تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت ۲۳۰۰ رادیولوژیست در کشور / کمبود نیروی متخصص در مراکز استان‌ها دیده نمی‌شود

فعالیت ۲۳۰۰ رادیولوژیست در کشور / کمبود رادیولوژی در مراکز استان‌ها دیده نمی‌شودبه گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلال شکوهی رئیس  انجمن رادیولوژی   در مراسم روز جهانی رادیولوژی که عصر امروز در  در هتل ارم برگزار شد، اظهار کرد: ۱۲۳ سال از کشف اشعه ایکس می گذرد و ۵۳ سال قبل انجمن رادیولوژی ایران راه اندازی شده است.

وی افزود: هشت نوامبر روز جهانی رادیولوژی است و امسال نیز این جشن  تحت عنوان پرتو نگاری از قلب  نامگذاری شده است.

رئیس  انجمن رادیولوژی ایران  با اشاره به فعالیت رادیولوژییست ها اظهار  کرد: امروزه ۲۳۰۰ رادیولوژیست  در کشور فعالیت می کند و تا افق  ۱۴۰۰ تعدادشان  به ۳۰۰۰ نفر می رسد.

شکوهی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰۰۰  تکنسین رادیولوژیست در مراکز مختلف فعالیت می کنند و امروزه کارشناس ارشد  فیزیک هم  به ما کمک می کنند به طوری که  این افراد فقط تصویر را می گیرند و کار تشخیص با رادیولوژیست ها است.

وی درباره کمبودهای موجود اظهار کرد : کمبود در همه جا وجود دارد ولی سلامت و بهداشت حق هر انسانی است و وزارت بهداشت سعی می کند که امکانات لازم را برای مردم محیا کننو.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به کمبود رادیولوژییست ها  گفت : ممکن است در  روستاهای کوچک به جای پزشک بهورز وجود داشته باشد و بیشتر  این کمبود ها در شهر های کوچک  دیده می شود و گاهی کمبود رادیولوژی در بیمارستان های تهران به دلیل مهاجرت زیاد به این شهر دیده می‌شود .

وی با اشاره به تجهیزات ایران گفت: تجهیزات رادیولوژی کشور ترکیه بیشتر از  ایران است  و در منطقه بالاتر از ما قرار دارد زیرا در این کشور  تهیه تجهیزات راحت تر از ایران انجام می شود و برای راه اندازی رادیولوژی نیاز به مجوزی نیست. 

 شکوهی گفت: ممکن است در مراکز دولتی کمبودی دیده شود و همچنین در شهرهای کوچک کمبود رادیولوژی  مانند سایر رشته ها دیده می‌شود اما  در مراکز استان ها هیچ کمبودی وجود ندارد و در بیمارستان ها کمبودی از نظر تجهیزات و رادیولوژی دیده نمی شود 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت ۲۳۰۰ رادیولوژیست در کشور / کمبود نیروی متخصص در مراکز استان‌ها دیده نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..