تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده از تنها ٣٠ درصد ظرفیت کشور در حوزه تجهیزات پزشکی

مشاور وزير و مديركل تجهيزات پزشكی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

استفاده از تنها ٣٠ درصد ظرفیت کشور در حوزه تجهیزات پزشکی برای توسعه تولیدات داخلیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت در سفر به استان همدان، ضمن بازدید از شركت های تجهیزات پزشكی این استان، در نشستی با حضور با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: حوزه دارو در افكار عمومی شناخته شده تر است، اما حوزه تجهیزات پزشكی با وجود ظرفیت های خوبی كه برای توسعه دارد، كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ١٠٠٠ شركت تجهیزات پزشكی و ٩٦ شركت دارویی در کشور وجود دارد که شركت های دارویی به صورت خصوصی اداره شده و شركت های تجهیزات پزشكی نیز اكثرا خصوصی هستند. همچنین تعداد اقلام تجهیزات پزشكی با اقلام دارویی نیز قابل مقایسه نیست. در حوزه دارو ٦ هزار قلم دارو و در حوزه تجهیزات پزشكی ٢٨٠ هزار قلم كالا وجود دارد، این موضوع برای حوزه تجهیزات پزشكی نقطه قوت محسوب می شود، از آن جهت كه بازار بزرگی را در حدود سالانه ٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار دربرگرفته و از طرفی منجر به اشتغال زایی شده و زمینه صادرات را نیز فراهم كرده است.

مشاور وزیر و مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت با بیان اینكه استان همدان ظرفیت خوبی برای توسعه در زمینه تولید تجهیزات پزشكی دارد، افزود: درحال حاضر ٨ شركت تولیدكننده تجهیزات پزشكی در همدان فعالیت دارد، درحالی كه این تعداد شركت برای استانی با قابلیت های فراوان، بسیار كم است و به نظر می رسد مسئولین استان همدان باید در این زمینه بیشتر تلاش كنند.

مسائلی تصریح كرد: در حال حاضر از ١٠٠ درصد ظرفیت كشور برای توسعه تولیدات داخل در حوزه تجهیزات پزشكی فقط ٣٠ درصد مورد استفاده قرار گرفته و هنوز ٧٠ درصد از پتانسیل ها و ظرفیت ها خالی مانده است، بنابراین لازم است از تمام این ظرفیت ها استفاده كرده و تمام توان خود را در زمینه گسترش و توسعه تولید و صادرات تجهیزات پزشكی به كار گیریم.

انتهای پیام/

بازار موثر حوزه تجهیزات پزشكی در کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده از تنها ٣٠ درصد ظرفیت کشور در حوزه تجهیزات پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..