تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اکران فیلم پرحاشیه عطاران همزمان با روی صحنه رفتن «بینوایان»

مهدی درستی: حال و هوای تهران این روزها با باران گره خورده است تا شاید مردم این شهر بتوانند پس از مدت‌ها طعم پاییز را بهتر احساس کنند و از آن لذت ببرند. رویدادهای هنری هم در این روزهای بارانی همچون گذشته در حال انجام است و دوستداران فعالیت‌های هنری به راحتی با مراجعه به یک مرکز فرهنگی می‌توانند مطابق با سلیقه‌شان از آثار هنری دیدن کنند.

با پایان ماه صفر فعالیت‌ خوانندگان نیز جدی‌تر شده و با شروع کنسرت‌ها بار دیگر بازار موسیقی حسابی داغ است. هنرمندان سایر حوزه‌ها نیز با تازه‌ترین فعالیت‌های خود به میزبانی از علاقه‌مندان خواهند پرداخت. در ادامه بر جزییات مهم‌ترین رویدادهای هنری هفته مروری خواهیم داشت.

شروع اکران پرحاشیه یک فیلم کمدی

این روزها در حوزه سینما بحث کیفیت فیلم‌هایی که روی پرده می‌روند حسابی داغ است و منتقدان سازمان سینمایی خواستار رسیدگی و نظارت بر این آثار هستند، ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی نیز در توییتی به این انتقادات واکنش نشان داده و از منتقدان درخواست کرده است تا اسامی فیلم‌های مدنظرشان را بیان کنند.

این هفته نیز یک فیلم تازه به سینماهای کشور می‌آید که تا حدودی مشمول همین انتقادها می‌شود، فیلمی کمدی به کارگردانی علیرضا محمودزاده، با بازی علی صادقی، رضا شفیعی‌جم و حدیثه فولادوند با نام «وای آمپول» که پیش از اکران و با پخش تیزرهایش انتقاد برخی از فعالان این حوزه را از سازمان سینمایی به دلیل صدور مجوز برای نمایش فیلم‌های نه چندان با کیفیت به همراه داشت.

فیلمی که یک هفته مورد هجوم انتقادها قرار گرفت

در کنار اکران این فیلم، آثار روی پرده نیز نتوانسته رضایت مخاطبان سینما را به همراه داشته باشد که از آن جمله می‌توان به «خانم یایا» ساخته عبدالرضا کاهانی اشاره کرد. «خانم یایا» تازه‌ترین ساخته کاهانی است که این روزها موج انتقاد گسترده‌ای علیه آن راه افتاده است، این فیلم در نخستین هفته اکران آنطور که انتظار می‌رفت در گیشه موفق نبود و تماشاگران از سازندگان این اثر به شدت گلایه‌مند هستند و نارضایتی خود را در صفحات شخصی بازیگران و کارگردان «خانم یایا» در فضای مجازی اعلام میکنند.

اتفاقی که شاید تا حدود زیادی به سبب پخش تیزرها و تبلیغات نامناسب این فیلم باشد که ذهنیت متفاوتی را برای مخاطبان ایجاد کرده است تا احساس کنند به تماشای یک فیلم طنز می‌نشینند، در حالیکه مضمون فیلم چیزی غیر از طنز است، تیزرها و تبلیغاتی که حتی کارگردان این اثر نیز منتقدشان بوده است.

با این حال حجم انتقادهایی که از عوامل این فیلم شده به حدی زیاد است که حمید فرخ‌نژاد بازیگر فیلم، پست‌هایی را در اینستاگرام منتشر کرده و درباره موضوع فیلم توضیح داده است.

او به تازگی و در پستی که شب گذشته منتشر کرد، با تاکید بر اینکه مضمون این فیلم متفاوت، تجربهگرایانه و خارج از نرم سینمای رایج ایران است، علت استقبال نکردن از این فیلم را گزینش نابه‌جا و اکران نامناسب آن دانسته است. حال باید منتظر نشست و دید که این فیلم در ادامه مسیر اکران چطور پیش می‌رود.

