تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هلال احمر کمک‌های نقدی مردم برای زلزله‌زدگان کرمانشاه را چگونه هزینه کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم، یک سال از زمین‌لرزه 7.3 ریشتری کرمانشاه که بر اثر آن 621 نفر از هموطنان‌مان در غرب کشور فوت کردند و بیش از هفت هزار نفر مجروح شدند و 104 هزار واحد مسکونی تخریب شد، یکسال می‌گذرد؛ 12 ماهی که  هر روز آن برای زلزله‌زدگان و بازماندگان بی‌سرپناه کرمانشاهی با عذاب و انتظار خانه‌دار شدن گذشته است.

در زمین لرزه کرمانشاه هر چند با پدیده جمع‌آوری کمک‌های مردمی از سوی سلبریتی‌ها به ویژه ورزشکاران و سینماگران معروف همراه بود که هنوز هم نحوه هزینه‌کرد آن برای مردم مشخص نیست اما جمعیت هلال احمر هم به عنوان نهاد اصلی در امدادرسانی در شرایط بحرانی و حوادث و بلایا، میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و نیکوکاران برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه بود. 

 از 22 آبان 96 یعنی فردای زمین‌لرزه کرمانشاه تا 31 اردیبهشت امسال، 651 میلیارد و 82 میلیون و 420 هزار و 727 ریال به حساب 99999 هلال احمر در بانک ملت واریز شده که سود این مبلغ در حساب مزبور، 14 میلیارد و 627 میلیون و 781 هزار و 589 ریال بوده است. 

علاوه بر کمک‌های ریالی، مبالغی نیز به حساب ارزی هلال احمر برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه واریز شده که 15 هزار و 900 دلار و 142 هزار و 721 یورو بوده و  در مجموع، 673 میلیارد و 431 میلیون و 255 هزار و 531 ریال، جمع کل کمک‌های نقدی ریالی و ارزی واریز شده به حساب هلال احمر به همراه سود آن بوده است.

از این مبلغ، 87 میلیارد و 618 میلیون ریال به حساب 29 هزار و 206 خانوار زلزله‌زده بر حسب خانه‌های تخریبی نوع یک و دو، به عنوان عیدی پایان سال 96 واریز شده است. به هر خانوار 3 میلیون ریال(300 هزار تومان) پرداخت شده است.

همچنین 583 میلیارد و 900 میلیون ریال به حساب 29 هزار و 195 خانوار زلزله‌زده بابت خرید لوازم ضروری زندگی اختصاص یافته و هر خانوار بابت خرید فرش، یخچال و کولر آبی متناسب با فضاهای کوچک، 20 میلیون ریال(دو میلیون تومان) دریافت کردند.

12 میلیارد و 200 میلیون ریال از کمک‌های نقدی مردم نیز به حساب 244 نفر از متولدین تا 10 روز پس از وقوع زمین‌لرزه واریز شده است و هر نفر 50 میلیون ریال( پنج میلیون تومان) دریافت کردند.

جمع‌کل هزینه‌هایی که جمعیت هلال احمر برای کمک‌های غیرامدادی به زلزله‌زدگان انجام داده، 683 میلیارد و 718 میلیون میلیون ریال بوده است که 10 میلیارد و 286 میلیون و 744 هزار و 469 ریال، بیشتر از کمک‌های نقدی مردم بوده و این مبلغ مازاد، از سوی هلال احمر تامین شده است.

بر اساس آنچه جمعیت هلال احمر پیشتر اعلام کرده، ریالی از کمک‌های نقدی مردم در مسیر خدمات امدادی به زلزله‌زدگان کرمانشاه هزینه نشده و هزینه خدمات امدادی از محل منابع جمعیت هلال احمر تامین شده که جمع کل آن دو هزار و 567 میلیارد و 386 میلیون و 738 هزار و 12 ریال بوده است.

حالا باید دید ورزشکاران و بازیگران معروف سینما و تلویزیون که در همان ماه‌های ابتدایی وقوع زمین‌لرزه کرمانشاه، مبالغ هنگفت و بعضا چند میلیاردی از مردم برای کمک به زلزله‌زدگان جمع کردند هم نحوه هزینه‌کردهای خود را بر اساس آنچه اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران نیز خواسته، شفاف می‌کنند؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هلال احمر کمک‌های نقدی مردم برای زلزله‌زدگان کرمانشاه را چگونه هزینه کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..