تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش زومیت از استارتاپ‌های حاضر در اتوکام ۲۰۱۸ اصفهان، سالن فرصت‌ ها

نمایشگاه اتوکام، رویداد سالانه‌ی شهر اصفهان در حوزه‌ی کامپیوتر و اتوماسیون اداری، از تاریخ ۲۱ آبان در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی این شهر شروع به کار کرد. این نمایشگاه با نام اتوکام ۲۰۱۸، علاوه‌بر میزبانی شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری ایران، سالنی را نیز به‌طور کامل به استارتاپ‌ها اختصاص داده است.

سالن فرصت‌ها در نمایشگاه اتوکام، سالن اصلی نمایشگاه و اولین سالن ورودی محسوب می‌شود. به بیان دیگر بازدیدکنندگان نمایشگاه در بدو ورود با استارتاپ‌های نوپای حاضر در نمایشگاه روبرو می‌شوند. این تصمیم در استراتژی مکان‌دهی استارتاپ‌ها، قدمی مثبت در جهت معرفی آن‌ها به عموم جامعه محسوب می‌شود که نسبت به نمایشگاه‌های گذشته، حرکتی رو به جلو است.

مقاله‌های مرتبط:

نزدیک به ۷۰ استارتاپ پس از بررسی‌های اولیه برای حضور در این سالن برگزیده شدند. استارتاپ‌ها و تیم‌های ارائه‌ی آن‌ها در کنار میزهای اختصاصی به معرفی محصولات و خدمات خود می‌پردازند. صرف‌نظر از فضای کوچکی که برای هر استارتاپ در نظر گرفته شده، انرژی بالا برای معرفی ایده، خدمت و محصول، در همان نگاه اول به بنیان‌گذاران این تیم‌های پویا قابل درک است.

استارتاپ‌های حاضر در سالن فرصت‌ها، در زمینه‌های گوناگون اعم از تجارت الکترونیک، فین‌تک، آموزش، خدمات، گردشگری، بازاریابی دیجیتال و حتی محصولات سخت‌افزاری فعالیت می‌کنند. نکته‌ی قابل توجه این است که با وجود پتانسیل‌های بالای اصفهان به‌عنوان یکی از مقاصد بزرگ گردشگری ایرانی و حتی بین‌المللی، تعداد بسیار کمی ایده و استارتاپ فعال در این حوزه، در سالن فرصت‌ها حضور دارند.

تعدادی از استارتاپ‌های حاضر، برای رقابت جهت انتخاب برترین استارتاپ اتوکام ۲۰۱۸ نیز ثبت‌نام کرده‌اند. از بین این تیم‌ها، ۱۸ تیم انتخاب شده‌اند که در طی روزهای نمایشگاه برای هیئت داوران، ایده‌ی خود را شرح می‌دهند و از آن دفاع می‌کنند. در روز اختتامیه نیز به استارتاپ‌های برتر جوایزی اهدا می‌شود. به‌علاوه، پنل‌های گفتگو پیرامون اکوسیستم استارتاپی ایران نیز در کنار رویدادهای جانبی دیگر سالن فرصت‌ها، برگزار می‌شود.

زومیت به‌عنوان حامی رسانه‌ای رویدادهای فناوری و کسب‌وکار، تصمیم دارد تا علاوه‌بر پوشش خبری نمایشگاه و رویدادهای جانبی، به معرفی استارتاپ‌های حاضر در سالن فرصت‌ها نیز بپردازد. در این گزارش، به‌صورت خلاصه به معرفی استارتاپ‌های حاضر و محصولات و حوزه‌ی خدمات آن‌ها پرداخته‌ایم. استارتاپ‌ها تا حد امکان به ترتیب حوزه‌ی فعالیت مرتب شده‌اند.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

تپ پرشیا

تپ پرشیا با هدف جذب گردشگران بین‌المللی به ایران و همچنین معرفی فرهنگ ایرانی به جهان فعالیت می‌کند. این استارتاپ، تمامی خدمات گردشگری از برنامه‌ریزی سفر تا اخذ ویزا، رزرو هتل، اجرای تور و راهنمایی گردشگری را به مشتریان خود عرضه می‌کند. تولید محتوای اختصاصی برای جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی، یکی از نقاط تمرکز تپ پرشیا محسوب می‌شود که در مدت فعالیت، در افزایش آگاهی این افراد پیش از سفر به ایران، تأثیر به‌سزایی داشته است. نکته‌ی جالب توجه این است که برخی از همین گردشگران خارجی، به‌عنوان همکاران تپ پرشیا در برخی بخش‌های ترجمه‌ی محتوا فعالیت کرده‌اند و بدین ترتیب، زبان‌های دیگر به جز انگلیسی نیز به محتوای این سرویس گردشگری افزوده می‌شود.

