تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همنشینی ملکه آسمان با ستاره درخشان/ عبور خراشان ناهید و «بی ژوبین» را از دست ندهید!

مدیر انجمن نجوم آماتوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رصدگران فرصت دیدار این همنشینی را از دست ندهندمسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره همنشینی سیاره «ناهید» با ستاره «بی‌ژوبین» بیان کرد: ستارگان از جمله اجرامی هستند که در جایگاه خود در کره آسمان ثابت هستند، اما سیارات در آسمان سیر می‌کنند و جا به جا می‌شوند.

وی درباره زمان این رخداد نجومی اظهار کرد: ساعت ۲ و ۴۴ دقیقه بامداد پنج شنبه ۲۴ آبان ۹۷، ملکه آسمان، سیاره ناهید، تنها ۰/۲ درجه جنوب ستاره «بی ژوبین یا سماک اعزل» در صورت فلکی خوشه (دوشیزه) که به صورت فلکی «سنبله» در بین صورت‌های فلکی منطقةالبروج مشهور است، قرار می‌گیرد؛ این فاصله بسیار نزدیک است و به نوعی عبور خراشان محسوب می‌شود.

عتیقی افزود: بدیهی است در ساعت مذکور، این اجرام از افق شرق طلوع نکرده و تا ساعاتی پس از آن یعنی قبل از ساعت ۶ بامداد که این اجرام از افق شرق طلوع می‌کنند باید منتظر باشیم تا همنشینی ناهید و ستاره بی ژوبین را رصد کنیم؛ که با چشم غیر مسلح می‌توانیم آن را ببینیم.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: با توجه به قرار داشتن این اجرام در هنگام طلوع در افق شرق، فرصت مناسبی برای عکاسان نجومی فراهم است تا از همنشینی این ۲  جرم زیبای آسمان با همراهی بنا (ترجیحا تاریخی)، کوه، درختان یا ساختمان‌های در مسیر دیدشان، عکس‌های نجومی زیبایی تهیه کنند.

وی درباره سیاره ناهید اظهار کرد: مدت‌ها سیاره ناهید، ملکه آسمان شامگاهی بود و در آسمان پس از غروب خورشید مشاهده می‌شد، اما به تازگی در سمت دیگر خورشید قرار گرفته و به صورت ستاره‌ای بسیار درخشان و پر نور در افق صبحگاهی خود نمایی می‌کند که از این نظر باید آن را ملکه آسمان صبحگاهی این شب‌ها نامید.

عتیقی درباره ستاره بی ژوبین تصریح کرد: این ستاره، پرنور و قدر صورت فلکی خوشه است (ستاره آلفا خوشه) که از نظر درخشندگی واقعی بسیار بیشتر از خورشید سامانه خورشیدی(منظومه شمسی)  ما درخشان‌تر و پرنورتر است.

انتهای پیام/

دیدار ناهید با درخشان ترین ستاره صورت فلکی دوشیزه



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همنشینی ملکه آسمان با ستاره درخشان/ عبور خراشان ناهید و «بی ژوبین» را از دست ندهید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..