تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم ایجاد بانک جامع اطلاعاتی برای رفع مشکلات موزه ها

رئیس کمیته ملی موزه های ایران با تاکید بر اینکه موزه ها و کتابخانه ها می توانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند، گفت: ایجاد بانک جامع و سامانه اطلاعاتی موزه ها و کتابخانه ها می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات و نابسمانی ها را رفع کند.

احمد محیط طباطبایی عصر امروز در دومین نشست هم اندیشی مدیران و مسئولان کتابخانه ها و موزه های وقفی کشور، با اشاره به اینکه موزه مکانی است که از رویدادهای فرهنگی و تاریخی بشر حراست می کند، اظهار کرد: کتابخانه ها و موزه های مختلفی در ایران اسلامی به علت وجود فرهنگ وقف و اماکن مقدس به وجود آمده اند.

وی با بیان اینکه سنت وقف پیش از ورود اسلام به ایران نیز در این کشور وجود داشته است، اضافه کرد: این فرهنگ جدای از خدماتی که برای مردم در حوزه های خدماتی و رفاهی به دنبال داشته، توانسته است موجب حفاظت از میراث فرهنگی و فکری قدیمی ها شود و این میراث را با ایجاد مدارس به نسل جدید منتقل کند.

رئیس کمیته ملی موزه های ایران خاطرنشان کرد: در موزه ها اشیایی قرار می گیرد که ارزشی بالاتر از دیگر اشیا دارد و این اشیا می تواند آموزش صدها یا هزاران نفر را به دنبال داشته باشد؛ با این نگاه زنده نسبت به آینده اشیا موزه یک جایگاه و اهمیت متفاوت خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه موزه ها و کتابخانه ها می توانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند، عنوان کرد: ایجاد بانک جامع و سامانه اطلاعاتی موزه ها و کتابخانه ها می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات و نابسمانی ها را رفع کند.

طباطبایی با اشاره به اینکه مرمت و حفاظت آثار موزه ها باید مورد توجه قرار گیرد، مطرح کرد: تبادل اطلاعات میان موزه ها و کتابخانه ها می تواند موجب شناسایی جامع آثار شود و در این راستا نیز جلسات مختلف برای انجام هماهنگی مورد نیاز دنبال می شود.

وی بر لزوم برگزاری دوره های آموزشی کشوری برای کتابداران و موزه داران تاکید کرد و ادامه داد: اگر در کتابخانه ها و موزه ها به دنبال ترویج فرهنگ وقف باشیم، در آینده میراث و سرمایه های بیشتری را در اختیار خواهیم داشت.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم ایجاد بانک جامع اطلاعاتی برای رفع مشکلات موزه ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..