تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گسترش فرهنگ وقف با هدف توسعه حرم و خدمت به زائران

گسترش فرهنگ وقف، با هدف توسعه حرم و خدمت به زائرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا دانشور ثانی معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی در نشست تخصصی «وقف و رسانه» که چهارشنبه شب در سالن اجتماعات موسسه فرهنگی قدس برگزار شد، گفت: رویکرد اصلی سازمان وقف، حرم محوری و زائر محوری است و حرم مطهر رضوی در طول سال میزبان زائران بسیاری است که واقفان به نیاز‌های آنان توجه کرده و برای توسعه بیوتات و نیز اختصاص فضایی ویژه آنان، ایجاد جلسات فرهنگی و رسیدگی به نیاز‌های آنان موقوفاتی را از خود به جای نهاده اند تا به امر زائر اختصاص یابد.

وی افزود: موقوفات مربوط به روشنایی بارگاه رضوی از مهم‌ترین عناوین موقوفاتی است، قدیمی‌ترین موقوفه مربوط به روشنایی بارگاه رضوی است و بزرگ‌ترین موقوفات اختصاص به این امر داشته به صورتی که بیش از ۱۰۵ رقبه با قدمتی مربوط به ۵۱۳ سال گذشته در این سرفصل موجود است.


حجت‌الاسلام والمسلمین دانشور ثانی با اشاره به دربرگیری موقوفات مربوط به سلامت از سوی واقفان گفت: هزینه‌های درمانی به قدری بالا است که ۹۰ درصد مردم توانایی پرداخت آن را نداشته و واقف با درآمد موقوفاتی خویش به این امر یاری می‌رساند.

وی اظهارداشت: موقوفات درمانی و دارالشفاء و فرش بارگاه رضوی از درآمد موقوفاتی در طول تاریخ تأمین شده و بعضی از موقوفات با هدف انگیزش توجه خیران و ثروتمندان بر ارائه موقوفاتی در این بارگاه نهاده شده که از آن میان می‌توان به موقوفه سوم شعبان اشاره کرد که طبق آن از تمامی ثروتمندان خراسان دعوت به عمل آورده تا از آنان پذیرایی کنند و متولی حرم رضوی، نیاز‌ها و ضرورت‌های این بارگاه را برای آنان اعلام کند تا آنان بخشی از اموال خویش را در قالب وقف به این دستگاه مقدس ارائه دهند.


معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت زائر محوری و حرم محوری در میان رویکرد‌های وقفی تصریح کرد: اسکان زائر نیاز جدیدی است که در سال‌های اخیر مورد اهتمام قرار گرفته و گام نخست آن را به صورت محکم و فراگیر با عنوان زائرشهر بر اساس دستور تولیت آستان قدس رضوی برداشته شده که افراد بسیاری در این‌باره مشارکت کرده و هم‌اکنون بخشی از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: روند موقوفات پس از انقلاب اسلامی ۹۰ درصد افزایش یافته است و از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۳۰ موقوفه غیر منقول از جمله آپارتمان و اراضی به ثبت رسیده است.


انتهای پیام//آ. ف

رشد ۹۰ درصدی موقوفات در ۴۰ سال گذشته



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گسترش فرهنگ وقف با هدف توسعه حرم و خدمت به زائران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..