تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روستایی که بعد ۱۳۰ سال صاحب مدرسه شد

روستایی که بعد ۱۳۰ سال صاحب مدرسه شدبه گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،روستایی بعد از ۱۳۰ سال در نگور سرخ کلوت از توابع شهرستان نیکشهر در ششصد کیلومتری زاهدان و در جنوب استان صاحب مدرسه شد و حالا مدرسه‌ای جدید در این روستا در حال ساخته شدن است که دانش آموزان تا پیش از آماده شدن مدرسه در اتاقکی ساخته شده به دست اهالی روستا مشغول درس خواندن هستند.

مهیم بلوچی معلم مهربان و دلسوز این مدرسه هر روز نیم ساعتی را با موتور طی مسیر می‌کند تا به مدرسه برسد و تمام تلاشش را می‌کند تا بچه‌های این روستا از درس و مدرسه دور نمانند.

نام این قسمت«وانگ و زانگ»است که در زبان بلوچی به معنای خواندن و فهمیدن (باسواد شدن) است.

فرهنگ بلوچ سرشار از تلاش و همکاری خانوادگی است. زنان با سوزن دوزی روی لباس‌ها و حصیر بافی، یکی از معروف‌ترین صنایع دستی کشورمان را به وجو‌د می‌آورند.

نوای موسیقی بلوچ و آواز‌های ساده و بومی آن منطقه و لباس‌های زیبا و مناظر طبیعی متفاوت و بکر از شیرینی‌های این قسمت است.

این مستند به دور از پُرگویی و با انتخاب تصاویر بکر از زندگی روستایی و بومی مناطق مختلف ایران، روایت‌هایی جذاب را برای بینندگان این برنامه تدارک دیده است.

گفتنی است؛این مستند کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و به تهیه کنندگی مهدی بابایی و کارگردانی حسین فاطمیان در ۲۶ قسمت سی دقیقه‌ای که پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹:۴۰ در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

سفر مستند «غوغای بی هیاهو » به استان سیستان و بلوچستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روستایی که بعد ۱۳۰ سال صاحب مدرسه شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..