تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هیئت اقتصادی تجاری استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی در این نشست به روند رو به رشد روابط دو کشور در سالهای اخیر و در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: سفرهای مقامات عالی رتبه دو کشور در این سالها امضای چندین سند و یاداشت تفاهم نامه را در پی داشته است. وی افزود: تبادل این هیئت ها و امضای اسناد نشان دهنده اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه روابط می باشد.

 کیانی پور بیان کرد: ظرفیت های همکاری میان دو کشور بسیار زیاد است ولی به رغم وجود اراده سیاسی و فراهم شدن زمینه های حقوقی مورد نیاز، حجم تعاملات تجاری بسیار کمتر از ظرفیت موجود است.

رئی اتاق یاسوج افزود: البته ظرفیت های اسلواکی مورد توجه شرکت ها و تجار ایرانی قرار گرفته است و روند حضور و فعالیت آنها در این کشور رو به فزونی است که از آن استقبال می کنیم.

رئیس کمیته مشترک بازرگانی ایران و اسلواکی ادامه داد: خوشبختانه کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی دو کشور قرار است به زودی در ایران برگزار شود که برای تحرک بخشیدن بیشتر به روابط دو کشور بسیار موثر خواهد بود.

کیانی پور بیان داشت: امیدواریم که در جریان برگزاری کمیسیون و حتی قبل از آن راه حل هایی برای برخی مشکلات بوجود آمده از جمله مسائل بانکی نیز پیدا شود. مهم ترین مانع فعلی توسعه روابط دو کشور مسائل بانکی است که مشکلات جدی را برای فعالین اقتصادی دو کشور ایجاد نموده است.

ایگور یوناس رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا نیز در این نشست اظهار کرد: در سالهای اخیر چند ین هیئت تجاری را  به کشور ایران اعزام کرده ایم، در تمام این سالها نیز روابط تجاری مان را با ایران حفظ کرده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا افزود: بعد از برجام مقامات کشور اسلواکی تلاش زیادی کرده اند که سطح مبادلات تجاری را افزایش دهند.

ایگور یوناس تصریح کرد: امروز  شاهد آن هستیم که آمریکا تحریم های یک جانبه ای را علیه ایران اعمال کرده است، با این وجود اما اتحادیه اروپا موافق این تحریم ها نیست و آماده افزایش مراودات تجاری با ایران می باشد.

وی افزود: اروپا به پایبندی ایران به مفاد برجام کاملا آگاه است و برای همین مصر به گسترش ادامه روابط تجاری خوبمان با ایران هستیم.

عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: اتاق براتیسلاوا نقش مهمی را برای انجام مراودات تجاری با کشور ایران داشته است و امیدواریم در آینده هم ارتباطات بیشتری بین اتاق بازرگانی دو کشور برقرار شود.

مولایی افزود: تحریم های یک جانبه آمریکاو غیر قانونی و نامشروع است، طرف آمریکایی علی رغم تعهد ایران به مفاد برجام به مقررات بین الملل بی اعتناست.

وی ادامه داد: آمریکا نه تنها ایران را تحریم می کند بلکه دیگر کشورها را نیز تحریم می کند و از معاملات تجاری با ایران محروم می کند. مطمئن هستیم از این دوره عبور خواهیم کرد، و برای روابط تجاری دو طرف چشم انداز روشنی را انتظار داریم.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هیئت اقتصادی تجاری استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا دیدار کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..