سورنا تریپ

سورنا تریپ با شعار سامانه‌ی هوشمند مدیریت سفر در نمایشگاه اتوکام ۲۰۱۸ شرکت می‌کند. این استارتاپ، سامانه‌ای برای ثبت خاطرات سفر به کاربر عرضه می‌کند. در بخش‌های دیگر،‌ این خاطرات سفر قابلیت اشتراک‌گذاری با دیگران را پیدا می‌کنند و در نهایت،‌ یک شبکه‌ی اجتماعی مخصوص سفر، تشکیل می‌شود. سورنا تریپ با داشتن تیمی شامل افراد حرفه‌ای در حوزه‌ی گردشگری، پیشنهادات سفر را نیز برای کاربران عرضه می‌کند. علاوه‌بر آن، برنامه‌ریزی سفرهای پیش‌رو نیز در اپلیکیشن این استارتاپ تعبیه شده است.

سالن فرصت‌ها را می‌توان بزرگترین پیشرفت اتوکام اصفهان در سال‌های اخیر نامید

ویرگول

ویرگول یکی از استارتاپ‌های باسابقه‌ی حاضر در سالن فرصت‌های محسوب می‌شود. این تیم که در چند سال پس از رونمایی توانسته جامعه‌ی مخاطب خوبی جذب کند،‌ ارائه‌ی پلتفرم برای انتشار محتوا را در دستور کار خود دارد. در واقع ویرگول ابزاری است که هم کاربران می‌توانند از دغدغه‌های روزمره‌ی خود در آن بنویسند و هم، کسب‌وکارها برای معرفی خود و خدماتشان از آن استفاده کنند. این وب‌سایت با دسته‌بندی موضوعی، دسترسی آسان به محتوای منتخب را نیز برای کاربران فراهم کرده است و در آینده قصد دارد با ارائه‌ی تحلیل از رفتارهای همین خوانندگان، کسب‌وکارها را در تصمیم‌گیری برای عرضه‌ی محصول یا ارائه‌ی خدمات یاری کند. ویرگول در حال حاضر مدل درآمدی خاصی ندارد و تمرکز خود را بر جذب مخاطب معطوف کرده است.

کدآموز

استارتاپ کدآموز محتوای آموزشی را برای علاقه‌مندان به حرفه‌ی برنامه‌نویسی تولید و عرضه می‌کند. مدل درآمدی این استارتاپ، خرید دوره‌های آموزشی خواهد بود. کدآموز پس از رونمایی سرویس که در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود، علاوه‌بر ارائه‌ی محتوا و دوره‌های آموزشی، آزمون‌هایی نیز برای سنجش مهارت کاربران عرضه می‌کند. این آزمون‌ها بر اساس چالش‌های مطرح‌شده از شرکت‌های واقعی طراحی می‌شوند و در نتیجه، کاربران حاضر در سرویس را با چالش‌هایی نزدیک به واقعیت مورد آزمایش قرار می‌دهند.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

بلدیاب

استارتاپ بلدیاب، یکی از چندین استارتاپ حاضر در سالن فرصت‌ها است که در زمینه‌ی آموزش فعالیت می‌کند. سرویس این استارتاپ، واسطی را بین کاربران و اساتید خصوصی فراهم می‌کند. اساتید می‌توانند مهارت‌های خود را در انواع زمینه‌ها در این سرویس وارد کنند و دانش‌آموزان نیز برای جستجوی استاد مناسب در رشته و محل مورد نظر خود، به آن مراجعه کنند. علاوه‌بر اساتید، آموزشگاه‌ها نیز می‌توانند از امکانات بلدیاب برای معرفی خدمات خود و دوره‌های آموزشی استفاده کنند.

تِستیک

تستیک در حوزه‌ی آموزش با تمرکز بر دانش‌آموزان دبیرستانی فعالیت می‌کند. این سرویس، خدمات یادگیری و آزمون‌های آنلاین را در پلتفرم‌های مختلف به دانش‌آموزان ارائه می‌کند. علاوه‌بر آن، مدارس نیز می‌توانند به‌صورت جمعی دانش‌آموزان خود را در تستیک ثبت‌نام کنند و روند آموزشی و پیشرفت آن‌ها را در آزمون‌ها، نظارت کنند. تستیک علاوه‌بر عرضه‌ی خدمات آموزشی، برنامه‌ریزی و رفع اشکال را نیز برای دانش‌آموزان ارائه می‌کند.

