تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ممنوعیت فروش آزاد یک داروی انعقاد خون+ سند

جهانپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ممنوعیت فروش آزاد یک داروی انعقاد خون+ سندکیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذاو دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به ممنوعیت توزیع و فروش آزاد پروترومبین کامپلکس کانسنترت (Prothrombin complex concentrate) یا pcc خبر داد و گفت: فروش و توزیع داروی pcc که بر تشکیل لخته و انعقاد خون موثر است براساس ابلاغیه اداره کل دارو به شرکت‌های توزیع، خارج از ضوابط سازمان غذا و دارو و بدون تایید ممنوع است.

جهانپور در ادامه در مورد مصرف داروی پروترومبین کامپلکس کانسنترت  گفت: این دارو ترکیبی از فاکتور‌های 7، 9، 10 و 2 و پروتئین C و پروتئین S  است که از پلاسمای تازه و منجمد خون تهیه می‌شود و برای وارونه کردن اثرات دارو‌های ضد انعقاد خوراکی در زمانی که خونریزی (در مغز یا روده) رخ داده است و نیاز به اقدام فوری است، تجویز می شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: داروی پروترومبین کامپلکس کانسنترت (Prothrombin complex concentrate) یا pcc با نام‌های تجاری Beriplex، Octaplex، Kcentra، Cofact تولید و در بازار عرضه می شود.

وی اظهار کرد:  داروی PCC در درمان انعقان خون بسیار موثر است اما گرانقیمت محسوب  می شود و به شگل پودر و حلالی برای تزریق بیماران به فروش می رسد.

ممنوعیت فروش آزاد یک داروی انعقاد خون+ سند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ممنوعیت فروش آزاد یک داروی انعقاد خون+ سند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..