تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حرم مطهر رضوی سوگوار شهادت امام حسن عسکری (ع)

مشهدالرضا (ع) سوگوار شهادت امام حسن عسکری (ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، مشهد بویژه حرم ملکوتی ثامن الائمه (ع) در عزای این امام همام رخت عزا بر تن کرده و در جای‌جای حرم مراسم عزاداری در حال برگزاری است.

آستان ملکوتی ثامن الحجج (ع) در سالروز شهادت یازدهمین امام شیعیان، مشهدالرضا (ع) سوگوار شهادت امام حسن عسکری (ع) سیاه‌پوش و آکنده از حضور زائران بی‏شماری است که در مصیبت شهادت یازدهمین امام و پیشوای خود ماتم‏‌زده و سوگوار، شال عزا بسته‏ و برای تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی‏‌عصر (عج) هم‌نوا با این امام همام به محضر امام هشتم مشرف شده و در صحن و سرای رضوی در حال عزاداری هستند.

به‌همین مناسبت ویژه برنامه‌هایی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده که در صحن‌‏ها و اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

همچنین ویژه برنامه‎ای به مناسب غروب شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در روز جمعه با حضور هیئت‎های مذهبی در شبستان مسجد گوهرشاد تدارک دیده شده که از ساعت ۱۵ با قرائت قرآن آغاز خواهد شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.مدیحه و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ شهادت امام حسن عسکری (ع) از دیگر برنامه‌های غروب شهادت به‌شمار می‌رود. اجتماع هیئات مذهبی تا ۲۰ دقیقه قبل از اذان مغرب ادامه خواهد داشت.

دیشب نیز در شب شهادت امام حسن عسکری (ع) در رواق امام خمینی (ره) مراسم سوگواری و عزاداری برگزار شد و حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد در بیان فضایل و مناقب امام حسن عسکری (ع) سخنرانی کرد و مداحان اهل بیت علیهم السلام به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداختند، پایان بخش این مراسم نیز قرائت دعای کمیل بود.

ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبان نیز که از کشور‌های مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند در رواق دارالرحمه و صحن غدیر برگزار شد.

انتهای پیام//ج.ر

مشهد سوگوار یازدهمین پیشوای شیعیان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حرم مطهر رضوی سوگوار شهادت امام حسن عسکری (ع)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..