تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خلق تصاویر زیبا و شگفت‌انگیز پس از پرتاب موشک اسپیس‌ ایکس

درخشش ناگهانی آسمان در کالیفرنیا، نگاه‌ها را به آسمان خیره کرد و موجی از نگرانی‌ها را شبکه‌های اجتماعی به راه انداخت؛ آیا این جلوه‌ی شگفت‌انگیز  آغاز یک جنگ فرازمینی است؟

شب‌هنگام وقتی درخشش نور خیره‌کننده در جنوب کالیفرنیا آسمان را دگرگون و چشم‌های اهالی زمین را نیز به خود خیره کرد. در شبکه‌های اجتماعی به‌سرعت تصاویر شگفت‌انگیزی به همراه خبر تهاجم موجودات فرازمینی پخش شد. اما خیلی زودی اعلام شد که این نمایش محسورکننده، در حقیقت نتیجه‌ی آزمایش پرتاب فالکون ۹ توسط اسپیس‌ایکس بود؛ آزمایشی که خبر از موفقیت این شرکت برای استفاده‌ی مجدد از راکت‌هایی داشت که آینده‌ی سفر فضایی بشر را دگرگون خواهند کرد. اما مدارک این ادعا چه بود؟

موشک اسپیس اکس

پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در حوالی ۱۶۰ مایلی شمال غربی لس‌آنجلس، در بعدازظهر پاییزی آماده‌ی اجرای عملیاتی بزرگ شد. ساعت ۷:۲۱ موشک به آسمان پرتاب شد و تنها ۸ دقیقه بعد بود که آسمان منقوش به نورهایی درخشان و زیبا شد که خیلی‌ها حتی از فواصل دورتر نیز می‌توانستد آن را به چشم ببینند. اولین مرحله‌ی جداسازی موشک انجام شده بود و پرسنل SpaceX روی زمین منتظر بودند تا موشک وظیفه‌ی اصلی خود را که قرار دادن یک ماهواره‌ی آرژانتینی در مدار بود نیز انجام دهد؛ درحالی‌ که در بیرون از پایگاه، هزاران چشم به آسمان دوخته شده بود.

تمام پرتاب‌های قبلی فالکون ۹ از کیپ کاناورال  فلوریدا در شرق آمریکا انجام شده بود و این اولین تجربه‌ی راه‌اندازی و فرود موشک در ساحل فالکون ۹ اسپیس‌ایکس در سواحل غربی آمریکا محسوب می‌شد. اهالی منطقه با درخشش شی پرنده ناشناختانه‌ی بزرگی در آسمان روبرو شده بودند و  موج خبری عاشقان یوفو و  شیفتگان ئی‌تی، شبکه‌های اجتماعی را به هیجان درآورده بود. اهالی ساحل غربی فقط محسور تماشای این واقعه جذاب نشدند و شروع به ضبط تصاویری کردند که از زوایای مختلف زیبایی‌های آن را نشان می‌داد. این موج خبری در زمین و ابر درخشان در آسمان، همه را به تکاپو انداخت و کسانی که از ماجرای اسپیس‌ایکس مطلع بودند نیز پست‌های اکانت شبکه اجتماعی خود را به‌روزرسانی کردند. این ماجرا حتی شهردار لس آنجلس اریک گارستی را هم به واکنش وا داشت.

اریک گارستی در توییتی نوشت:

آنچه که می‌بینید، اولین پرتاب و فرود فلکون ۹ اسپیس‌ایکس در سواحل غربی است. موشک از پایگاه هوایی وندنبرگ در ساعت ۷:۲۱ بلند شد و با موفقیت به روی زمین فرود آمد.

در تصاویر رسمی شرکت اسپیس‌ایکس نیز می‌توانید خط سیر موشک و لحظه‌ی خلق لکه‌ی درخشان و زیبا در آسمان را هنگام اولین مرحله‌ی جداسازی موشک مشاهده کنید. 

موشک اسپیس اکس

تصویری که شاید هرگز دوباره نتوان از حیاط خلوت خانه مشاهده کرد موشک اسپیس اکس پرواز فالکون ۹ بر فراز پارک ملی جاشوا تری (Joshua Tree) در جنوب شرقی کالیفرنیا موشک اسپیس اکس

موشک اسپیس اکس

شاید خبر بد این بود که پای ئی‌‌تی و دوستانش در کار نبود ولی شما می‌توانید در تایم‌لپس زیر، پرتاب موشک و ماهواره SAOCOM 1a را که با کمک آن به آسمان رفت، تماشا کنید‌. ماهواره‌ای که یار آسمانی کشاورزان آرژانتین، برای تولید بهتر و باصرفه‌تر خواهد بود و این خبر بسیار خوبی است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خلق تصاویر زیبا و شگفت‌انگیز پس از پرتاب موشک اسپیس‌ ایکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..