تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیمان سپاری ارزی صادرات را کاهش می دهد/لزوم بازگشایی بازارچه مرزی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج:

پیمان سپاری ارزی صادرات را کاهش می دهد/لزوم بازگشایی بازارچه مرزیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سید کمال حسینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کردستان، با بیان اینکه پیمان سپاری ارزی مخالف با سیاست‌های حوزه صادرات است و این سیاست اقدامی غیر کارشناسی است، اظهارداشت: تولید کنندگان و صادر کنندگان بیش از هر زمانی به آرامش نیاز دارند و اجرای این طرح می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به حوزه صادرات استان کردستان در آینده نزدیک وارد کند.

وی افزود: ابتدا قرار بود که فقط صنایع پتروشیمی و شرکت‌های نیمه دولتی شامل طرح پیمان سپاری ارزی شوند که متاسفانه در حال حاضر به تمام بخش‌ها ورود کرده و همین امر موجب صدمه دیدن صنایع کوچک شده و صادرات استان کردستان نیز به سبب اجرای این طرح آسیب دیده و ادامه پیمان سپاری ارزی باعث کاهش میزان صادرات از سوی تولیدکنندگان می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ادامه داد: تجارت بین ایران و عراق سال هاست که به صورت سنتی انجام می‌شود و مبادلات اقتصادی تجار کردستانی و اقلیم عراق همواره با ریال انجام گرفته و اکنون اگر این مبادلات به دلار و یا ارز‌های دیگر تغییر کند صادرات این استان را با مشکل مواجه می‌کند و این از مشکلات اجرای پیمان سپاری ارزی است.

حسینی یادآور شد: همچنین طی چند ماه گذشته محدودیت‌های سلیقه‌ای از طرف کشور عراق بر صادرات محصولات کشاورزی انجام شده و مشکلاتی را برای صادرکنندگان کردستانی به وجود آورده است و انتظار داریم از سوی دولت و با استفاده از سیستم دیپلماسی کشور برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشی شود.

وی در ادامه بیان کرد: کردستان یکی از مراکز مهم برای توسعه صادرات کشور است و انتظار داریم مسئولان کشوری به این استان نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با بیان اینکه بخش خصوصی همواره با چالش‌های اساسی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: با وجود رشد ٣٠ تا ٤٠ درصدی میزان صادرات استان کردستان در سال ٩٧ انتظار می‌رفت جهشی قابل ملاحظه در حوزه تولید رقم بخورد، اما متاسفانه به دلیل بخشنامه‌های نسنجیده از سوی دولت، صادرکنندگان و تولیدکنندگان این فرصت مهم را از دست دادند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: توانمندسازی اقتصاد مرزنشینان یکی از اهداف مهم دولت است و بازگشایی بازارچه‌های مرزی می‌تواند به این امر کمک قابل توجهی کند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: نبود امکانات و فضای کافی در مرز‌های رسمی استان کردستان به ویژه مرز بین المللی باشماق مریوان که سالانه هفت میلیارد دلار از طریق این مرز صادرات کالای کشور صورت می‌گیرد، با توجه به خسارت‌های زیادی که به زیرساخت‌های استان وارد می‌کند در آینده دیگر نمی‌تواند جوابگوی این حجم صادرات باشد و اگر قرار است توسعه اقتصادی و تجارت داشته باشیم باید به توسعه زیرساخت‌های مرز باشماق نیز توجه ویژه‌ای کنیم.

گفتنی است در این مراسم بر اساس آرای کمیته انتخاب صادرکنندگان نمونه کردستان از محمدنجیب شریفی، آفاق روزچنگ، شاهو اخگر، هادی جهانی، محمود نادرسرا ا، خسرو شجاعی و هیوا حاجی مرادی به عنوان صادرکنندگان نمونه کردستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیمان سپاری ارزی صادرات را کاهش می دهد/لزوم بازگشایی بازارچه مرزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..