تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بزرگترین خیانت است

فارس نوشت: نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه تفکر خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بزرگترین خیانت است گفت: سند تحول بنیادین مظلوم واقع شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی امشب در همایش ملی تخصصی «آموزش و پرورش منبع حیات جامعه» در پردیس شهید مقصودی با بیان اینکه کارگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور 5 تا 7 هزار نفر در 20 جلد تالیف شده است اظهار کرد: هر آنچه در این سند باید باشد توضیح داده شده و 16 تا 17 کتاب در زمینه اجرای آن داریم.

وی با بیان اینکه به جرأت باید گفت هیچ سندی به استحکام سند تحول بنیادین در مجلس شورای اسلامی مصوب نشده است، گفت: در پژوهش سند بنیادین تک تک مسؤولان برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان تلاش کردند که در سال 90 این سند پس از تایید مقام معظم رهبری اجرا شده است.

اهم سخنان حمیدرضا حاجی‌بابایی بدین شرح است:

*این سند همراه با کار پژوهشی و برنامه درسی ملی(نقشه، کلاس، کتاب و کار) تا یک سال مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و در کشور نیز توانستیم 64 پردیس دانشگاهی را به سختی ایجاد کنیم. راه‌اندازی پردیس دانشگاهی برای این بود که سالانه با گرفتن 30 هزار دانشجو و بازنشستگی 30 هزار نفر از آموزش و پرورش بتوانیم توازن و تعادل را در سیستم آموزش و پرورش ایجاد کنیم

*سال 91 تا 92 با نوشتن نظام رتبه‌بندی معلمان و تصویب آن قرار بود این قانون در کشور به صورت مصوبه اجرا شود اما دولت وقت انجام این مصوبه را متوقف کرد. سال 91 اگر نظام آموزشی 3-3-6 اجرا نمی شد هیچگاه سند تحول بنیادین نمی‌توانست اجرا شود.

*در اجرای نظام آموزشی 3-3-6 ریل‌گذاری کردم و با تحقیقات علمی پژوهشی به این نتیجه رسیدیم که وجود مقطع ششم ابتدایی منجر به انسجام دانش‌آموزان می‌شود.

*با وجود اینکه در سراسر کشور 630 هزار معلم بیشتر نداشتیم اما ظرف یک سال 200 هزار معلم به استخدام آموزش و پرورش درآمداین اقدام مورد سرزنش بسیاری از مسؤولان قرار گرفت در حالی که در پنج سال اخیر دولت و مجلس هیچ معلمی نتوانسته استخدام کند و با بازنشستگی 150 نفر از معلمان در حال حاضر مقطع ابتدایی با کمبود معلم مواجه است.

* در برنامه  ششم توسعه دولت موظف است در چهار جا به بخش خصوصی واگذار شود اما تفکر خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بزرگترین خیانت و تفکر است که آموزش و پرورش را مصرف‌کننده بدانیم.

* در حال حاضر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مظلوم واقع شده است.

 *در برنامه ششم توسعه وظیفه آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است و اینکه برخی معتقدند آموزش و پرورش باید به نهاد تبدیل شود درست نیست.

*همه مصیبت‌های امروز ما در کشور به عدم اهمیت آموزش و پرورش برمی‌گردد اگر معتقد به آموزش و پرورش باشیم می‌توانیم دلار 4 هزار و 200 تومانی را برای آن خرج کنیم.

قبل از ورود به دانشگاه پیام نور باید بدانید

ورودی جدید به دانشگاه پیام نور باید بدانند

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول ۹۸-۹۷ دانشگاه پیام نور کلیک کنید

دانلود لیست منابع و ارائه دروس پیام نور ترم اول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کلیک کنید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خصوصی‌سازی آموزش و پرورش بزرگترین خیانت است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..