استفاده مثبت «لس آنجلس تهران» از جو منفی

«لس آنجلس تهران» نیز با وجود حجم گسترده انتقادات که از سوی بازیگران این اثر چون پرویز پرستویی و مهناز افشار هم بیپاسخ نمانده، در گیشه موفق بوده و تا به اینجا نزدیک به شش میلیارد تومان فروش داشته است و توانسته تا حدودی از این جو منفی سود ببرد.

«گرگ بازی» به کارگرانی عباس نظام دوست نیز دیگر فیلم روی پرده است که با توجه به فضای متفاوتی که دارد و همچنین بهره بردن از بازیگران مطرح، پس از سه هفته اکران نتوانسته آنچنان موفق باشد.

«مغزهای کوچک زنگ زده» ساخته هومن سیدی، «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی فر و «لازانیا» ساخته حسین قناعت دیگر فیلم‌های در حال اکران هستند.

از «مرز مشترک» تا نمایشگاه یک نقاش پس از ۱۶ سال

گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران طبق رسم هر هفته خود، این جمعه با برپایی نمایشگاه‌های متعددی به استقبال علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌روند.

نمایشگاه آثار ایرج اسکندری با عنوان «حکایت شیرین» از ۲۵ آبان تا ۵ آذر در گالری ساربان برگزار می شود.

همچنین نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «سیاه و سفید» به کیوریتوری شمس الدین غازی از ۲۵ آبان تا ۷ آذر در گالری گویا افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از مصطفی فتوحی، نجمه راسخ، حسین روانبخش، نگار بنی هاشمی، شهرزاد سیفی کار، رها عبدالهی، عسل مرزبان، روح انگیز صفری نژاد، شیرین بابا زاده، سحر کاوه، لاله قائد امینی، باران فتوحی، نوید میرزایی، بابک حیدری، راحله کریم بخش، ناهید عطایی، شقایق طیبی، مریم فرهادی، هاجر ابراهیمی، فاطمه زاهدی، مریم خورسند، مریم عاشوری، راضیه مصدق، صفا بنائی، شیرین و شمس الدین غازی به نمایش گذاشته می‌شود.

«کلاغ؛ ۲۰ تصویر ۲۰ روایت» که توسط گروه هنری آمیدا روز جمعه ۲۵ آبان در گالری مژده برپا می‌شود دیگر نمایشگاه مهم این هفته است. اعضای گروه آمیدا متشکل از مریم ارشادی فارسانی، معصومه اعتبارزاده، بهدخت بهروزی، هاله توکلی، گلناز خانعلیزاده، آزاده خیرآبادی، زیبا ذاکر، محسن رزاقی، الهام شایان‌فر، مریم شاهورانی، آیسان صادقی، عطیه ضیغمی، پریسا طالع‌زاده، الهه فرمانیان، فهیمه فریمانه، پیمان مبارکی، امیرمحمدخانی، حمیده معتمدفر، سارا نوروز کرمانشاهی و سیمین هنرور است.

نمایشگاه «مرز مشترک» ۲۵ آبان تا ۹ آذر در تهران و سپس در استانبول برگزار می‌شود. این نمایشگاه توسط مجید عباسی فراهانی، بین کشور ایران و کشورهای هم‌مرز با آن برنامه ریزی شده و در حال حاضر با کشور ترکیه و با همکاری گالری پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.

همچنین نمایشگاه انفرادی نقاشی های محمد فدوی پس از ۱۶ سال روز جمعه ۲۵ آبان در گالری والی واقع در میدان ونک، خیابان خدامی گشایش می یابد. فدوی در این مجموعه بیش از ۱۵ تابلوی نقاشی را به نمایش می‌گذارد که با تکنیک میکس مدیا روی مواد مختلفی مانند چوب، مقوا و بوم اجرا شده‌اند؛ آثاری که این هنرمند در سه سال اخیر خلق کرده و بر استفاده از وسایل مختلفی غیر از قلم مو تاکید دارد.

تب داغ موسیقی دوباره شروع شد

پس از ایام عزاداری محرم و صفر خوانندگان برنامه کنسرت های خود را آغاز کرده اند و در تدارک اجراهایشان هستند تا بار دیگر با مخاطبان خود دیدار کنند. این هفته امید جهان و امید حاجیلی دو خوانند پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به ترتیب در روزهای ۲۶ آبان و ۲۸ و ۲۹ آبان روی صحنه حاضر می شوند تا برای طرفدارانشان خاطره‌سازی کنند.

