تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌هايي براي کنترل فشارهاي عصبي

راه‌هايي براي کنترل فشارهاي عصبي

خبرگزاري آريا –
راه‌هايي براي کنترل فشارهاي عصبي
ريچارد لازاروس فشار عصبي را چنين تعريف مي‌کند:”استرس احساس يا شرايطي است که در آن شخص پي مي برد خواسته ها و الزامات فراتر از منابع اجتماعي يا فردي است که او مي تواند مهيا کند.”
راه کارهاي اثبات شده ي بسياري براي کنترل استرس و فشار عصبي وجود دارد که به ما کمک مي کند تا در شرايط سخت آرامش خود را حفظ کرده و مؤثر عمل کنيم. کوتاه ترين روشي که اکثر ما با آن آشنا هستيم تنفس عميق است. کافي است ۱۰ بار آرام و عميق نفس بکشيم تا آرامش خود را باز يابيم. اما روش ديگر براي شناخت دلايل استرس هاي کوتاه مدت يک دفترچه ي يادداشت است.
اين دفترچه يادداشت به شما کمک مي کند تا درک جامع و صحيحي از فشارهاي عصبي روزمره و کوتاه مدتي که در طول زندگي تجربه مي کنيد داشته باشيد. اين روش متداول ترين فشارهايي که با آن درگير هستيد را به شما مي شناساند تا بتوانيد تمام تلاشتان را روي همين نقاط متمرکز کنيد.
براي تهيه ي اين دفترچه کافي است بعد از هر اتفاق استرس آور آن را يادداشت کنيد. هنگام وارد کردن اين وقايع اطلاعات زير را حتما” ثبت کنيد:
▪ تاريخ و ساعت
▪ آخرين اتفاق پر تنشي را که تجربه کرديد
▪ اين که اکنون چقدر احساس خوشحالي مي کنيد؛ به ياد داشته باشيد بي طرفانه ارزيابي کنيد و موارد را از شماره ي ۱ تا ۱۰ بنويسيد. شماره ي ۱ زماني است که از هميشه ناراحت تر بوديد و ۱۰ لحظه ايست که در اوج خوشحالي قرار داشتيد.
▪ بنويسيد که اکنون چقدر مؤثر و کارآمد عمل مي کنيد، ارزيابي بي طرفانه ي خود را از شماره ي ۰ تا ۱۰ مرتب کنيد.
عدد صفر نشان دهنده ي عدم کارايي شما و ۱۰ بهترين نتيجه اي است که تا کنون به آن دست يافته ايد.
اساسي ترين دليل استرس تان را تا حد امکان صادقانه و بي طرفانه بنوسيد.
مي توانيد به اين يادداشت ها مواردي مثل اين که چه کسي باعث بروز اين فشارها شده، چقدر توانستيد شرايط را کنترل کنيد و … را نيز اضافه کنيد. سپس همه ي آنها را تجزيه و تحليل کنيد با اين کار مي توانيد دلايل استرس خود را ريشه يابي کرده و براي رفع آن ها بکوشيد.
منبع:funpatogh.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌هايي براي کنترل فشارهاي عصبي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..