تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیابت سراغ چه کسانی می‌رود؟/ چکاب سالیانه قند خون برای این افراد الزامی است

دیابت سراغ چه کسانی می‌رود؟/ چکاب سالیانه قند خون برای این افراد الزامی استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزانه شکیبافر متخصص تغذیه در ارتباط با راه‌اندازی دهکده دیابت اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی دیابت و ارتقاء اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری از این بیماری دهکده دیابت به مدت سه روز از 23 تا 25 آبان ماه در پارک ملت راه‌اندازی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بیش از 3 هزار نفر در این برنامه حضور یافته و از چکاپ رایگان قندخون خود بهره‌مند شوند.

وی افزود: دیابت دارای سه نوع یک، 2 و حاملگی است که 90 درصد افراد مبتلا دیابت نوع 2 را دارند که به میزان بسیار زیادی قابل پیشگیری است و ارتباط مستقیمی با چاقی، اضافه‌وزن و عدم چکاپ به موقع دارد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد 30 به بالا باید سالانه چکاپ قندخون را انجام دهند تا بتوانند اقدامات پیشگیرانه را به موقع در خود مدنظر قرار دهند.

عوامل خطر در ابتلا به دیابت

وی عنوان کرد: چاقی‌،اضافه وزن، سابقه ابتلا به دیابت حاملگی، چربی و فشارخون بالا، سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت، عدم فعالیت بدنی، از جمله عوامل خطر در بروز ابتلا به دیابت هستند و از آنجایی که مهمترین علامت ابتلا به دیابت بی‌علامتی است چکاپ این بیماری از سن 30 سال به بالا ضرورت دارد.

شکیبافر بیان کرد: پرنوشی و پُر ادراری همیشه از علائم اولیه دیابت نیستند و متأسفانه زمانی فرد متوجه بیماری می شود که سال‌ها از آن گذشته است به طور مثال برای جراحی قلب مراجعه کرده و مشخص شده گرفتار دیابت است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه دیابت سبب اختلال در دستگاه‌های مختلف بدن از جمله چشم، قلب و کلیه می‌شود و خدمات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد،‌گفت:‌با آموزش صحیح مردم می‌توان به مقدار زیادی آمار ابتلا به دیابت را کاهش داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیابت سراغ چه کسانی می‌رود؟/ چکاب سالیانه قند خون برای این افراد الزامی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..