محسن میرزازاده نیز دیگر خواننده ای است که روز ۲۹ آبان در تالار وحدت به اجرای موسیقی می پردازد. مجید خراطها خواننده نام آشنای پاپ نیز روز ۲۶ آبان با مردم خونگرم کرمان دیدار خواهد کرد.

گروه سنتی همایون به خوانندگی سروش مظفری نیز روز ۲۵ آبان در تالار سوره به دیدار علاقه مندانشان خواهند رفت. گروه شاهودالاهو که به اجرای موسیقی کردستان می پردازند نیز روز ۲۶ آبان کنسرت «ترانه های مادرم کردستان» را برگزار می کند.

۲۸ آبان نیز تالار رودکی میزبان کنسرت گروه کلاسیک ارکستر سرزمین خورشید به رهبری عباس عامری است.

نمایش پرحاشیه «بینوایان» روی صحنه رفت

این روزها همچون هفته‌های گذشته شاهد اجرای نمایش‌های متعددی در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر هستیم، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.

مطمئنا مهم‌ترین رویداد تئاتری این هفته آغاز اجرای نمایش موزیکال «بینوایان» به کارگردانی حسین پارسایی است، نمایشی که پیش از این با آغاز پیش فروش بلیتهایش جنجال‌ساز شده بود و مورد هجوم انتقادهای بسیاری قرار گرفت.

قیمت بالای بلیت‌های این نمایش باعث شد تا برخی از فعالان با سابقه تئاتر نیز به آن واکنش نشان دهند و این اتفاق را زمینه‌ساز دوری مردم از تئاتر بدانند. البته در این میان افرادی هم قیمت بالای بلیت را ناشی از سالن اجرا، حضور یک گروه ارکستر و حجم گسترده بازیگران دانستند و آن را طبیعی عنوان کردند.

هادی مرزبان کارگردان با سابقه تئاتر که این روزها «نمایش آهسته با گل سرخ» را روی صحنه برده است، نیز از جمله منتقدان قیمت بالای بلیت این نمایش‌ها بود و این اقدام را زمینه‌ساز فراری دادن مردم از تماشاخانه‌ها دانست.

در عین حال سمت دولتی که پارسایی در سازمان سینمایی دارد (مدیریت دفتر نمایش خانگی) نیز عامل دیگری بود که باعث شد تا پای مقوله‌هایی چون رانت هم به میان کشیده شود و اجرای این نمایش در سالن رویال هال هتل اسپیناس پالاس را ناشی از نفوذ این کارگردان بدانند. مسئله‌ای که پارسایی با حضور در برنامه «شب‌های هنر» شبکه چهار تا حدودی به آن پاسخ داد. حال اما این نمایش پس از تمامی این حواشی از روز ۲۰ آبان اجرایش را آغاز کرده و تمامی بلیت‌های آن تا به الان خریداری شده است.

نگاهی به دیگر آثار روی صحنه

نمایش «شاه لیر» به کارگردانی مسعود دلخواه و با بازی مهدی سلطانی، بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد دیگر اثر مهم این روزهای تئاتر است که هر شب ساعت ۱۸ در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

دیگر اثر روی صحنه، نمایش «خاموشخانه» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور و با بازی شیوا مکی‌نیان و بنیامین اثباتی تا اول آذر هر شب ساعت ۱۸ در سالن سایه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «تروما» به کارگردانی افسانه ماهیان و با نقش آفرینی طناز طباطبایی، کاظم سیاحی و شقایق دهقان هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه ایرانشهر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

دیگر اثر پرمخاطب این هفته، «نقاشی اشر» به کارگردانی فریبرز کریمی و نویسندگی محمدحسین معارف است که تا اول آذر هر شب ساعت ۱۹:۱۵ در سالن قشقایی تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان است.

۲۴۱۲۴۳




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اکران فیلم پرحاشیه عطاران همزمان با روی صحنه رفتن «بینوایان»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..