تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به دنبال امامزاده سازی نیستیم

به دنبال امامزاده سازی نیستیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام والمسلمین جمال ایزدی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی امروز در همایش بزرگداشت امامزاده غیاث الدین محمد گفت:این همایش با هدف قدردانی از مقام امامزادگان به ویژه امامزاده غیاث الدین محمد و افزایش ارتباط و ارادت مردم به ساحت مقدس امامزادگان وتبدیل بقاع مذهبی به قطب های فرهنگی  برگزار شده است.

وی افزود: پس از فراخوان حدود 513 اثر  در بخش های مختلف از جمله مقالات علمی، اشعار آئینی و آثار هنری  به دبیرخانه این کنگره ارائه شد و بعد از ارزیابی در مجموع 21 انتخاب شدند که در این همایش از این آثار قدردانی می شود.

آیت الله رضا استادی،امام جمعه قم نیز در این کنگره گفت: امامزاده سلطان غیاث الدین محمد (ع)، مدفون در گنبد خشتی است و  نسب وی با هفده واسطه به  امام موسی کاظم(ع) می رسد.

وی افزود: زمان ولادت امامزاده سلطان محمد (علیه السلام) معلوم نیست؛ اما وفاتش بنا بر کتیبه سنگ قبر وى در ماه رمضان سال 832 قمری بوده است.

امام جمعه قم گفت: اجداد امامزاده سلطان محمد(ع)در قرن پنجم تا نهم هجرى که حکومت ها دخالتی در کار آستانه رضوى نداشتند، اداره کننده اصلى حرم حضرت امام رضا (علیه السلام) بوده اند به همین دلیل نامشان بر روى بیشتر اشیاء و آثار قدیمی آستان قدس رضوى مانند کاشی کاریهاى سنجری، سنگاب خوارزمشاهى و در مسجد بالاسر کتیبه شده است.

آستان امامزاده سلطان غیاث الدین محمد (علیه السلام) در مشهد، در محله قدیمی نوغان، در فاصله پانصد متری حرم مطهر حضرت رضا (علیه السلام) در کوچه اى به نام گنبد خشتى  واقع شده است.

 انتهای پیام// م.ن

همایش بزرگداشت امامزاده غیاث الدین در مشهد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به دنبال امامزاده سازی نیستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..