تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علامه طباطبایی؛ احیاگر فلسفه در حوزه علمیه

علامه طباطباییبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت سالروز رحلت علامه طباطبایی، این شخصیت بزرگ اسلامی و احیاگر فلسفه در حوزه علمیه، کانال وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای ، بخشی از بیانات ایشان در خصوص مرحوم علامه طباطبایی منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید.

"روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از تلاش علمی و فرهنگی علامه طباطبایی"
رهبر انقلاب: ما در برنامه‌های کاری خود باید جریان خلاق فکری‌یی را که در حوزه‌های ما بحمد الله از دوره‌ی قبل از ما شروع شده...، وسعت و عمق بیشتری بدهیم.
 کسی مثل مرحوم علامه‌ی طباطبایی(ره) در حوزه‌ی علمیه‌ی قم پیدا شد؛ ایشان، هم فقیه بود و هم اصولی؛ ... اما او به کاری پرداخت که آن روز آن را لازم می‌دانست. بعد هم حوادث و وقایع شهادت داد بر اینکه این‌ها لازم است.
️ او گفت من می‌بینم که دارند تفکرات و فلسفه‌ی کاذب مارکسیستی را در ذهنها جا می‌دهند؛ نمی‌شود با توضیح المسائل این‌ها را پاسخ دهیم... جواب این شبهه‌ها را با چیز دیگری باید داد.
 ایشان «اصول فلسفه و روش رئالیسم» را نوشت. یکی از تربیت‌شده‌های او مرحوم شهید مطهری(ره) است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «مرحوم علامه‌ی طباطبائی (رضوان‌الله‌علیه) در حدّی بود که اگر منحصر به فقاهت میشد، یقیناً به مرجعیّت تقلید میرسید... امّا ایشان آمد مشغول فلسفه گردید و رکنی شد، و بعد از آنکه در قم هیچ نشان قابل توجّهی از فلسفه نبود، آن را احیا کرد؛ شاگردانی تربیت نمود، معارف فلسفه را راه انداخت و گسترش داد.»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علامه طباطبایی؛ احیاگر فلسفه در حوزه علمیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..