تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسئولان و نمایندگان پیگیر حل مشکل سیب‌های زیردرختی از سوی دولت باشند/ بیان مسائل قومیتی و مذهبی خیانت به اسلام است/شایعه پراکنی مهم ترین تاکتیک جنگ روانی دشمنان است

ساعت: 15:20 منتشر شده در مورخ: 1397/08/25 شناسه خبر: 1428747

در خطبه های نماز جمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مسئولان و نمایندگان پیگیر حل مشکل سیب‌های زیردرختی از سوی دولت باشند/ بیان مسائل قومیتی و مذهبی خیانت به اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: موضوع سیب‌های زیر درختی منطقه موضوعی است که در سال‌های اخیر گریبانگیر کشاورزی استان شده و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیاناتشان به این امرتوجه ویژه داشته‌اند.
وی، افزود: برخی مسئولان و نمایندگان مجلس وعده‌هایی را داده اند که مشکل را حل کنند ولی شاهد هستیم که این مشکل همچنان پابرجاست و به وعده‌ها عمل نشده است.
امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: در سفر پیش روی رئیس جمهور و هیات دولت یکی از اصلی ترین مطالبات مسئولان و نمایندگان موضوع سیب‌های زیردرختی باشد تا کشاورزان آرامش و آسایش را در زندگی خود شاهد باشند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، بیان داشت: در این هفته بایدبه دنبال نقاط اتحاد و همبستگی میان مذاهب اسلامی باشیم.
حجت الاسلام قریشی، ادامه داد: اینکه برخی با توسل به موضوعات قومیتی و مذهبی دنبال تفرقه باشند عین خیانت به اسلام و ناپسند است.
وی، گفت: وحدت به این مفهوم نیست که شیعه یا سنی از مذهب خود دور شوند بلکه باید روی نقاط اشتراک تمرکز کرده و این موارد تقویت شود.
وی، عَلَم کردن مذهب و قومیت را خیانت به اسلام دانست وتاکید کرد: اینکه بخاطر ترک، کرد، فارس یا هر قومیت دیگر به افراد توهین بزنیم کاری است که مورد پسند دشمنان اسلام بوده و این یعنی خیانت به اسلام.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به برخی اظهار نظر مسئولان مبنی بر بزرگنمایی مشکلات موجود، تصریح کرد: اینکه برخی مسئولان اقداماتی نظیر اختلاس، فساد و هر مشکلی را بزرگنمایی کنند و تخریب همدیگر در فضای حقیقی و مجازی را پیشه خود سازند امری است که موجب از بین رفتن اعتماد عمومی و در نتیجه شادی دشمنان می‌شود.
وی، اشاره‌ای به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و نیز آغاز امامت حضرت امام زمان(عج) داشت و خواستار توجه مردم و به ویژه قشر مسئولان در راستای رسیدگی به مشکلات اجتماع با توجه به فرامین ائمه(ع) شد.

شایعه پراکنی مهم ترین تاکتیک جنگ روانی دشمنان است/نباید در میدان دشمن بازی کرد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به جنگ روانی دشمنان، اظهار کرد: جنگ نظامی هزینه مالی، جانی و اقتصادی و خسارت دارد و لذا دشمنان و در راس آنها آمریکا به دنبال جنگ روانی بوده و آن را در دستور کار قرار داده اند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه دشمن در جنگ روانی خود از ابزارآلاتی استفاده می کند که یکی از آنها شایعه پراکنی است، افزود: شایعه سازی و شایعه پراکنی مهم ترین ابزار در جنگ روانی دشمنان علیه کشورمان است که از آن استفاده می کنند.

وی گفت: ایجاد تزلزل و اختلال در یک کشور، اختلاف افکنی و نفوذ سیاسی، نظامی،اقتصادی و فرهنگی دشمنان و جدایی مردم از نظام سیاسی از اهداف و آثار شایعه پراکنی است.

حسن زاده با بیان اینکه دشمنان با امپراطوری رسانه ای، جنگ روانی را ادامه می دهند، تصریح کرد: اینکه شنیده می شود سرعت اینترنت در ایران کم و در مقابل در کشورهای آمریکایی و اروپایی افزایش یافته است، در حقیقت در راستای جنگ روانی و امپراطوری رسانه ای دشمنان برای نفوذ است.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: شایعه پراکنی در هر کشور و ملتی که اثر بگذارد سبب ایجاد تزلزل شده و آن کشور و ملت را متزلزل  و سبب ایجاد اضطراب و نگرانی در مردم می شود.