آی‌کُت

استارتاپ آی‌کُت اپلیکیشنی را برای تبدیل کتاب‌های آموزشی به محتوای تعاملی و در جهت یادگیری آسان، عرضه می‌کند. این استارتاپ کتاب‌های آموزشی مدارس و اختصاصی زبان را به اسلاید، آزمون، نکات برجسته و محتوای صوتی و تصویری تبدیل کرده و آن را در اپلیکیشن خود عرضه می‌کند. مدل درآمدی آی‌کُت بر اساس دریافت اشتراک ماهانه از کاربران است. درحال حاضر کتاب‌های متعدد آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین کتاب‌های آموزش زبان در این اپلیکیشن قرار دارند.

پیپرپیک

پیپرپیک، ملزومات اداری و مصرفی کسب‌وکارها را تأمین می‌کند. این استارتاپ با همکاری تولیدکنندگان اصلی انواع محصولات اعم از نوشت‌افزار، لوازم اداری و حتی موارد مصرفی شرکت‌ها، نیاز آن‌ها به خریدهای متعدد را برطرف می‌کند. مزیت پیپرپیک، تأمین بازه‌ی گسترده‌ای از محصولات به صاحبان کسب‌وکارها است. به‌علاوه این تیم با ارتباط با تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان اصلی، توانایی رقابت در بخش قیمت را نیز دارد.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

دهکده کادو

دهکده کادو تحت حمایت شرکت ایران‌گیت و برنامه‌های شتاب‌دهی آن شکل گرفته است. این استارتاپ مانند بسیاری شرکت‌کنندگان دیگر، هنوز محصول نهایی ندارد. به‌هرحال دهکده کادو تلاش می‌کند تا روند انتخاب و خرید هدیه را برای کاربران آسان کند. سرویس این استارتاپ، پس از کسب اطلاعاتی در مورد سن و شخصیت هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده، محصول مناسب را برای خرید، پیشنهاد می‌کند. حتی فرآیند خرید و ارسال هدیه نیز توسط این سرویس قابل انجام خواهد بود.

قفس

قفس یک بازارچه‌ی آنلاین برای خرید و فروش پرنده و لوازم جانبی نگهداری آن است. این استارتاپ با تمرکز روی یک حوزه‌ی خاص بازار، به‌صورت C2C کار می‌کند. به بیان دیگر خریدار و فروشنده (مانند بسیاری از سرویس‌های بازارچه‌ای موجود) تنها از طریق این سرویس با هم آشنا می‌شوند و فرآیند اصلی خرید، بدون دخالت سرویس‌دهنده انجام می‌شود. مدل درآمدی قفس نیز مانند دیگر سرویس‌های آگهی آنلاین خرید و فروش تشریح می‌شود. این استارتاپ، مدل درآمدی خود را با تکیه بر آگهی‌های ویژه‌ی کاربران طراحی کرده است.

کاراِچ

پتانسیل استارتاپ‌های گردشگری در شهری مانند اصفهان، هنوز تا حدودی نادیده گرفته شده است

کاراچ یک فروشگاه اینترنتی برای خودروهای وارداتی و صفر کیلومتر عرضه می‌کند. خدمات این استارتاپ، تمامی مراحل از انتخاب تا خرید و مشاوره‌ی بعد از خرید و حتی خدماتی همچون کارواش یا تعمیرات را در بر می‌گیرد. تیم کاراِچ خود واردکننده و فروشنده‌ی اتومبیل است و کاربر در وب‌سایت این گروه، تنها با یک فروشنده روبرو خواهد بود. کاراِچ مزیت خود را نسبت به رقبای بازار، خدمات بهینه و مشاوره در امر خرید خودرو می‌داند.

کوکی نت

این استارتاپ به‌عنوان واسطه‌ای میان عرضه‌کنندگان و تقاضاکنندگان شیرینی، گل و لوازم تولد فعالیت می‌کند. کوکی‌نت این محصولات را از تولیدکنندگان مختلف برای عرضه به مشتریان در سرویس خود ارائه می‌دهد. به بیان دیگر خریداران در اپلیکیشن این سرویس می‌توانند محصول یا خدمات مورد نظر را از میان چند فروشگاه انتخاب کنند. استارتاپ‌های شبیه به کوکی‌نت در سال‌های اخیر ظهور و فعالیت مناسبی داشته‌اند و مزیت رقابتی هرکدام، باتوجه به بازار حساس، می‌تواند سرعت تحویل و تازه بودن محصولات باشد.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

سیپاس

سیپاس یک عمده‌فروشی و خرده‌فروشی آنلاین در بازار لوازم دیجیتال و تجهیزات جانبی است. این فروشگاه علاوه‌بر عرضه‌ی محصولات، خدمات متنوعی را نیز جهت جذب بیشتر مشتری‌ها و حتی بازاریابی واسطه‌ای برای فروش محصولات، ارائه می‌کند. سیپاس از پول الکترونیکی با عنوان سپن برای قدردانی از مشتریان استفاده می‌کند. این قدردانی به‌صورت کدهای تخفیف به خریداران اهدا می‌شود.

