تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به کارنامه رونی به بهانه خداحافظی از تیم ملی فوتبال انگلیس

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وین رونی مهاجم تیم فوتبال دی سی یونایتد آمریکا ، شب گذشته و در جریان دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال انگلیس و آمریکا از بازی های ملی خداحافظی کرد. رونی که سال های زیادی سابقه حضور در منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس را دارد تاکنون موفق به ثبت رکورد های خاصی برای خود شده است.

زندگینامه

رونی در سال 1985 متولد شد او در 9 سالگی به اورتون پیوست و در سال 2002 نخستین بازی رسمی خودرا برای این تیم انجام داد و سراجام پس از 2 سال حضور در این تیم و 67 بازی و 15 گل ، در سال 2004 با مبلغی نزدیک به 26 میلیون پوند راهی منچستر یونایتد شد. حضور رونی در جمع شیاطین سرخ بر خلاف دوران حضورش در اورتون کوتاه نبود و نزدیک به 13 سال برای این تیم بازی کرد. رونی سرانجام در زمان حضور خوزه مورینیو روی نیمت منچستر یونایتد از این تیم جدا شد. او در مدت 13 سال حضورش در تیم فوتبال منچستر در 393 بازی به میدان رفت و بیش از 250 گل به ثمر رساند تا بهترین گلزن تاریخ منچستر یونایتد لقب بگیرد. او پس از خروج از منچستر یونایتد برای یک فصل به اورتون تیم سابق خود رفت و پس از انجا 31 بازی و به ثمر رساندن 10 گل از این تیم جدا شد و ر اهی لیگ آمریکا و تیم فوتبال دی سی یونایتد شد.

نگاهی به کارنامه رونی به بهانه خداحافظی از تیم ملی فوتبال انگلیس

رونی و تیم ملی فوتبال انگلیس

ستاره سابق تیم های فوتبال اورتون و منچستر یونایتد در مجموع 150 بار برای تیم ملی فوتبال انگلیس به میدان رفت و 53 گل به ثمر رساند او در سال 2003 نخستین بازی ملی اش را انجام داد تا به جوان ترین بازیکن تیم ملی انگلستان شود البته این رکورد او بعد ها توسط والکات شکسته شد با این حال رونی همچنان جوان ترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال انگلیس و رقابت های جام ملت های اروپاست.( با به ثمررساندن 4 گل در جام ملت های اروپا 2004 )

رونی در مدت زمان حضورش در تیم ملی فوتبال انگلیس 3 جام ملت ها ( 2004 - 2008 ، 2016 ) و 3 جام جهانی ( 2006 - 2010 و 2014)  به میدان رفته است.

نگاهی به کارنامه رونی به بهانه خداحافظی از تیم ملی فوتبال انگلیس

افتخارات رونی با تیم فوتبال منچستر یونایتد موفق شده است  ۵ بار در لیگ برتر، ۱ بار در لیگ قهرمانان اروپا، ۱ بار در جام باشگاه‌های جهان و ۲ بار در جام اتحادیه انگلیس جام را بالای سر ببرد. او دو بار در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به عنوان بهترین بازیکن فوتبال سال انگلستان انتخاب شد رونی در فصل ۱۰–۲۰۰۹ او به عنوان بازیکن سال پی‌اف‌ای و بازیکن سال اف‌دبلیوای دست یافت. او تاکنون پنج بار بهترین بازیکن ماه لیگ برتر شده، رکوردی که تنها استیون جرارد به آن دست یافته‌است. او در رأی‌گیری نهایی توپ طلای سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ به ترتیب چهارم و پنجم شد و در در تیم منتخب ۱۱ نفره سال قرار گرفت. گل قیچی‌برگردان او به منچستر سیتی در سال ۲۰۱۱، به عنوان بهترین گل فصل و بهترین گل ۲۰ فصل اخیر لیگ برتر انگلستان انتخاب شد. بنا بر گزارش‌ها، تا مارس ۲۰۱۱، وین رونی با درآمد سالیانهٔ ۲۰٫۷ میلیون یورویی (۱۸ میلیون پوند) سومین بازیکن فوتبال پردرآمد دنیا بعد از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بود. ستاره سابق منچستر یونایتد پس  از از سر بابی چارلتون برترین گلزن تاریخ تیم ملّی فوتبال انگلستان و باشگاه فوتبال منچستر یونایتد است.

نگاهی به کارنامه رونی به بهانه خداحافظی از تیم ملی فوتبال انگلیس

بیشتر بخوانید:

سلاطین هت تریک تاریخ فوتبال اروپا معرفی شدند

بهترین بازیکن آفریقایی تاریخ لیگ انگلیس مشخص شد+عکس

پایان راه رونی در تیم ملی انگلیس با غلبه بر آمریکا/پیروزی قاطع آلمان مقابل روسیه

انتهای پیام /

نگاهی به زندگینامه وین رونی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به کارنامه رونی به بهانه خداحافظی از تیم ملی فوتبال انگلیس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..