وی افزود: حتی در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز دشمنان اسلام از حربه شایعه پراکنی استفاده می کردند و در غزوات شایعاتی مانند شهادت پیامبرگرامی اسلام(ص) را مطرح می کردند و این موضوع را در اوایل انقلاب اسلامی نیز شاهد بودیم که هر وقت چند روزی امام خمینی(ره) در تلویزیون دیده نمی شدند، شایعه رحلت امام(ره) را مطرح می کردند.

حسن زاده با اشاره به اینکه نقشه و حربه دشمنان، شایعه سازی است و نباید در میدان دشمن بازی کرد، گفت: قرآن کریم، شایعه سازان را مرجفون می نامد و می گوید که به حرف شایعه سازان گوش ندهید، اگر به حرف آنها گوش دهید؛ گمراه می شوید.

امام جمعه میاندوآب در ادامه به راهکارهای نیفتادن در دام شایعه سازان اشاره و تصریح کرد: مردم باید مراقب باشند که هر آن چیزی که در فضای مجازی  یا حقیقی می شنوند را نباید اعتماد کنند تا زمانی که به آن یقین پیدا نکرده اند.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمنان با اختلاف افکنی و شهوت رانی، اندلس مسلمان ۷۰۰ ساله را از بین بردند، اظهار کرد: اگر در کشوری اختلاف ایجاد شود، آن کشور متزلزل می شود و نقشه دشمن نیز متزلزل ساختن کشور با جنگ روانی و شایعه پراکنی است.

وی  پرهیز از مجالست و هم نشینی با افراد بیمار دل و شایعه ساز را از راههای نیفتادن در دام شایعه سازان عنوان کرد و گفت: باید از بازگوکردن و انتشار اخبار مشکوک و شایعات قبل از تحقیق خودداری کرد.

حسن زاده، مورد وثوق و اعتماد بودن فرد ناقل و گوینده خبر را دیگر شرط نیفتادن در دام شایعه سازان عنوان کرد و گفت: قرآن کریم می گوید که افراد شراب خور و فاسق مورد اعتماد نیستند و هم اکنون نیز شبکه های ماهواره ای که گرداندگان آنها افراد فاسد و شراب خور هستند، انواع و اقسام تحلیل ها را بیان می کنند که نباید به حرف آنها اعتماد کرد، چرا که آدم شراب خوار و کسی کخ دین ندارد، هر چه بر دهانش بیاید، می گوید.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمنان به دنبال دو قطبی و چندقطبی سازی هستند، افزود: دشمنان این را بدانند که این حربه آنها ملزم به شکست است چرا که ما تنها یک قطب داریم و آن نیز پرچم ولایت فقیه است و ما نیز تا رساندن این انقلاب به سر منزل مقصود پشت سر آن حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید از هرکسی و هر تحلیلی را قبول کرد، افزود: دشمنان با دروغ پردازی و شایعه پراکنی به دنبال ارائه تحلیل غلط هستند و ما تنها باید از اطلاعات و تحلیل های دقیق مقام معظم رهبری و مسئولان دلسوز استفاده کنیم.

حسن زاده با بیان اینکه ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند، تصریح کرد: ما اهل بصیرت بوده و از ولایت دست بر نمی داریم و تاریخ تجربه ماست و ان شالله چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را با رهبری ها داهیانه مقام معظم رهبری باشکوهتر از همیشه برگزار کرده و آتش بر جان دشمنان می اندازیم.

خطیب نماز جمعه میاندوآب با اشاره به اهمیت ازدواج و تاکید بر گسترش ازدواج جونان، افزود: خانواده ها باید به امر ازدواج اهمیت داده و در انتخاب همسر برای فرزندان خود نیز مطابق دستورات دین عمل نمایند و مراقبت نمایند.

حسن زاده هم چنین به آغاز هفته وحدت و بسیج و با تاکید بر تقویت بسیج اشاره کرد و گفت: لشکر خدا همان بسیج مردمی است که می تواند در مقابل دشمنان مقاومت کند همانطور که در کشور عراق تا زمانی که بسیج مردمی(حشدالشعبی) به میدان نیامده بود، پیروزی بر دشمنان حاصل نشده بود.

وی هم چنین بر لزوم صداقت در گفتار و دوری از دروغ، امانتداری، خوشرویی و ادای حق الناس تاکید کرد.

قوه قضاییه مسئولانی راکه در اخلال و فساد جامعه دست دارند مجازات کند

حجت الاسلام والمسلمین عیسی برادری در خطبه های نماز جمعه تکاب ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری گفت: قوه قضاییه همانطور که قاطعانه سلطان سکه و همدستش را اعدام کرد و مسئولانی را که مسبب فساد اقتصادی در کشور هستند رانیز محاکمه کندو اعدام سلطان سکه اخطاری است برای اخلال گران جامعه.