ایرانیمو

چند استارتاپ محدود، محصولات سخت‌افزاری عرضه کرده‌اند

این استارتاپ سابقه‌ای چندساله در حوزه‌ی تجارت الکترونیک و فروشگاه آنلاین دارد. تفاوت ایرانیمو با فروشگاه‌های دیگر، عرضه‌ی کالاهای کاملا ایرانی در آن است. این فروشگاه تلاش می‌کند تا با حمایت از تولیدکنندگان ایرانی، فرهنگ خرید کالاهای داخلی را نیز عرضه کند. ایرانیمو اپلیکیشن فروش نیز دارد اما در حال حاضر تیم آن‌ها روی وب‌سایت و افزایش کالاهای موجود در آن تمرکز دارند.

هادی اپ

هادی اپ،‌ بازار املاک را هدف قرار داده است. این سرویس با عرضه‌ی اپلیکیشن برای ارائه‌ی ملک یا جستجوی آن، این فرآیند را برای کاربران آسان می‌کند. البته فرآیندهای قانونی خرید و فروش یا اجاره، در نهایت توسط مشاوران املاک تأییدشده در سرویس هادی اپ انجام می‌شود. به بیان دیگر کاربران این سرویس از قانونی بودن فرآیند عقد قرارداد نیز مطمئن خواهند بود. فروشندگان و اجاره‌دهندگان نیز می‌توانند املاک و مستغلات خود را در این اپیلیکیشن عرضه کنند و هادی اپ، علاوه‌بر نمایش، نزدیک‌ترین مشاور املاک را برای اقدامات بعدی به آن‌ها معرفی می‌کند.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

ایروتاج

ایروتاج یکی از معدود استارتاپ‌های حوزه‌ی خیریه‌ها در اتوکام ۲۰۱۸ است. خدمات ایروتاج، نوعی واسط بین خیریه‌ها و افراد خیّر تعریف می‌شود. این سرویس با ارائه‌ی اپلیکیشن به مردم امکان می‌دهد تا خیریه مورد نظر خود را انتخاب کرده و انواع خدمات قابل عرضه‌ی آن را برای مقاصد گوناگون سفارش دهند. مدیریت سفارش‌ها نیز بر عهده‌ی خیریه‌ها است و کاربر، هیچ نیازی برای مراجعه‌ی حضوری برای دریافت خدمات خیریه ندارد. انواع خدمات از جمله سفارش تاج گل، رزرو مراسم،‌ اطلاع از اخبار خیریه‌ها و هر محصول قابل عرضه توسط این سازمان‌های غیرانتفاعی، در اپلیکیشن ایروتاج قابل دسترسی هستند.

چرخه سپاس

این استارتاپ، از دیگر تیم‌های فعال در حوزه‌ی خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد است. چرخه سپاس با شعار کسب‌وکار اجتماعی بر پایه‌ی بلاک‌چین خود را معرفی می‌کند. تیم سپاس با همکاری خیریه‌های معتبر، نیازمندان واقعی را شناسایی می‌کند و به‌جای کمک‌های سنتی مانند سبدهای غذایی یا لباس، هزینه‌های مورد نیاز آن‌ها را به‌صورت نقدی از طراف خیّرین فراهم می‌کند. این استارتاپ سیستمی مبتنی بر بلاک‌چین را نیز برای تأیید تراکنش‌ها و جابه‌جایی وجه به افراد نیازمند فراهم کرده است که افراد خیّر می‌توانند به‌صورت فعال بر این فرآیندها نظارت کنند.

گروه بازی‌سازی اریس

اریس یکی از معدود شرکت‌کنندگان سالن فرصت‌ها است که با تمرکز بر بازی‌سازی فعالیت می‌کند. این استارتاپ با حمایت شتاب‌دهنده‌ی هاب اصفهان زیر نظر شرکت همراه اول، به تولید بازی‌های اندرویدی می‌پردازد. درحال حاضر دو محصول اریس آماده هستند که به بازار عرضه خواهند شد. یکی از این محصولات، بازی فکری با جامعه‌ی هدف کودکان دانش‌آموز و دیگری، یک بازی ماجراجویی در سبک فرار از هزارتو است. تیم اریس، مدل درآمدی خود را برای بازی‌ها در حال حاضر، پرداخت درون‌برنامه‌ای در نظر گرفته است.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

نوین فایروال

گروه برنامه‌نویسی نوین فایروال، در حوزه‌ی امنیت فعالیت می‌کند. آن‌ها پس از سال‌ها تحقیق در زمینه‌ی توسعه‌ی فایروال‌های سازمانی، به محصولی تقریبا نهایی رسیده‌اند که تا چند ماه دیگر از آن رونمایی می‌شود. نوین فایروال نسل جدید فایروال‌های سازمانی را برای حفاظت از اطلاعات شرکت‌ها ارائه می‌کند. این نوع از فایروال‌ها پس از نمونه‌های نسل اول و دوم، چند سالی است که در دنیای امنیت جای خود را باز کرده‌اند. نوین فایروال امید دارد در فاز اول شرکت‌های کوچک و متوسط و در فازهای بعدی، سازمان‌های بزرگ خصوصی و دولتی را به استفاده از دیواره آتشین خود جذب کند.

