تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حاشیه سود اپل از آیفون از حداکثر ۷۴ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است

با وجود افزایش بهای آیفون‌ها در طول سال‌های گذشته، حاشیه‌ی سود اپل از فروش هر دستگاه گوشی از حداکثر ۷۴ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به‌تازگی و براساس داده‌های محاسبه‌شده توسط مؤسسه‌ی پژوهشی TechInsights، نموداری از سوی وب‌سایت The Information منتشر شده است که نکته‌ی جالبی را در رابطه با نحوه‌ی قیمت‌گذاری آیفون‌های اپل در طول سال‌های گذشته نشان می‌دهد. با وجود آنکه آیفون ۱۰ اپل سال گذشته به عنوان نخستین گوشی با قیمت ۱۰۰۰ دلار معرفی شد، حاشیه‌ی سود آیفون پس از رسیدن به اوج در سال ۲۰۰۹ با آیفون 3GS، در حقیقت در حال کاهش بوده است. آنچه علت کاهش را توضیح می‌دهد، این است که اپل در تمام این سال‌ها در حال افزودن فناوری بیشتر و قطعات باکیفیت‌تر به مدل‌های مختلف آیفون‌هایش بوده است.

مدل‌های اختصاصی آیفون با پایین‌ترین حاشیه‌ی سود نظیر آیفون SE، از مشخصات رده‌پایین برخوردار بوده‌اند. این مدل از آیفون هنگامی که در مارس ۲۰۱۶ از راه رسید، ۳۹۹ دلار قیمت‌گذاری شد و قطعات به‌کاررفته در آن به ازای هر نسخه، ۱۸۶.۷۰ دلار قیمت داشت که به معنای حاشیه‌ی سود ۵۳ درصدی برای اپل بود. در نقطه‌ی اوج، ۷۴ سنت از هر یک دلاری که اپل از فروش یک آیفون به‌دست می‌آورد، به‌طور مستقیم به درآمد خالص این شرکت افزوده می‌شد.

در طول چند سال اخیر، حاصل هر یک دلاری که اپل از فروش یک دستگاه به‌دست آورده، سود ۶۰ سنتی برای این شرکت بوده است. با این حال، بنا به گفته‌ی شرکت بانک‌داری سرمایه‌گذاری Canaccord Genuity، با وجود آنکه آیفون کمتر از ۲۰ درصد از عرضه‌ی صنعت موبایل را تشکیل می‌دهد، اپل ۸۷ درصد از سود این بازار را از آن خود می‌کند.

Apple iPhone Profit Margin

ال کاوسکی، مدیر بخش تحلیل هزینه‌ها می‌گوید:

اپل تلاش می‌کند تا به‌طور مرتب قطعات بیشتری را درون یک گوشی قرار دهد. هما‌ن‌طور که آن‌ها این کار را انجام می‌دهند، طراحی آیفون پیچیده‌تر می‌شود و بهای آن نیز بالاتر می‌رود.

آنچه نمودار فوق نشان نمی‌دهد، نحوه‌ی کسب سود اپل از مدل‌هایی است که ظرفیت طبیعی بیشتری ارائه می‌دهند. تک‌اینسایتز می‌گوید که تفاوت هزینه‌ی قطعات بین نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایت آیفون ۱۰ اس مکس و مدل ۶۴ گیگابایت آن ۷۰ دلار است. با این حال، تفاوت قیمت‌گذاری خرده‌فروشی بین این دو ۳۵۰ دلار است. آن‌طور که کاوسکی می‌گوید، اپل بدین شیوه به‌آسانی درآمد فراوانی به‌دست می‌آورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حاشیه سود اپل از آیفون از حداکثر ۷۴ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..