تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقاضای تخفیف در حکم محیط‌بان «نشر» / پرداخت ۳ میلیارد تومان برای دیات محیط‌بانان

تقاضای تخفیف در حکم محیط‌بان «نشر» / پرداخت ۳ میلیارد تومان برای دیات محیط‌بانانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،جمشید محبت‌خانی بعد از ظهر امروز در بازدید از محل وقوع درگیری دو محیط‌بان پاسگاه مسلم‌آباد با شکارچیان در منطقه حفاظت شده «نشر» اظهار کرد: حدود دو سال قبل تعدادی از متخلفان وارد مناطق چهارگانه شده و قصد شکار غیر قانونی داشته‌اند که پس از رویت سلاح غیر مجاز شکاری، این افراد توسط محیط‌بانان متوقف شده‌اند.

وی پس از بررسی قرائن موجود در صحنه و ملاقات با محیط‌بان موصوف افزود: صحنه درگیری اینگونه بوده که پس از تقابل خودروی متخلفان با محیط‌بانان یکی از شکارچیان اقدام به فرار می‌کند که با توجه به عدم توجه به ایست محیط‌بان، تیر هوایی از سمت شیب به سمت فرد شکارچی شلیک می‌شود، در اثر تعقیب و گریز متاسفانه گلوله زودتر از زمانی که نوک سلاح زاویه مایل به آسمان پیدا کند شلیک می‌شود و به یکی از شکارچیان اصابت می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: بعد از دو سال رای دادگاه محیط‌بان ضارب را محکوم به قتل عمد و قصاص نفس کرده و این فرصت برای ما باقی است که در راستای رسیدگی مجدد پرونده در دیوان عالی کشور، لایحه‌ای را تنظیم و ارائه کنیم.

وی با بیان این که محیط‌بان ضابط خاص قضایی است گفت: بدون شک قتل شکارچی متخلف مد نظر ایشان نبوده چون خصومت شخصی در میان نبوده است بلکه نیت ایشان تیر اخطار هوایی بوده که به دلیل در حرکت بودن محیط‌بان و مقتول و ناهموار بودن زمین در منطقه حفاظت شده «نشر» تیر سهواً به فرد مضروب برخورد کرده است.

محبت‌خانی یادآور شد: از طرف دیگر مقتول در صحنه فوت نکرده بلکه توسط خود محیط‌بان و همکار دیگر برای نجات بیمارستان انتقال داده شده و فرد مضروب مدت 16 در بیمارستان بستری بوده که متاسفانه در نهایت جان خود را از دست داده است.

وجود 123 محیط‌بان شهید و 240 جانباز در کشور

وی با بیان اینکه ما در این پرونده به دنبال احقاق حق طرفین هستیم، عنوان کرد: امیدواریم قضات محترم که همواره با ضابطین قضایی همکاری تنگاتنگ داشته‌اند حمایت لازم از این محیط‌بان را به عمل آورده با نجات وی از طناب دار موجبات دلگرمی سایر محیط‌بانان خدوم را فراهم آورند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور متذکر شد: در نتیجه این حادثه غمبار محیط‌بانی که اقدام به شلیک سهوی کرده مدت دو سال است از همسر بیمار و فرزند خود دور مانده و محیط‌بان همکار ایشان نیز به سبب مباشرت به زندان محکوم شده که امیدواریم در چارچوب قانون با در نظر گرفتن نیت و الزامات شغلی در این پرونده، این عزیزان به کانون خانواده خود بازگردند.

وی در مورد پرداخت دیات در موارد استفاده از سلاح مطابق قانون گفت: سه هفته پیش 3 میلیارد تومان برای دیات محیط‌بانان پرداخت کردیم که برای مواردی بوده که در اثر درگیری با متخلفان ذیل قوانین بکارگیری قانونی سلاح رخ داده است.

محبت‌خانی اظهار کرد: در مواد 14 و 15 قانون بکارگیری سلاح صراحتا عنوان شده دستگاه‌های ضابط که سلاح را برای اعمال قانون بکارگیری می‌کنند از ردیف بودجه مستقل برخوردار شوند که لایحه جدید در همین زمینه تقدیم مجلس شده تا این ردیف بودجه مستقل لحاظ شود.

مدیرکل محیط زیست استان همدان نیز در این زمینه گفت: امروز برای پیگیری پرونده محیط‌بان دربند «سعید مومیوند» که حدود دو سال است به اتهام قتل عمد احدی از ساکنان روستای قزلیجه در زندان است به این منطقه آمدیم.

عادل عربی افزود: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از مدت‌ها پیش پیگیری جدی در مورد این پرونده داشتند و چهار یا پنج بار شخصا برای این پرونده به همان آمده‌اند و امروز نیز برای مشاهده صحنه وقوع جرم و رایزنی‌های استانی به همدان آمدند که امیدواریم با پیگیری ایشان و سایر مسئولان محیط زیست، شاهد بازگشت محیط‌بان موصوف به آغوش خانواده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سال 90 یکی از محیط‌بانان ما در منطقه حفاظت شده لشگر‌در حین درگیری با شکارچیان به شهادت رسید و یکی از محیط‌بانان استان نیز در اثر درگیری با متخلفان به درجه جانبازی نائل شده است.

عربی ابراز امیدواری کرد مظلومیت محیط‌بانان و شرایط سخت کاری آنها از نظر بُعد مسافت و آب و هوا و ساعات طولانی تنها بودن در کوه و دشت و خطرات مترتب در نظر گرفته شده و در راستای حفاظت از سرمایه زیستی کشور حداکثر حمایت‌های قانونی از این عزیزان به عمل آید.

انتهای پیام/ز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقاضای تخفیف در حکم محیط‌بان «نشر» / پرداخت ۳ میلیارد تومان برای دیات محیط‌بانان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..