تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرآن کریم، امامزادگان و موقوفات محورهای اصلی سازمان اوقاف و امورخیریه هستند

قرآن کریم، امامزادگان و موقوفات محورهای اصلی سازمان اوقاف و امورخیریه هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار حرم مطهر رضوی گفت: ۳۰۴ بقعه متبرکه در استان وجود دارد که سالانه پذیرای بیش از ۱۹ میلیون زائر است و ۱۱۰۰ نفر از مردم و هیات امنا در این بقعه‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: بیش از ۵ هزار خادم افتخاری و فصلی در این بقاع متبرکه خدمت رسانی می‌کنند و ۲۰ هزارو ۲۱۲ موقوفه متصرفی در خراسان رضوی وجود دارد که با مدیریت مستقیم اوقاف اداره می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۲ هزارو ۲۳۷ موقوفه هم به صورت غیر متصرفی در استان وجود دارد که که با مدیریت متولیان موقوفات اداره می‌شوند؛ هم چنین ۱۲۰ موقوفه هم در استان با مدیریت مشترک سازمان اوقاف و متولیان موقوفه اداره می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد زاده با بیان این که سازمان اوقاف و امور خیریه بزرگترین سازمان مردم نهاد در کشور است افزود: قران کریم، امامزادگان و موقوفات سه محور اصلی فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امر خیریه هستند و برگزاری مسابقات قرآنی، تشکیل محافل انس با قران کریم و اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم ۳ حوزه فعالیت‌های قرانی اداره کل اوقاف خراسان رضوی هستند.

وی ادامه داد: طرح تربیت حافظان قران کریم از طرح‌هایی است که مورد سفارش رهبری است و سازمان اوقاف و امور خیریه از سال ۹۱ تلاش کرده تا اهم اقدامات را در این حوزه انجام دهد ریال هم چنین اوقاف برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور اقدامات متنوعی را در طول سال با رویکرد فرهنگی و خدماتی انجام داده است.

انتهای پیام// ز.‌ی


سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرآن کریم، امامزادگان و موقوفات محورهای اصلی سازمان اوقاف و امورخیریه هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..