تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سقط مکرر و تولد نوزاد بالای ۴ کیلو احتمال بیماری دیابت را افزایش می‌دهد

رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سقط های مکرر و تولد نوزاد بالای 4 کیلو احتمال بیماری دیابت را افزایش می‌دهدعلیرضا مهدوی هزاوه رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بیماری دیابت بیشتر به دلیل تغییر سبک زندگی، تغذیه ناسالم و کمبود فعالیت‌های بدنی افراد رخ می‌دهد و در این بین بزرگسالان معمولا به دیابت نوع 2 و کودکان به تیپ نوع یک مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: 11 درصد از جمعیت بالای 25 سال در کشور مبتلا به بیماری دیابت هستند و 18 درصد از جمعیت بالای 25 سال نیز قند خون ناشتا غیر طبیعی دارند که حدود 8.5 میلیون نفر از جمعیت کشور را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: افرادی که قند خون غیر طبیعی ناشتا دارند، در صورت کنترل نکردن به موقع بیماری، در سال‌های آینده دچار دیابت نوع 2 شده و به نوعی هزینه‌های حوزه سلامت را افزایش دهند.

مهدوی تأکید کرد: با حرکت جامعه به سمت سالمندی عوارض بیماری نیز افزایش پیدا می‌کند.

تاثیرمسائل ژنتیک بر شیوع بیماری دیابت

وی افزود: میزان شیوع استاندارد شده سنی ما با سال 90 تقریبا برابر است و خوشبختانه از این نظر ایران افزایشی نداشته است.

مهدوی اضافه کرد: در حال حاضر جمعیت زیادی وارد میانسالی شده است و انتظار افزایش مبتلایان به عارضه دیابت و هزینه‌های ناشی از آن دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: عوامل ژنتیکی، اضافه وزن، سابقه خانوادگی، رفتاری، بیولوژیکی و حتی قند و یا فشار خون بالا از جمله عوامل خطرناک در ابتلا به بیماری دیابت است.

زنان بارداری که سابقه تولد نوزاد با بیش از 4 کیلوگرم وزن، سابقه دیابت بارداری در حاملگی‌های قبلی و یا سقط های مکرر داشته باشند، پزشکان را مشکوک به داشتن بیماری دیابت نوع 2 می‌کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سقط مکرر و تولد نوزاد بالای ۴ کیلو احتمال بیماری دیابت را افزایش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..