وی در ادامه خطبه هایش افزود:وحدت حلقه مفقوده امروز جامعه اسلامی است و دشمنان اسلام درصددند که با اختلاف افکنی سبب اختلاف مسلمانان جهان شوند و این اختلاف چه از طرف شیعیان باشد یا اهل تسنن باعث دوری جامعه مسلمین از هم میشود و ما مسلمین باید با وحدت آفرینی نقشه دشمنان را نقش برآب کنیم.

وی هم چنین اذعان داشت دیدار ورزشکاران جانباز و معلول با مقام معظم رهبری نشان از عطوفت و مهربانی ایشان با ورزشکاران استو این ورزشکاران نشان دادند انسان حتی با ضعف جسمی نیز میتواند به توانمندی های مفقول خود دست یابد و این مسیر نیست جز با تلاش و پشتکار.

وی افزود: استقبال از هفته بسیج موضوع مهمی است و  بسیجیان به گفته مقام معظم رهبری باید اینگونه باشند:خصوصیات بسیج نظیر ایمان،مسئولیت پذیری،آرمان گرایی و اخلاق مداری و تکلیف گرا بودن و منظم بودن و قانون مداری را در خود پرورش دهندو انتظار جامعه با اینگونه خصوصیات برآورده سازند.

وی افزود پاسخ دندان شکن حماس به رژیم صهیونیستی با پرتاب460 موشک نشان از ضعف این رژیم غاصب دارد که با این حمله حماس مجبور به عقب نشینی شدند.

وی گفت:علی رغم برنامه ریزی های آمریکا با تحریم ایران این تحریم شکست خورد چرا که بازار ارز و سکه ثبا خود را حفظ کرد ومرذدم نیز در این بزمان از تحریم کاملا آرامش خود را حفظ کردندو جو کشور آرام بود و هم چنین بیانیه اروپا علیه آمریکا نیز شاهدی بر شکست تحریم دولت آمریکا است.

وی در آخر خطبه هایش به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت:در این سفر رئیس جمهور به ارومیه وخوی خواهند رفت و مطالبه مردم از نمایندگان شهرهای جنوبی استان این است که چرا مثل نماینده مردمی مهاباد از رئیس جمهور نمیخواهند به شهرهای جنوبی استان سفر کرده و با مشکلات مردنم آشنا شوندو آنان ذا حل نمایند

اگر افتتاح بیمارستان و آسفالت جاده مرگ در این سال صورت نگیرد و به سال بعد موکول شود چیزی جز تبلیغات انتخاباتی نخواهد بود و مردم از این کوتاهی نمایندگان چشم پوشی نخواهند کرد.

هرگاه حرکت مدیران توأم با روحیه بسیجی باشد پیروزی از آنِ ملت و مملکت خواهد بود

حجت الاسلام حسین فصیح نیا در خطبه های امروز نماز جمعه نمازگزاران را به تقوی الهی دعوت کرد و با عرض تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام به شرایط بحرانی حکومتی عصر آنحضرت اشاره داشت و تصریح کرد: آنحضرت با وجود خفقان سیاسی که حکومت عباسی به راه انداخته بود توانست با ترویج اسلام شیعی پیروان خود را در دین شناسی تقویت کرده و در دفاع از ارزش های اسلامی و در زمینه رد شُبهات دینی بسیار موثر واقع شود.

دومین مسئله ای که امام عسگری با آن روبرو بودند پراکندگی شیعیان بود و امام برای نزدیک سازی و ارتباط مستمر شیعیان در هر منطقه یک نماینده انتخاب کرد که یکی از بارزترین یاران عثمان ابن سعید بود که توانست رابطی سری بین امام و شیعیان باشد و پیغام های آنحضرت را بصورت سری به پیروان امام یازدهم منتقل سازد.
مهمترین حرکت آن امام همام معرفی امام زمان (عج) بعنوان جانشین بود،بصورتی که در برخی روایات آمده است بصورت علنی امام زمان(عج) را در دوران طفولیت به شیعیان معرفی میکرد.

حجت الاسلام فصیح نیا همچنین به امامت رسیدن امام عصر را تبریک گفت و از خدای متعال خواست تا تمام شیعیان پیروان راستین آنحضرت باشند.

