تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخورد جدی با دست‌درازی برخی سودجویان به موقوفات

ساعت: 10:04 منتشر شده در مورخ: 1397/08/24 شناسه خبر: 1428430

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: برخی مواقع در بعضی از شهرهای مازندران شاهد تعرض و دست درازی برخی سودجویان به اراضی و املاک موقوفات هستیم که اوقاف مازندران به‌صورت جدی با آن‌ها برخورد می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: اوقاف و متولیان موقوفات در کنار یکدیگر با هدف اجرای امینانه نیت واقف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حفظ و حراست از موقوفات خط قرمز سازمان اوقاف است، افزود: نباید به‌خاطر منافع دنیایی آخرت خود را بفروشیم و کسانی که در ملک موقوفه قرار دارند و یا بخشی از مدیریت موقوفات را عهده‌دار هستند می‌بایست طبق موازین شرعی عمل کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران دفاع از حق و حقوق موقوفات و اجرای امینانه نیت واقف را وظیفه ذاتی متولیان موقوفات دانست و گفت: وقف میراث گران‌بهایی است که از گذشتگان به ما ارث رسیده و باید این موقوفات را به نسل‌های بعدی خود تحویل دهیم.

حیدری با تاکید بر اینکه باید اصل موقوفه حفظ شود و نباید بگذاریم ذره‌ای از حق و حقوق موقوفات توسط سودجویان ضایع شود؛ تصریح کرد: برخی مواقع در بعضی از شهرهای مازندران شاهد تعرض و دست درازی برخی سودجویان به اراضی و املاک موقوفات هستیم که اوقاف مازندران به‌صورت جدی با آن‌ها برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه متولیان موقوفات باید به مسائل حقوقی وقف آگاه باشند و در محاکم قضایی از وقف حمایت کنند، بیان کرد: بروزرسانی اسناد اجاره موقوفات در راستای زنده کردن نیت واقف و اجرای امینانه یکی از وظایف متولیان موقوفات است که باید پیگیری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اجرای امینانه نیت واقف موجب ترویج فرهنگ وقف می‌شود، گفت: متولیان موقوفات در کنار اجرای امینانه نیت واقف به مسئله تبلیغ و اطلاع رسانی اجرای نیت بپردازند تا همه مردم از آثار و برکات وقف مطلع شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخورد جدی با دست‌درازی برخی سودجویان به موقوفات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..