نئولایز

نئولایز، ابزاری برای تحلیل شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. این استارتاپ، برای فعالان انواع شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییتر، ابزار تحلیل ارائه می‌کند تا علاوه‌بر بررسی عمیق‌تر صفحات و مطالب خود،‌ صفحات و مطالب رقبا را نیز بررسی کنند. جامعه‌ی هدف نئولایز، اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و همچنین، شرکت‌هایی هستند که برنامه‌ای جدی برای فعالیت در این شبکه‌ها دارند. مشتریان نئولایز با استفاده از آنالیزهای ارائه‌شده توسط این سرویس، می‌توانند روند فعالیت خود در شبکه‌ها را بهتر طراحی کرده و استراتژی منظم‌تری داشته باشند.

تِلِنِتیون

حضور استارتاپ‌های فعال در حوزه‌ی خیریه‌ها نیز قابل توجه است

استارتاپ تلنتیون در حوزه‌ی محتوای ویدیویی و رسانه‌ای و ارائه‌ی سرویس توزیع این نوع محتوا کار می‌کند. به بیان ساده‌تر، تلنتیون شبکه‌های داخلی و منتخب ماهواره‌ای را روی سرورهای داخلی سازمان‌ها و موسسات عرضه می‌کند. سپس این محتوا در شبکه‌ی داخلی سازمان و بدون نیاز به اتصال به اینترنت، برای اعضای آن موسسه یا سازمان پخش می‌شود. از مشتریان بالقوه‌ی خدمات تلنتیون می‌توان به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اشاره کرد. به‌عنوان مثال، یک خوابگاه دانشجویی با دریافت اشتراک تلنتیون، تنها یک سرور مرکزی برای پخش تلویزیون فراهم می‌کند و دانشجویان بدون نیاز به تلویزیون در هر اتاق، با استفاده از لپتاپ‌های خود و اتصال به شبکه‌ی داخلی، شبکه‌های مورد نظر را تماشا کنند.

اسپاد

استارتاپ اسپاد یکی از پرطرفدارترین ایده‌های روز بازار ایران را دارد. به بیان دیگر انواع و اقسام استارتاپ‌های این حوزه در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده‌اند و به‌نظر می‌رسد رقابت در این حوزه، به‌زودی افزایش چشمگیری پیدا کند. اسپاد به زبان ساده رابط خدمات‌دهندگان و مردم است. هرگونه خدمات از نظافت منزل و تعمیرات لوازم دیجیتال تا سلامت و حتی باغبانی، توسط اپلیکیشن این استارتاپ ارائه می‌شود. ارائه‌دهندگان نیز بر اساس خدمات خریداری‌شده توسط کاربران،‌ به اسپاد هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند. سخنگوی اسپاد که با حمایت شتاب‌دهنده‌ی مشاهیر اصفهان شکل گرفته، ادعا می‌کند که همکاری با افراد و برندهای حرفه‌ای خدمات، مزیت رقابتی آن‌ها نسبت به فعالان دیگر بازار است.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

وینکر

این استارتاپ هم در حوزه‌ی پررقابت خدمات‌رسانی آنلاین فعالیت می‌کند. وینکر، به ارائه‌دهندگان خدمات امکان می‌دهد که مهارت‌ها و محصولات خود را به‌صورت رایگان ثبت کنند. البته فرآیند ثبت نهایی نیازمند تأیید مدارک و هویت خدمات‌دهنده است تا اطمینان کامل به مشتری عرضه شود. مدل درآمدی وینکر، بر اساس خدمات پرداختی است که مشتری و ارائه‌دهنده‌ی خدمات عرضه می‌شود.

فراویزیت

فراویزیت خود را رابط پزشکان و بیماران در امر نوبت‌دهی معرفی می‌کند. این استارتاپ، سیستم نوبت‌دهی آنلاین را در مطب پزشکان طرف قرارداد، پیاده‌سازی می‌کند. از آن پس بیماران آن پزشک می‌توانند با استفاده از ابزارهای مختلف مانند اپلیکیشن، وبسایت و تماس تلفنی، نوبت‌گیری خود را انجام دهند. مزیت فراویزیت برای پزشکان نیز مدیریت آسان مطب و پرونده‌ی بیماران و حتی مدیریت مالی درآمد و هزینه‌های مطب و همچنین، ارتباط با داروخانه‌ها، مراکز تصویربردای و سازمان‌های مشابه است.

