تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی حمید باقری درمنی، مردی که دیروز به خاطر کلاهبرداری از شرکت نفت اعدام شد

حمید باقری درمنی یکی از مفسدان اقتصادی است که به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شده است

زندگی حمید باقری درمنی، مردی که دیروز به خاطر کلاهبرداری از شرکت نفت اعدام شد

حمید باقری درمنی 49 ساله فرزند محمد یکی از مفسدان اقتصادی است که در رسیدگی های قاطع قوه قضاییه به اعدام محکوم شده است. اتهام وی شامل افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری با وصف سردستگی از شرکت نفت جی به میزان ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و 336 کیلوگرم قیر، مشارکت در شروع کلاهبرداری از شرکت بیمه ایران با وصف سردستگی، مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی ایران با وصف سردستگی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

او با ترغیب و تشویق، دستور به فرار و خروج از کشور تعدادی از متهمان موثر و کلیدی پرونده از جمله جهانمیر محمدی و محمد خزاعلی، محمدرضا نصیری، محمد جزابری و مجید باقری درمنی را می‌دهد.

متهم این پرونده باکمک همدستانش در قالب شرکت‌های شش گانه تحت هدایت و مدیریت مستقیم باقری درمنی و با تبانی و مشارکت مدیران وقت شرکت‌های مربوطه و مدیران سابق شرکت نفت جی با ارائه اسناد مجعول از شرکت نفت جی، قیرهایی را با کلاهبرداری تحصیل نموده‌اند.

باقری درمنی بخش قابل توجهی از اموال و دارایی‌های خود را به صورت صوری به اشخاص مورد اعتماد انتقال داده است.

سوم شهریورماه جلسه رسیدگی علنی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی  به ریاست قاضی صلواتی برگزار  شد، این پرونده شامل  ٣٢٥ صفحه کیفرخواست و  ۱۵۵ جلد است.

قاضی صلواتی در بیان اتهامات متهم ردیف اول پرونده آقای حمید باقری درمنی گفت: اتهام وی شامل افساد فی الارض از طریق کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری با وصف سردستگی از شرکت نفت جی به میزان ۳۲۲ میلیون و ۳۴۳ هزار و 336 کیلوگرم قیر، مشارکت در شروع کلاهبرداری از شرکت بیمه ایران با وصف سردستگی، مشارکت در کلاهبرداری با ایجاد شبکه چند نفری از بانک ملی ایران با وصف سردستگی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت در شروع کلاهبرداری با وصف گردشگری به مبلغ ۹ میلیارد تومان، مشارکت در شروع کلاهبرداری از بانک گردشگری، مشارکت در شروع کلاهبرداری از شرکت صرافی اقتصاد نوین با مبلغ ۷۰ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، مشارکت در شروع به کلاهبرداری از شرکت سامان مجد به مبلغ ۵۷ میلیارد و ۲۷۱ میلیون و 400 هزار تومان، توهین به کارمند دولت و پرداخت رشوه از جمله اتهامات این فرد است.

پیش از آن، ششمین جلسه علنی رسیدگی در تاریخ 11 شهریورماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

دراین جلسه متهم درخصوص نحوه فروش پالایشگاه واقع در بوشهر گفت: پالایشگاه واقع در بوشهر با امکانات ۸۵ هزار تن ذخیره‌سازی در سال ۱۳۹۰ به آقای ج پیشنهاد داده شد و وی اعلام کرد که امکان فروش این پالایشگاه وجود دارد. همچنین من در سال ۱۳۹۰ برای اولین بار مدیران شرکت نفت جی را دیدم.

وی افزود: پس از مدتی آقای ج اعلام کرد که می‌توان به جای فروش پالایشگاه آن را اجاره داد که من هم گفتم قصد کرایه دادن آن را ندارم؛ هر چند که بسیاری از مخازن آن در آن موقع کرایه داده شده بود.

وی اظهار کرد: در رابطه با اقدامات انجام شده وکیل شرکت نفت جی دلیل انجام ندادن تعهدات خود را تحریم‌ها اعلام کرده است و گفته است با توجه به تحریم‌ها ما نمی‌توانیم بطور کامل تعهدات خود را انجام دهیم.

12 شهریورماه هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی  در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.  نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست، اظهارات  حمید باقری درمنی مبنی بر فقدان سابقه کیفری با توجه به مستندات موجود درپرونده  را به دور از واقعیت عنوان کرده و می گوید: نامبرده واجد سابقه کیفری در ارتباط با پرونده کلاهبرداری است.

نماینده دادستان تصریح می کند: در مورد دفاعیات آقای درمنی مبنی بر اینکه موضوع افساد فی الارض قید شده در کیفرخواست امری کلی است باید توضیح دهم که براساس کتب فقهی متعدد مورد استناد قانونگذار افساد فی الارض در ذیل باب محاربه قرار گرفته است و عبارت است از هر گونه اقدامی که در جامعه ایجاد ناامنی کند، بنابراین محاربه قسمی از افساد فی الارض است.

نماینده دادستان در هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمیدباقری درمنی متهم فساد اقتصادی که در تاریخ 13 شهریور ماه برگزار شد در رابطه با صدور برخی از ضمانت‌های جعلی با نقش آفرینی متهم پرونده توضیحاتی ارائه کرد.

24 شهریورماه ،نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده حمید باقری درمنی  در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی با حضور مستشاران دادگاه، متهم، وکلای متهم و نمایندگان دادستان به صورت علنی برگزار شد.

نماینده دادستان گفت: آقای حمید باقری درمنی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع وبا شکایت بانک سپه، ملی وکشاورزی با اشاره به مواد مطروحه اعم از اینکه او ۷۵۱ میلیارد و ۷۴۳ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۱۵۴ ریال در حق بانک ملی و ۹۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۴۲ هزار و ۵۹۲ ریال در حق بانک کشاورزی و ۲۳۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۹۰۱ ریال در حق بانک سپه و به تحمل ۱۳ ماه حبس و رد مال محکوم شده است که در کیفرخواست قرائت شد.

نماینده دادستان پاسخ بانک ملی، بانک سپه و بانک کشاورزی را که در ابهامات ذکر شده بود را قرائت کرد و ضمن بیان سابقه محکومیت کیفری حمید باقری درمنی گفت: وی سوابقی دارد تحت عنوان کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع که در روند تحقیقات قرار دارد.

9 مهرماه امسال حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه اعلام کرد: حمید باقری درمنی فرزند محمد که دارای سابقه کیفری بوده ،در دادگاه بدوی به عنوان مفسد فی الارض محکوم به اعدام شده است. این حکم قابل تجدیدنظر خواهی است و می‌تواند در دیوان عالی کشور در صورت اعتراض رسیدگی شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: khabaronline.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی حمید باقری درمنی، مردی که دیروز به خاطر کلاهبرداری از شرکت نفت اعدام شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..