تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آئین نکوداشت علامه طباطبائی ( ره )در قم برگزار شد

آئین نکوداشت علامه طباطبائی ( ره )در قم برگزار شدبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم،چهارمین ویژه برنامه آئین نکوداشت مرحوم علامه طباطبائی روز پنجشنبه با حضور کارشناسان  اساتید، اندیشمندان ، طلاب و فضلای علوم عقلی، صدرا، استاد فلسفه دانشگاه تهران ، لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وحجت اسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی درمجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزارشد.


دراین ویژه برنامه  که با هدف بزرگداشت یاد و نام این بزرگ فیلسوف جهت بازبینی و بازخوانی اندیشه های این عالم برگزار شد، مسائل و مباحثی که حیات علمی، مدنی و سیاسی نیازمند آن ها است و همچنین نظریه و نظام های سیاسی مدنی  که امروزه سامان دهی نظام اسلامی به آنها نیازمند است ،بحث و بررسی شد.


صدرا، استاد فلسفه دانشگاه تهران در ابتدای این ویژه برنامه بعد از معرفی شخصیت والای  مرحوم علامه طباطبائی و برنامه های این نشست گفت: نگاه علامه طباطبائی ( ره ) نگاه متکلم و محض نیست بلکه ایشان دید اجتماعی و سیاسی به مسائل داشت.


حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی هم در این آئین گفت : علامه طباطبائی در دوران عمر بابرکت خویش توانسته افتخارات بزرگی به جای بگذارد که می توان به تفسیر المیزان یکی از آثاربسیار ارزشمند ایشان  اشاره کرد.


 حجت الاسلام والمسلمین لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این مراسم عنوان کرد: امنیت یکی از مهم ترین ارکان سیاست است ، زمانی که از امنیت صحبت می شود غیر از دولت نهادی مسئول امیت نیست ، امنیت در یک کشور یا جامعه در راس قرار دارد و بسیار ارزشمند است که در اندیشه علامه طباطبائی ( ره ) درتفسیرالمیزان به این مقوله اشاره شده است.


درحاشیه این نشست خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، علامه طباطبائی را عالم و فیلسوف بزرگی خواند وگفت: امسال چهارمین ویژه برنامه های علامه طباطبائی از 19 آبان آغازشده و تا 30 آبان  ادامه خواهد داشت همچنین امروز هم که مصادف با سالروز ارتحال این عالم بزرگ است نشست علمی حکمت و سیاست از منظر علامه طباطبائی با حضور میهمانان و اساتید در حال برگزاری است .


وی افزود  : در چهارمین ویژه برنامه ای که طراحی شده 17برنامه از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی طراحی شده  که  بعضی از برنامه در شهرهای مشهد و شیراز صورت گرفته که قریب به 15 برنامه در دفتر مرکزی مجمع عالی حکمت اسلامی در شهر مقدس قم برگزار می شود.


مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی از گردهمایی اساتید علوم عقلی برای نخستین بار خبر داد و گفت:  در تاریخ 30 آبان گردهمایی اساتید علوم عقلی هم زمان با ایام بزرگداشت علامه طباطبائی درسالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار خواهد شد.


خراسانی افزود : علامه طباطبایی یکی از اندیشمندان و دانشمندان بسیار بزرگی است که دوره معاصر توانسته احیا گرحکمت و فلسفه اسلامی باشد لذا بزرگداشت این شخصیت ارزنده بسیار حائز اهمیت است که این مجمع از چهار سال قبل در ایام ارتحال این عالم برنامه های ویژه ای تدارک دیده که هم شخصیت حکمی ،تفسیری و اخلاقی علامه طباطبائی معرفی و بتوانیم نسبت به جایگاه و تاثیری گذاری که داشته بیشتر مباحث جدی صورت بگیرد.


در پایان این مراسم  بیانیه مجمع عالی حکمت اسلامی  ای به مناسبت ایام بزرگداشت ارتحال علامه طباطبائی قرائت شد.

انتهای پیام/ش

چهارمین ویژه‌برنامه نکوداشت علامه طباطبایی در شهر مقدس قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آئین نکوداشت علامه طباطبائی ( ره )در قم برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..