همیاب ۲۴

این استارتاپ تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری وقع جرم قوه‌ی قضاییه فعالیت می‌کند. برنامه‌ی اصلی سرویس همیاب ۲۴، اعلام سرقت و مفقودی گوشی‌های تلفن همراه است. کاربران با عضویت در این سرویس در صورت به‌سرقت رفتن گوشی همراه می‌توانند اطلاعات آن شامل IMEI را در سامانه وارد کنند و در صورت استفاده‌ی سارق از سیم‌کارت در گوشی، از امکاناتی همچون ردگیری استفاده کنند. به‌علاوه، خریداران گوشی‌های موبایل نیز می‌توانند با وارد کردن IMEI،‌ از امن بودن محصول مورد نظر خود (سرقتی نبودن) آن تاحدودی مطمئن شوند.

پست بار

پست‌بار سرویس جابجایی مرسوله را به کاربران عرضه می‌کند. این سرویس شبیه فعالان دیگر این حوزه مانند تیپاکس یا چاپار، مرسوله را درب مبدأ از فرستنده دریافت کرده و درب مقصد تحویل می‌دهد. تفاوت پست‌بار با سرویس‌های دیگر، همکاری با شرکت پست محسوب می‌شود و این استارتاپ، شبکه‌ی پستی اختصاصی ندارد. در واقع، خدمات ارائه شده، تنها مرحله‌ی رجوع کاربر به دفاتر پستی برای ارسال را حذف می‌کند و به‌علاوه،‌ قیمت‌های رقابتی را نیز برای جابجایی مرسوله، ارائه می‌دهد.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

بافرینش

این استارتاپ یکی از معدود فعالان حاضر در نمایشگاه در حوزه‌ی کشاورزی و محصولات مرتبط است. بنیان‌گذاران بافرینش چند سال تجربه‌ی کار در فضای کشاورزی و تولید و توزیع محصول را داشته‌اند و در سرویس خود، حذف واسطه‌ها از فرآیند تولید تا مصرف را در نظر دارند. بافرینش علاوه بر ارائه‌ی محصولات کشاورزی خود در وبسایت،‌ زمینه‌ای را نیز برای تولیدکنندگان دیگر فراهم می‌کند تا محصولات خود را برای عرضه به مصرف‌کننده‌ی نهایی، معرفی کنند. قیمت‌گذاری محصولات در این سامانه توسط خود تولیدکننده انجام می‌شود و در صورت استقبال، می‌توان امیدوار به کاهش قیمت محصولات در آن بود.

بهسا

امنیت، تجارت الکترونیک و ارائه‌ی خدمات آنلاین، از حوزه‌های دیگر فعالیت استارتاپ‌ها هستند

این گروه با تمرکز بر ارائه‌ی خدمات اتوماسیون برای کسب‌وکارها، یکی از استارتاپ‌های حوزه‌ی B2B در سالن فرصت‌ها است. گروه بهسا محصولات متنوعی را برای مدیریت هرچه بهتر کسب‌وکار در حوزه‌های BPMS و ERP عرضه می‌کند. این تیم با هدف قرار دادن شرکت‌ها و نیازهای سازمانی آنها، حوزه‌ای را انتخاب کرده است که باوجود دشواری فروش و جذب مشتری، در صورت کسب اعتبار لازم، موفقیت تضمین‌شده‌ای خواهد داشت.

اپ‌چار

این استارتاپ ابزاری را برای وبسایت‌ها خصوصا فروشگاه‌های اینترنتی مبتنی بر ووکامرس عرضه می‌کند تا فروشگاه خود را به اپلیکیشن اندروید و iOS تبدیل کنند. محصول این استارتاپ، یک افزونه‌ی قابل نصب در وردپرس است که خروجی‌های ووکامرس را به اپلیکیشن وارد می‌کند. تیم اپ‌چار در فرآیندهای انتشار اپلیکیشن‌ها در مارکت‌های رسمی نیز به کمک کاربران می‌آید و روند اجرا را برای آنها تسهیل می‌کند. اپ‌چار به نسبت استارتاپ‌های دیگر سابقه‌ی مناسبی دارد و تاکنون چند اپلیکیشن با استفاده از این ابزار، ساخته شده‌اند.

