تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان دارویی بلوغ زودرس

 بلوغ زودرس شیوع زیادی پیدا کرده که باعث کوتاهی قد دختران و پسران می شود، به همین علت درمان این مشکل اهمیت زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره می شود

 بلوغ زودرس را چطور درمان کنیم؟

دکتر حسین دلشاد روز چهارشنبه در حاشیه دوازدهمین کنگره بیماری های غدد درون ریز و متابولیسم در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: کوتاهی قد و اختلالات روحی و عصبی از عوارض بلوغ زودرس است.

وی با اشاره به این که بلوغ زودرس درمان دارویی دارد، گفت: این درمان عوارض خاصی روی فرد ندارد و حسب نیاز درمان تا زمان بلوغ مقرر ادامه دارد. شروع بلوغ در دختران از سن 8 سالگی و در پسران از 9 سالگی آغاز می شود.

فرایند بلوغ بین 4 تا 5 سال به طول می انجامد، بلوغ دختران در سن 14 سالگی و در پسران 15 تا 16 سالگی کامل می شود و قدرت باروری را پیدا می کنند.

سن شروع بلوغ باتوجه به تغییرات فیزیولوژی در دختران و پسران مقداری متفاوت است. بلوغ در دختران و پسران مراحل مختلفی دارد و در هر مرحله یک نشانه آن ظاهر می شود.

بیشتر بدانید : بلوغ زودرس دخترانه؛ علل، علایم و درمان

بیشتر بدانید : بلوغ زودرس در دختران چه دلیلی دارد؟

بیشتر بدانید : خطرات بلوغ زودرس برای پسرها

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع : irna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان دارویی بلوغ زودرس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..