تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اکبری: با شعار و بی‌تدبیری نمی‌توان از نمد بیرون زد

زهره نوروزپور: اظهارات جان بولتون در روزهای گذشته واکنش بسیاری در سطح رسانه های خبری داشته است همچنین کارشناسان داخلی نیز اظهارات سخیف مشاور امنیت ملی کاخ سفید را ارزیابی کرده و راهکارهای این مهم را بررسی کرده اند. در این باره علیرضا اکبری کارشناس ارشد مسائل راهبردی به خبرآنلاین گفت: «اینکه بولتون گفته، «آنقدر ایران را می‌فشاریم تا مثل میوه، لِه شود و هسته‌اش از پوسته بیرون بزند!»،  این همان پروژه «نمدمالی» است که از دو سال پیش تا کنون شرح داده‌ام و تفسیر کرده‌ام! (اینجا) نمدمالی، نسبت به  جنگ، مزیت‌های بسیاری برای دشمن و مضرات بیشتری برای خودی دارد.»

بنیانگذار موسسه راهبردی تصمیم درباره رویکرد و مقابله با سیاست کاخ سفید بیان داشت:

« راه مبارزه در قبال پروژه فشار و نمدمالی، در دو وضعیت است؛ یکی، تصلّب، انسجام و تمرکز در محیط داخلی و دیگری، توسعه و گسترش و پیوستگی در محیط بیرونی.

نمدِ پروژه آمریکایی، تحریم و حصر و قبض اقتصادی مالی است. فساد مالی و ولنگاری و ریخت و پاش و رانت اقتصادی، ملاط این پروژه است. با شعار و بی‌تدبیری و کاسبی از تحریم، نمی‌توان از نمد بیرون زد. راه پیروزی در این مبارزه، اراده و برنامه و تصمیم و اقدام شجاعانه و سنجیده است.

دستگاههای متولی اقتصاد و مالیه و لجستیک و تولید و تجارت و خدمات این زنجیره، بایستی از خرد، دانش، تجربه، تدبیر و پاکدستی  برخوردار باشند.
بدل زدن در این مبارزه بسیار تخصصی است و مدیران معمولی از عهده این امر، به تنهایی بر نمی‌ایند. باید در جذب متخصصین خنثی سازی تحریم، در هر بُعدی، صداقت و جدیت و ولع داشت.

نقش دستگاه سیاست خارجی و  دستگاه قضا در این مبارزه بسیار مهم است. تمرکز قوای حاکم بایستی بر تفوق در جنگ نرم باشد.
توان عملیاتی و سخت افزاری ما نیز بایستی در خدمت همین مبارزه باشد.»

معاون اسبق وزیر دفاع در دوره اصلاحات در نهایت افزود: «مقاومت مبتکرانه با مقاومت منفعلانه متفاوت است. ما باید ابتکار عمل و عرصه مقابله و کیفیت تغییر شرایط را در اختیار داشته باشیم.»

52310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اکبری: با شعار و بی‌تدبیری نمی‌توان از نمد بیرون زد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..