تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیاز به اهدای خون مردم در 5 استان کشور/ کمبود همه گروه های خونی

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعات مردم جهت اهدای خون کاهش می یابد، گفت: مردم ایران همواره به سنت حسنه اهدای خون توجه ویژه ای داشته اند اما در حال حاضر در استانهای تهران، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، نیاز به اهدای خون مردم است.

حاجی بیگی اظهار داشت: سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فرآورده های آن در بیش از 850 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهرها و مراکز استانها، نیاز به خون بیشتر احساس می شود.

وی تصریح کرد: شهر تهران با داشتن حدود 170 بیمارستان و مرکز درمانی، بیشترین نیاز به خون و فرآورده های آن را در کشور دارد البته در شهرهایی که بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در آنها زندگی می کنند مانند شهرهای استانهای گیلان، مازندران و تهران، به اهدای خون نیاز است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: مراکز اهدای خون در تهران علاوه بر فعالیت در طول هفته، امروز پنج شنبه تا ساعت 20 باز هستند همچنین فردا مرکز جامع اهدای خون تهرانپارس و ستاری تا ساعت 15 و مرکز وصال شیرازی تا ساعت 20 آماده اهدای خون هستند.

حاجی بیگی یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده های آن به صورت روزانه و این نیاز همیشگی است. 90 درصد از مردم ایران دارای گروه های خونی مثبت و 10 درصد دارای گروه های خونی منفی هستند اما در حال حاضر به همه گروه های خونی نیاز است البته در استان گیلان به گروه خونی A مثبت و Oمنفی نیاز زیادی وجود دارد./

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیاز به اهدای خون مردم در 5 استان کشور/ کمبود همه گروه های خونی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..