تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف گودال باستانی در زیر یخ‌های گرینلند

کشف گودال باستانی در زیر یخ‌های گرینلندبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان ناسا یک گودال باستانی که توسط برخورد یک شهاب‌سنگ ایجاد شده بود را در زیر یخ‌های گرینلند کشف کردند.این گودال که از پاریس هم بزرگ‌تر است با استفاده از اطلاعات رادار زمین‌نفوذ کشف شد.

این دهانه برخوردی سه میلیون‌ساله دارای قطر ۳۱ کیلومتر و عمق تقریبا ۳۰۵ متر در زیر هزار متر یخ مدفون شده است.

کشف گودال باستانی در زیر یخ‌های گرینلند

تاکنون به نظر می‌رسید که گرینلند با پوشش دائمی از یخچال‌های طبیعی همیشه در حال حرکت، عاری از دهانه برخوردی باشد، اما این کشف نشان داد که نه تنها این جزیره غول‌پیکر دارای دهانه برخوردی بوده بلکه این دهانه یکی از بزرگ‌ترین دهانه‌های برخوردی بر روی زمین است.

طبق این گزارش، این تیم به مطالعاتش بر روی این گودال ادامه می‌دهد و امیدوار است تا اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه تشکیل این دهانه برخوردی بر آب و هوای زمین تاثیر می‌گذارد، به دست بیاورد.

منبع: فارس

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف گودال باستانی در زیر یخ‌های گرینلند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..