تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علمای اهل تسنن و تشیع برای شفاف سازی اذهان عمومی تلاش کنند

ساعت: 20:25 منتشر شده در مورخ: 1397/08/24 شناسه خبر: 1428606

امام جمعه اردبیل گفت: علمای اهل تسنن و تشیع باید برای شفاف سازی اذهان تلاش‌ها را به حداکثر برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، آیت‌الله سید حسن عاملی بعد از ظهر امروز در دیدار با علمای شیعه و سنی و مسئولان شهرستان‌های نمین و خلخال اظهار داشت: دشمنان از اختلافات سیاسی قومی و مذهبی بهره‌برداری‌های بسیار زیادی را انجام می‌دهند که از این سه اختلاف کشور می‌تواند به خطر بیفتد.

وی بیان کرد: دشمنان امروز با بال و پر دادن به افراد سیاسی و ضد اسلام و وارد کردن آنها به عرصه‌های مختلف در کشور بسیار سنگین و تحملش سخت است.

عاملی با بیان اینکه اختلافات مذهبی اگر شعله ور شود خاموش نخواهد شد افزود: گسل‌ها و ظرفیت قومی بزرگ در کشور وجود دارد دین و مذهب باید به سوی یکپارچگی برود لذا در غیر اینصورت تبدیل به یک خطر بزرگ خواهد شد و امروز دشمنان اختلاف افکنی در بین مسلمانان شده‌اند و پول‌های کلانی را در این راه خرج می‌می‌کنند.

وی اظهار کرد: امروز نیاز است در راستای وحدت تلاش‌ها چند برابر شود و این جزوی از وظیفه ملی دینی و انسانی ماست و همه اینها قدمی برای حفظ اسلام است و باید هوشیار باشیم که یک عده با اسم تسنن و تسنن که هیچکدام سنی و شیعه نیستند به دنبال اختلاف افکنی بین مذاهب شیعه و سنی هستند.

عاملی تصریح کرد: هدف بزرگ جمهوری اسلامی ایران تکیه بر مسائل وحدت و مشترکات است و در این زمینه دشمنان بیکار ننشسته‌اند و با ایجاد جریانات می‌خواهند امنیت در کشور را تضعیف کنند.

وی اظهار کرد: علمای اهل تسنن و تشیع باید برای شفاف سازی اذهان تلاش‌ها را به حداکثر برسانند و با همفکری اتحاد و همدلی خود و با ایجاد یک مدیریت قوی از توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه اسلام آگاه کنند.

عاملی به چند وظیفه اصلی برای تحکیم وحدت بین مسلمین اشاره داشت و افزود: مشکلات مناطق سنی و شیعه باید در وهله اول توسط مسئولان شهرستان‌های خلخال و نمین حل و فصل شود و وحدت شیعه و سنی نباید با یک چنین مسائل کوچک از بین برود و مدیران ما باید پشتوانه علمای اهل سنت در مناطق سنی نشین باشند و مطالبات آنها را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه عزاداری اهل سنت در عنبران و غرب گیلان بسیار ستودنی است گفت: مشترکات شیعه و سنی یکی است چرا که دین قرآن اسلام اهل بیت ما یکی است و مساجد ما یکی و اهل سنت و تشیع اختلافات قومی و مذهبی و قبیله ای ندارند و اختلافات فکری و مسئله امامت تنها اختلاف بین این دو مذهب است.

امام جمعه اردبیل با بیان این که وهابیت به وجود آمده است تا اختلافات مذهبی را گسترش دهد گفت: ما باید مشترکات را بسیار با اهمیت بشماریم و آیات روایاتی که ما را به سوی وحدت سوق می دهد را ترویج دهیم.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علمای اهل تسنن و تشیع برای شفاف سازی اذهان عمومی تلاش کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..