تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«اسطو خدوس» چه خواصي دارد؟

«اسطو خدوس» چه خواصي دارد؟

خبرگزاري آريا –
اسطو خدوس,خواص اسطو خدوس,خاصيت اسطو خدوس,خواص درماني اسطو خدوس
«اسطوخدوس» گياهي است از تيره‌ي نعناع و نام‌هاي ديگر آن «لاواند»، «خراما»، «خزامي»، «آلاله» و «آلاله تلخ» است.
«اسطوخدوس» گياهي است از تيره‌ي نعناع و نام‌هاي ديگر آن «لاواند»، «خراما»، «خزامي»، «آلاله» و «آلاله تلخ» است.
اسطوخدوس گياهي است از تيره‌ي نعناع که به شکل بوته‌اي پر پشت و کوچک به بلندي ۳۰ تا ۶۰ سانتي‌متر داراي ساقه هاي متعدد يا پرشانه و ساقه‌هاي آن چهارگوش است و همه‌ي قسمت‌هاي اين گياه، بوي تندي دارد.
برگ‌هاي اين گياه باريک و دراز با لبه‌ي برگشته و متقابل و پوشيده از کرک سفيد پنبه‌اي است و طبيعت آن گرم و خشک است.
خواص درماني
– ۱۰ گرم اين گياه را در يک ليوان آب جوشانده و سپس آب صاف کرده‌ي آن را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کرده و به‌تدريج خورده شود، سردردهاي مزمن را درمان مي‌کند.
– هر روز ميان وعده‌هاي صبحانه، نهار و شام هر بار نوشيدن يک فنجان از دم‌کرده‌ي آن، عصبانيت را برطرف کرده و سرگيجه را درمان و سردرد هاي ميگرني را نيز درمان مي‌کند.
– ماليدن و شست‌وشو با آب جوشانده‌ي گرم آن براي درمان نقرس و بيماري‌هاي رماتيسمي و کوبيدگي و دررفتگي‌هاي عضوي و خون‌مردگي‌ها مفيد است.
– حمام با آبي که حاوي اسانس «اسطوخدوس» باشد، ضدسرماخوردگي است.
– اعصاب را آرام کرده، نيرو بخش، از بين برنده‌ي خارش و بيماري‌هاي قارچي و ضد افسردگي و افکار پريشان است.
– پنج گرم از آن را دم کرده و نوشيدن آب صاف کرده‌ي آن، لطيف‌کننده‌ي اعضاي بدن و مقوي اعصاب و مفرح روح است و براي افرادي که زياد عصباني مي‌شوند، مفيد است.
منبع:isna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««اسطو خدوس» چه خواصي دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..