوئید بتا مرتبط با اسیدآمینه را در مغز کاهش می دهد.

به گفته محققان، تشکیل این پپتیدها با ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. مطالعات قبلی نشان داده اند ژیم غذایی مدیترانه ای که شامل مقادیر بیشتر سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، ماهی و روغن زیتون است، می تواند زوال شناختی را کُند نماید.

مواد مغذی برای مغز

دکتر «استفانی رینی اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای تنها به مدت ۳ سال می تواند تشکیل پپتیدهای آمیلوئید بتا را تا ۶۰ درصد کاهش دهد.»

وی در ادامه می افزاید: «این یافته ها به ما نشان می دهد که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند شروع علائم بیماری آلزایمر را تا سال ها به تاخیر اندازد.»

به گفته وی، «درحالیکه به نظر می رسد تمام ابعاد رژیم غذایی مدیترانه ای در کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر مهم است، اما یافته های ما نشان می دهد مصرف میوه بیشترین فایده را دارد

بیشتر بدانید : چگونه با آلزایمر مبارزه کنیم؟

بیشتر بدانید : پیشگیری از آلزایمر با سه دستور

بیشتر بدانید : پیشگیری از خودکشی و آلزایمر با عنصری به نام لیتیوم Lithium

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : mehrnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشگیری از آلزایمر با این رژیم غذایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..