تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زباله‌های پلاستیکی زمین را خواهند بلعید!

سازمان ملل ازآلودگی پلاستیکی به عنوان آسیبی جدی وغیر قابل جبران برای طبیعت وحیات دریایی یادکردودراین رابطه هشدار داد

زباله‌های پلاستیکی زمین را خواهند بلعید!

بنابر اعلامیه سازمان ملل هر ساله میلیون‌ها تن زباله­ های پلاستیکی دراقیانوس‌ها انباشته می‌شوند. این اتفاق یک بحران جدی برای زمین محسوب می‌شود زیرا این نوع از آلودگی باعث تخریب اکوسیستم اقیانوس‌ها می‌شود. در این رابطه پاسخ به برخی از سوالات می‌تواند موجب بالارفتن سطح آگاهی انسان‌ها و در نتیجه نجات سیاره­ زمین شود.

چرا آلودگی پلاستیکی برای طبیعت یک تهدید جدی به شمار می رود؟ 

حدود ۶۰ الی ۷۰ سال از عمر برخی پلاستیک­‌های تولید شده می‌گذرد؛ پلاستیک‌هایی که در صنایع و تجارت‌های مختلفی از جمله پوشاک، تغذیه، امور مهندسی، طراحی و همچنین ساخت و ساز­ها استفاده شده‌اند. شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین مزیت پلاستیک‌ها، مشکل سازترین ویژگی آنها برای طبیعت محسوب می‌شود. در واقع دوام و ماندگاری پلاستیک برای مدت طولانی خطرسازترین ویژگی این محصولات است. تقریبا تمامی پلاستیک‌های تولید شده تا به امروز هنوز در چرخه طبیعت وجود دارند و سال‌های بسیار زیادی طول می‌کشد تا آنها از این چرخه خارج شوند و یا به عبارتی تجزیه شوند. 

تولید بطری های پلاستیکی یک جریان روبه رشد

بطری‌­های نوشیدنی یکی از رایج ترین زباله­‌های پلاستیکی به شمار می‌روند. به طور میانگین سالانه حدود ۴۸۰ میلیون بطری پلاستیکی به فروش می‌رسد که از این تعداد حدود ۱۱۰ میلیون بطری توسط کارخانه کوکاکولا تولید می‌شود! بر طبق آمار تا کنون کمتر از ۵۰ درصد از تعداد بطری‌های تولید شده برای بازیافت جمع آوری و حدود هفت درصد از آنها به بطری‌های جدید تبدیل شده­‌اند.

چه مقدار پلاستیک در زمین وجود دارد؟ 

بر اساس گزارش­‌ها تا کنون بیش از هشت میلیون تن پلاستیک بازیافت نشده و همچنین ۶.۳ میلیون تن آلودگی پلاستیکی در سراسر دنیا تولید شده است! از این میزان، تنها ۹ درصد بازیافت و ۱۲ درصد سوزانده شده‌اند و بر طبق آمار متاسفانه ۷۹ درصد از آن‌ها بر روی زمین و محیط زیست انباشته شده‌اند.

چه مدت طول می‌کشد تا محصولات پلاستیکی تجزیه شوند؟

مدت زمانی که برای تجزیه محصولات پلاستیکی نیاز است بر اساس شرایط محیطی و نوع محصول متفاوت است. برای مثال برای لیوان‌های یک بار مصرف ۵۰ سال، بطری­‌های فلزی ۲۰۰ سال، پوشک بچه و همچنین بطری­‌های پلاستیکی ۴۵۰ سال و برای تجزیه ریسمان ماهیگیری ۶۰۰ سال زمان نیاز است!

اگر تولید زباله ها به همین شکل و با چنین مدیریت و رویکردی ادامه یابد، پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۵۰ تقریبا ۱۲ میلیون تن زباله پلاستیکی در طبیعت وجود خواهد داشت. از این رو اقدام و برنامه‌ای جدی برای مهار و مقابله با این معضل زیست محیطی نیاز است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: jamnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زباله‌های پلاستیکی زمین را خواهند بلعید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..