تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات استفاده از کمک داور ویدئویی در جام ملت های آسیا

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار خبری اعلام کرد، در مسابقات حساس جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ که از ۵ ژانویه در امارات برگزار خواهد شد، از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) در مسابقات یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال استفاده خواهد شد.
این سایت با اعلام این خبر نوشت، آسیا داوران برجسته‌ای دارد و حالا آن‌ها در مسابقات جام ملت‌ها از حمایت VAR برخوردار خواهند شد.

بنابراین سیستم VAR در هفت مسابقه‌ای که در چهار ورزشگاه - شیخ زاید و محمد بن زاید در ابوظبی، ورزشگاه هزه بن زاید العین و ورزشگاه آل مکتوم در دبی- برگزار خواهد شد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
از این سیستم با همکاری فدراسیون جهان فوتبال (فیفا)، هیئت مدیره اتحادیه بین‌المللی فوتبال و همچنین بهترین تامین کنندگان فناوری VAR در جهان، برای اولین بار در بزرگترین و بهترین بازی‌های آسیایی یعنی جام ملت های  آسیا، که با حضور بی سابقه ۲۴ کشور از سراسر قاره کهن در امارات متحده عربی برگزار خواهد شد، استفاده می‌شود.

بعد از اینکه کمیته داوران AFC در کوالالامپور مالزی تشکیل جلسه داد، داتو ویندزور جان، دبیر کل این نهاد، گفت: "ما از فیفا، هیئت مدیره اتحادیه  بین المللی فوتبال و کمیته محلی برگزاری جام ملت‌های آسیا بخاطر حمایت برجسته خود برای تحقق استفاده از VAR در جام ملت‌های آسیا سپاسگزاریم.

"تصمیم برای استفاده از VAR تنها روز ۲۶ سپتامبر گرفته شد و این بدان معنی است که کار زیادی لازم بوده است تا اطمینان حاصل شود که این سیستم می‌تواند در این مسابقات از مرحله یک چهارم نهایی به بعد نقش داشته باشد.

"ما در آسیا خوش شانس هستیم که داوران ما در زمزه بهترین فوتبال جهان هستند. علیرضا فغانی از جمهوری اسلامی ایران قضاوت مسابقه سوم و چهارمی جام جهانی ۲۰۱۸ را بر عهده داشت و همچنین در فینال جام جهانی باشگاه‌ها قضاوت کرد.

ورود VAR به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مانند CAF، کنفدراسیون فوتبال آفریقای است که VAR را در همین مرحله از جام ملت‌های آفریقا معرفی کرد، در حالی که کونمبول، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، VAR را در مرحله یک چهارم نهایی لیبرتادورس، رقابت‌های باشگاهی قاره‌ای خود، به کار گرفت.

بیشتربخوانید:


انتهای پیام/


استفاده از کمک داور ویدئویی در جام ملت‌های آسیا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات استفاده از کمک داور ویدئویی در جام ملت های آسیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..