تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میرزایی: برای استانی شدن انتخابات باید برای اقوام سهمیه قائل شویم

قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم فیروزکوه و دماوند درباره طرح استانی شدن انتخابات و انتقادات مطرح شده به خبرآنلاین گفت: برخی ایراداتی مطرح می‌کنند درباره اینکه ممکن است میزان مشارکت کاهش پیدا کند در این رابطه باید گفت روشن است که انتخابات ما عمدتا به نقطه و ناحیه ربطی ندارد مگر انتخابات ریاست جمهوری شهرستانی است؟ یا نمایندگان تهران در هر نقطه و شهرستان ها جدا است؟ مگر در میزان مشارکت تفاوتی وجود داشته است؟ بنابراین به نظر من این ایراد وارد نیست.

این عضو کمیسیون شوراها محاسن این طرح را بیشتر از معایب آن دانست و گفت: در مقابل مطرح می شود که اقوام و گروه های مختلف ممکن است حق‌شان پایمال شود و ممکن است اگر این اقوام در انتخابات شهرستان‌های کوچک رای می‌آوردند وقتی انتخابات استانی می‌شود احتمال پیروزی آنها کمتر می‌شود برای مثال ممکن است در سیستان و بلوچستان رای آوری اهل سنت کاهش پیدا کند در این راستا لازم است یک راهکاری مانند سهمیه دادن قائل شویم تا این مشکل رفع شود.

او ادامه داد: هرچند یکی دو انتقاد به استانی شدن انتخابات وارد است اما محاسن این امر بسیار زیاد است و مهمترین آن این است که موجب می‌شود افراد کاملتر و شناخته شده‌تر پا به میدان می‌گذارند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که در صورت استانی شدن انتخابات نمایندگان از فعالیت های خدماتی فارغ می‌شود و دیگر درگیر آب و برق و ... نخواهند  شد.

میرزایی گفت:گاهی شاید برخی افراد در مناطق کوچک با صرف مخارج و تطمیع و ... خود را غالب می‌کردند که این موضوع با استانی شدن انتخابات مرتفع می‌شود. مسئله دیگر نیز تقلب است که با استانی شدن انتخابات میزان تقلب احتمالی کاهش بسیار زیادی خواهد داشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا در این طرح مشورتی هم با شورای نگهبان صورت گرفته است یا خیر گفت: ما با نشستی که با اعضای محترم شورای نگهبان داشتیم آنها هم نظرشان این بود که یا وضعیت فعلی ادامه پیدا کند و یا به صورت کامل استانی شود.

این نماینده مجلس درباره احتمال کاهش نمایندگان نیز گفت: این موضوع موجب کاهش یافتنتعداد نمایندگان نمی شود اما باعث می شود نماینده به وظایف اصلی خود بپردازد.

میرزایی درباره لایحه جامع انتخاباتی نیز گفت: این لایحه نیز در دست دولت است و اتفاقا در آن لایحه نیز باز به بحث استانی شدن انتخابات اشاره شده است اما آن لایحه هنوز در هیات دولت به تصویب نرسیده است که به مجلس بیاید؛ اینطور که شنیدم احتمالا ظرف 10 روز آینده به مجلس بیاید.

او درپاسخ به این سوال که در لایحه جامع انتخاباتی چه موضوعاتی مطرح شده است وآیا به مسئله رجل سیاسی هم پرداخته شده گفت:  من لایحه را ندیده‌ام اما گویا همه مسائل از جمله رجل سیاسی و تعریف آن نیز در این لایحه مدنظر قرار گرفته است.

29216




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میرزایی: برای استانی شدن انتخابات باید برای اقوام سهمیه قائل شویم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..