خطیب نماز جمعه شاهین دژ فرارسیدن هفته بسیج را تبریک گفت و افزود: انشاءالله امسال پرشورتر از همیشه این هفته مبارک در شاهین دژ برگزار خواهد شد.
وی گفت :امام (ره)در خصوص بسیج فرمودند: بسیج لشکر خداست که دفتر تشکیل آنرا مجاهدین از اولین تا آخرین امضا کرده اند، که با نگاهی عمیق به این فرمایش حضرت امام (ره) میتوان اینگونه تفسیر کرد که مجاهد در اوایل انقلاب همانهایی بودند که جان را در کف گذاشتند و به میدان نبرد رفتند،اما مسئله قابل توجه در عصر حاضر مجاهدت بسیج در زمینه علمی است،از جمله مجاهدتها در عرصه های هسته ای و سلولهای بنیادی ،موشکی و... ،دومین مسئله مهم مجاهدت بسیجیان حضور در عرصه های فرهنگی و تلاش در این عرصه است و حتی تلاش در زمینه اقتصادی و تا زمانی که مدیران مملکتی با روحیه بسیجی حرکت کنند پیروز میدان بوده ایم و هرگاه این روحیه در مدیران تضعیف شد شکست خواهیم خورد، و این همان مصداق بارز کلام امام (ره) است که در خطاب به مدیران فرمودند:زمانی که با مدیریت بسیجی به میدان آمدید پیروز خواهید شد و اگر از بسیج دور شدید در آتش دوزخ الهی خواهید سوخت.

وی حمایت از اقدام مهم و اساسی قوه قضائیه در خصوص اعدام مفسدین اقتصادی را مهم برشمرد و از این اقدام تقدیر کرد و افزود : باید بی تدبیری مشخص شود آنچنانکه امام خامنه ای فرمودند که آدم هایی که نفوذی بودند و سکه ها را توانستند براحتی به این افراد واگذار کنند شناسایی شوند و بایست این افراد شناسایی و مجازات شوند و انتظار میرود تا قوه قضائیه در این خصوص نیز با قاطعیت ورود کرده و افراد نفوذی را به مردم معرفی کنند.

اقدامات و سخنان سران آمریکا نشان از شکست زود هنگام برنامه هایشان دارد/بسیج حافظ انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به تلاش انسان برای رسیدن به کمال گفت: انسان همواره در تلاش برای رسیدن به کمال است و در همین راستا نیاز به الگوی مناسب دارد.

وی تصریح کرد: بهترین الگویی که می تواند انسان را از خطاها مصون داشته و به کمال برساند الگو قرار دادن پیامبر (ص) و اهل بیت است.

وی با تاکید بر این موضوع که سخنان، رفتار و روش های پیامبر همانند وحی است، اظهار کرد: رفتار، اخلاق، سیره و بینش اهل بیت (ع) باعث شده است تا انسان به آرمان و کمال برسد.

امام جمعه پلدشت افزود: انسان عاشق، پیوسته در تلاش است تا به کمال برسد و در این مسیر باید از قرآن پیروی کند، اگر قطره ای به سمت روش و سیره پیامبر (ص) حرکت کنیم در دنیا و آخرت عاقبت بخیر می شویم.

طالبی با اشار به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مدال‌آوران پاراآسیایی گفت: اگر ظرفیت های موجود در کشور را عملی کنیم قطعا زمینه پیشرفت در کشور فراهم می شود.

وی تصریح کرد: انسان به واسطه ظرفیت های خود می تواند قله های رفیع قهرمانی را فتح کند.

وی با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: همزمان با هفته وحدت، اتحاد خود را به رخ دنیا می کشیم.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: امروزه بیش از همیشه به وحدت نیاز داریم تا نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کرده و فتنه ها را نابود کنیم.

طالبی با تبریک هفته بسیج گفت: بسیج مجموعه ای از پاک ترین، آماده به خدمت ترین، مخلص ترین و با بصیرت ترین انسان ها بوده و بسیج محافظ انقلاب است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان تصریح کرد: باید از ظرفیت جوانان نهایت استفاده را کرد و بسیج نمونه بارز آن است.

وی با اشاره به ادبیات سخیف و تند مقامات آمریکایی اظهار کرد: اقدامات و سخنان سران آمریکا نشان از شکست زود هنگام برنامه هایشان در تحریم و اقتصاد است.

امام جمعه پلدشت با تبریک 9 ربیع الاول افزود: 9 ربیع الاول آغاز امامت حضرت مهدی (عج) بوده و خداوند وعده داده است که امام زمان (عج) عدل و عدالت را در جهان گسترش می دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسئولان و نمایندگان پیگیر حل مشکل سیب‌های زیردرختی از سوی دولت باشند/ بیان مسائل قومیتی و مذهبی خیانت به اسلام است/شایعه پراکنی مهم ترین تاکتیک جنگ روانی دشمنان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..