تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۶۶ عمل پیوند قلب در ۶ ماهه نخست امسال/ بیش از ۵۰۰ نفر در صف انتظار جراجی

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت مطرح کرد؛

۶۶ عمل پیوند قلب در ۶ ماهه نخست امسال/ حدود ۵۰۰ نفر در انتظار عمل پیوند قلببه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شادنوش در نشست آموزش کشوری هماهنگ کنندگان پیوند قلب، باارائه آمار میزان پیوند قلب در کشور به اهمیت جلوگیری از اتلاف قلب‌های مناسب با قابلیت پیوند پرداخت و گفت: سال 95، در 5 مرکز فعال تهران و 4 مرکز در سایر شهرهای کشور ، ١١٩ مورد پیوند قلب انجام شده است که این تعداد در سال 96 به 144 پیوند در 6 مرکز فعال تهران و 4 مرکز در سایر شهرها رسیده است.

وی افزود: همچنین در 6 ماهه اول سال جاری 66 مورد پیوند قلب در 6 مرکز فعال تهران و 4 مرکز در دیگر شهرها انجام شده است.

رئیس مركز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت تصریح كرد: تعداد قلب‌های مناسب پیوند شده در شش ماهه اول سال 97 در حدود 90.5 درصد بوده و تنها 9.5 درصد این قلب‌ها اتلاف شده است، در حالی که این میزان برای سال های 95 و 96، حدود 80 درصد بوده و حدود 20 درصد قلب‌های مناسب پیوند، بدون اهدا از بین رفته‌اند.

دكتر شادنوش گفت: در مجموع 67.8 درصد بیماران نیازمند پیوند قلب در انتظار پیوند بوده، 12.7 درصد پیش از پیوند فوت شده‌اند و برای 19.5 درصد نیز پیوند صورت گرفته است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر حدود 561 نفر در کشور در انتظار پیوند قلب هستند که از این میزان 116 نفر در سن زیر 18 سال و 445 نفر بالاتر از این سن قرار دارند، اظهار کرد: انتظاری که از دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه پیوند قلب وجود دارد، ایجاد آمادگی 24 ساعته در 365 روز سال مراکز پیوند با تقسیم بندی مناسب بین افراد تیم ( در ایام تعطیل رسمی طولانی) است.

رئیس مركز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: تقویت و به روز رسانی لیست انتظار مراکز، یکسان‌سازی و اجرای دقیق پروتکل قبول قلب، ارائه دانش و ایجاد آگاهی مناسب و کافی به بیمار در لیست انتظار پیوند، همکاری نزدیک دو تیم نارسایی قلب، جراح قلب و رابطین اهدای عضو مربوطه، به‌کارگیری مباحث آموزش داده شده در فرآیند ثبت تا پیوند بیماران از جمله انتظارات مركز مدیریت پیوند وزارت بهداشت از مراکز پیوند دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

114 عمل پیوند قلب در سال 96



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۶۶ عمل پیوند قلب در ۶ ماهه نخست امسال/ بیش از ۵۰۰ نفر در صف انتظار جراجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..