یار اول

این استارتاپ ساختن فروشگاه اینترنتی را برای علاقه‌مندان به این حوزه، آسان می‌کند. یار اول با دریافت هزینه‌ی ماهانه، فروشگاه اینترنتی اختصاصی کاربر را به او عرضه می‌کند. علاوه بر آن، محصولات فروشگاه‌ها نیز در وبسایت اصلی یار اول برای بازدید عموم قرار داده می‌شوند. یار اول هیچ کارمزدی از فروشنده یا خریدار وبسایت دریافت نمی‌کند و مدل درآمدی خود را تنها بر دریافت اشتراک ماهانه استوار کرده است.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

خودکار

استارتاپ خودکار با هدف ارائه‌ی خدمات مدیریت کسب‌وکار مبتنی بر وب و اپلیکیشن فعالیت می‌کند. این تیم برای شرکت‌های طرف قرارداد امکاناتی اعم از حسابداری فروش، خدمات،‌مدیریت پرسنل و موارد مشابه را ارائه می‌کند. در حال حاضر بخش فروش این سرویس آماده‌ی بهره‌برداری است و در برنامه‌های آتی،‌ مواردی همچون ثبت فروش اینترنتی، ارتباط با مشتریان و حتی اطلاع‌رسانی در مورد موعدهای پرداخت، به‌مرور پیاده‌سازی می‌شوند.

مارکت برتر

مارکت برتر خدماتی را جهت راه‌اندازی فروشگاه آنلاین به‌صورت وبسایت و اپلیکیشن، به مشتریان عرضه می‌کند. سرویس این گروه، قالب‌های آماده تحت یک سیستم مدیرین متن‌باز را به مشتری عرضه می‌کند. انتخاب و راه‌اندازی فروشگاه آنلاین با استفاده از این قالب‌ها آسان بوده و کاربران نیازی به درگیری با فرآیندهای طراحی و برنامه‌نویسی ندارند. پس از راه‌اندازی فروشگاه نیز خدمات پشتیبانی و ارائه‌‌ی راهکارهای پرداخت و مشاوره‌ی نگهداری و توسعه، به مشتریان ارائه می‌شود.

آواتاج

این گروه، انواع خدمات بازاریابی دیجیتال را به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ ارائه می‌کند. آواتاج علاوه بر این زمینه، در این نمایشگاه با خدمات دیگر خود یعنی باشگاه مشتریان و سامانه‌ی ارتباط با مشتری نیز شرکت کرده است. این خدمات، پیاده‌سازی نرم‌افزارهای CRM وخدمات اضافه همچون اتوماسیون فروش، گزارش‌گیری و اتوماسیون بازاریابی را نیز به مشتریان عرضه می‌کند.

آونگ ایمیل

تیم آونگ ایمیل تمرکز خود را روی بازارهای بین‌المللی بازاریابی و دیگر خدمات ایمیلی معطوف می‌کند. آنها انواع خدمات مبتنی بر ایمیل از بازاریابی و ارسال انبوه و خبرنامه، تا ارسال و دریافت ایمیل‌های امنیتی و تأیید هویتی را برای کسب‌وکارها انجام می‌دهند. اگرچه رقبای بزرگی همچون میل‌چیمپ و میلرلایت در بازارهای جهانی خدماتی تقریبا مشابه آونگ ارائه می‌کنند؛ اما این تیم با هدف قرار دادن کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط، قصد دارد بازاری کوچک اما آینده‌دار برای خود ایجاد کند.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

کانکتیت

کانکتیت هم فعال حوزه‌ی B2B است و مکان‌ها و سازمان‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات وای‌فای رایگان را در گروه هدف خود دارد. این استارتاپ سرویسی را در اختیار این مکان‌ها (به‌عنوان مثال کافی‌شاپ‌ها) قرار می‌دهد تا در کنار عرضه‌ی اینترنت رایگان برای مراجعه‌کنندگان، انواع خدمات را نیز برای آنها به نمایش گذاشته و حتی با نمایش تبلیغات، از این روند کسب درآمد نیز داشته باشند. استفاده‌ی مراجعه کنندگان از این امکانات نیاز به هیچ اپلیکیشن خاصی ندارد و محتوای مورد نظر (به‌عنوان مثال منوی کافی‌شاپ یا رستوران و امکان خرید از آن) در سرویسی تحت وب عرضه می‌شود.

باکس

این استارتاپ در حوزه‌ی تبلیغات دیجیتال و تبلیغات تعاملی به‌صورت ویژه فعالیت می‌کند. باکس، ایستگاه‌های تبلیغاتی تعاملی عرضه می‌کند. در این ایستگاه‌ها، به‌جای نمایش سنتی تبلیغات، از بازی استفاده می‌شود تا مراجعه‌کنندگان به مکان‌هایی همچون پاساژها،‌فرودگاه‌ها و غیره، به هدف مورد نظر تبلیغ‌دهنده جذب شوند. بازی‌ها توسط باکس طراحی می‌شود و شرکت‌های سفارش‌دهنده می‌توانند انواع خدمات مانند کد تخفیف را به‌عنوان جایزه به مراجعه‌کنندگان عرضه کنند.

مستر API

مستر API یکی از محصولات جدید تیم خدمات آنلاین ترنج است. این سرویس، به صاحبان کسب‌وکار امکان می‌دهد تا فرآیندهای تأیید هویت را با انواع ابزارهای در دسترس، انجام دهند. مستر ای‌پی‌آی علاوه بر روش‌های مرسوم مانند پیامک، تماس با خطوط ثابت و همراه را نیز در برنامه‌ی خود دارد. این سرویس بدون وابستگی به پلتفرم و زبان برنامه‌نویسی مقصد، خدمات تأیید هویت را برای مشتریان فراهم می‌کند.

اتوکام ۲۰۱۸ سالن فرصت ها

رها موج

رها موج را می‌‌توان یکی از معدود استارتاپ‌های اتوکام ۲۰۱۸ فعال در حوزه‌ی سخت‌افزار نامید. این شرکت با حمایت مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان فعالیت می‌کند. رها موج، سخت‌افزار و نرم‌افزار اختصاصی را برای مدیریت پارکینگ عرضه می‌کند. سرویس رهاموج به‌صورت بی‌سیم کار کرده و مدیریت ظرفیت پارکینگ برای صاحبان پارکینگ و حتی رزرو جای پارک را نیز برای کاربران انجام می‌دهد. مزیت رها موج، طراحی و ساخت داخلی سخت‌افزار، عدم نیاز به زیرساخت‌های سیم‌کشی و قابلیت پیاده‌سازی در پارکینگ‌های روباز و حتی حاشیه‌ای است.

اسمارتی پات

ایده‌ی سخت‌افزاری دیگر سالن فرصت‌های اتوکام ۲۰۱۸، اسمارتی پات نام دارد. این استارتاپ، یک گلدان هوشمند عرضه می‌کند که در برخی نمونه‌ها، امکان اتصال به اپلیکیشن همراه را نیز دارد. اسمارتی پات به‌ظور کملی وظیفه‌ی آب رسانی منظم و طبق برنامه‌ی اولیه را به گیاه دارد. این گلدان هوشمند علاوه بر منازل، پتانسیل استفاده در نماهای دکوراسیون داخلی مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری را نیز دارد.

الومیزبان

استارتاپ‌های برتر سالن فرصت‌ها در روز اختتامیه معرفی خواهند شد

الومیزبان به مشتریان امکان می‌دهد تا وبسایت مورد نظر خود را در دسته‌بندی‌های متنوع شرکتی، فروشگاهی، شخصی و غیره، با استفاده از پلتفرم و قالب‌های آماده، پیاده‌سازی کنند. الومیزبان مزیت خود را پشتیبانی حرفه‌ای و مشاوره و آموزش مراحل بعدی مدیریت وبسایت، مانند سئو می‌داند. تیم این استارتاپ تلاش کرده است تا پلتفرم خود را با سادگی هرچه تمام‌تر عرضه کند تا مشتریان حتی بدون دانش طراحی و برنامه‌نویسی، به‌راحتی وبسایت خود را با این سرویس، پیاده‌سازی کنند.

کامسرا

کامسرا فضای کاری را در کافی‌شاپ‌ها برای کاربران عرضه می‌کند. این استارتاپ نوعی خدمات فضای کار اشتراکی به کاربر ارائه می‌کند با این تفاوت که این فضا، نه یک دفتر اختصاصی یا اشتراکی بلکه کافی‌شاپ و محل‌های مشابه خواهد بود. کاربر با ثبت‌نام و رزرو کافی‌شاپ مورد نظر، در ساعت مقرر در حل حضور پیدا و از خدمات فضا و اینترنت استفاده می‌کند. برای استفاده از خدمات کافه‌ها نیاز به خرید محصولات دیگر آنها نیست؛ البته میزبان‌ها محصولات خود را برای مشتریان کامسرا با تخفیف نیز عرضه می‌کنند.

نواتایپ

نواتایپ صدای کاربران را به متن تبدیل می‌کند. این استارتاپ، خدمات خود را بر بستر وب و با تمرکز روی هوش مصنوعی و تشخیص گفتار ارائه می‌دهد. کار کردن با سرویس نواتایپ نیاز به آموزش هوش مصنوعی ندارد و طبق ادعای بنیان‌گذاران،  دقت و سرعت تشخیص صوت در آن، هیچ وابستگی به لهجه یا دیگر خصوصیت‌های صوتی افراد نخواهد داشت. نواتایپ بر خلاف رقبا نیازی به نصب نرم‌افزار ندارد و کاربر با یک بار عضویت در آن، از هر مکانی امکان استفاده از خدمات را خواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش زومیت از استارتاپ‌های حاضر در اتوکام ۲۰۱۸ اصفهان، سالن فرصت‌ ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..