تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا نماینده های دلواپس خودشان را مصداق حرف ظریف می دانند؟!/اگر پولشویی وجود ندارد به چه دلیل مجلس قانون مبارزه با آن را تصویب کرده؟

مجتبی ذوالنور نماینده قم  گفت: اتهامات آقای ظریف یا براساس اطلاعات و اسناد بوده ، یا بی‌پایه و اساس . اگر اطلاعات و اسناد وجود دارد باید آنها را ارائه کنند تا مردم تکلیف خود را بدانند و دستگاه‌های ذیربط با آن برخورد کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: آقای ظریف نه تنها بعضی دستگاه‌های نظام را متهم به پولشویی کرده ، بلکه به تبع آن بسیاری از افراد را به رشوه گیری نیز متهم کرده‌اند. وقتی می‌گوید آنهایی که 30هزار میلیارد پولشویی کرده‌اند ده‌ها هزار میلیارد هم حاضر هستند خرج کنند تا لوایح FATF تصویب نشود، منظورش چه کسانی است؟ آنهایی که نمی‌گذارند این لوایح استعماری تصویب شود یا نمایندگان مجلس هستند، یا اعضای شورای نگهبان و یا اعضای تشخیص مصلحت نظام.از ظریف شکایت می‌کنیم.
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد  ضمن تاکید بر محاکمه اتهام زنندگانی که سندی برای گفته خود ارائه نمی‌کنند، گفت: در قانون جرمی به عنوان افترا پیش‌بینی شده و جرم انگاری شده است. کسی که افترا بزند و برای اتهام خود سند و مدرکی ارائه نکند به عنوان مفتری شناخته می‌شود و به مجازات درجه 6 در قوانین کیفری محکوم می‌شود.
همچنین احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر گفت که اگر وارد‌کننده اتهام به شخص یا ‌اشخاص و یا نهادها نتواند سند و مدرکی برای آن ارائه کند باید محاکمه شود.

احمد امیرآبادی، نماینده قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با‌اشاره به اظهارات محمّدجواد ظریف، وزیر امور خارجه مبنی بر وجود پولشویی گسترده در ایران، گفت: آقای ظریف باید در مجلس نسبت به این اظهارات پاسخگو باشد که چرا وی تا کنون و در هیچ‌کدام از جلسات علنی و غیرعلنی که به مجلس آمده است این موضوع را مطرح نکرده است؟

سیدناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: برای اینکه نظر خودمان را در رابطه با الحاق به FATF به کرسی بنشانیم بگوییم پولشویی زیادی در کشور وجود دارد‌، منطقی نیست.
وی در مورد نقش دستگاه‌های نظارتی در رابطه با پولشویی گسترده عنوان کرد: برخی می‌خواهند مشکلات بوجود آمده ناشی از عدم توانایی خود را به دوش دیگران بیندازند، اینکه گفته شده پولشویی گسترده داریم از نظر فنی درست نیست و به نوعی عملکرد سازمان‌های نظارتی مانند مرکز مبارزه با پولشویی در وزارت اقتصاد را نادیده گرفته‌ایم.

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک  ضمن انتقاد از اظهارات ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد: به نظر من باید روی این موضوع دقت شود و ما قطعاً در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و از آقای ظریف هم سؤال خواهیم کرد که این موضوع را شفاف کند و بگوید که مصادیق پولشویی چه بوده و توضیح دهد که ما هم با این موضوع آشنا شویم.

جواد کریمی‌قدوسی  درباره اظهارات اخیر وزیر امور خارجه درخصوص پولشویی گفت: ظریف منشأ بسیاری از گرفتاری‌‌های فعلی کشورمان است زیرا تنها راهبرد دولت یازدهم و دوازدهم، راهبرد سیاست خارجی بوده و پیگیری این راهبرد سیاست خارجی از طریق مذاکره صورت گرفته و مغز متفکر و کانون این مذاکرات هم وزیر خارجه و تیمش بوده است وی سعی می‌کند با فرافکنی، مشکلاتی که خودش خلق کرده را به دوش مجموعه‌های دیگر بیندازد.
نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: ظریف اتهامات بزرگی را گردن جمهوری اسلامی ایران و داخل نظام انداخته است. اینها روزگاری بحث از کاسبان تحریم را بیان می‌کردند و این حرف را امروز بازتحلیل کرده و در موضوع پولشویی با لحن دیگری می‌گویند جریاناتی در کشور نمی‌گذارند ایران به CFT ملحق شود.

 علیرضا سلیمی نماینده محلات  از کل دولت خواست درخصوص ادعای ظریف باید پاسخگو باشند و اگر هم ادعای او واقعیت دارد، باید به دلیل مسئولیت مشترک همه دولتمردان این امر به نهادهای ذیربط گزارش داده شده تا در این خصوص تحقیقات لازم صورت گیرد.
وی از ظریف خواست در موضع‌گیری‌هایش محتاط‌تر رفتار کرده و به دیگران بهانه ندهد و همان‌طور که او در مجلس از نمایندگان خواست با تصویب FAFT به دست خارجی‌ها بهانه ندهیم، اما متأسفانه امروز روشن شده که هیچ کس به اندازه خود ظریف بهانه‌ها را به دست خارجی‌ها نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد گفت: این حق برای منتقدان و مخالفان FATF که آقای ظریف چنین اظهارنظری درمورد آن کرده است محفوظ است که از نظر حقوقی این موضوع را پیگیری کنند.
وی افزود: اگر از ناحیه منتقدان و ما نمایندگان موضوعی در رابطه با دولت مطرح می‌شد دهها و صدها شکایت علیه ما انجام می‌شد اما مردم مستحضر هستند امروز نمایندگان مجلس که از نظر قانونی حق اظهارنظر در مسائل مختلف را دارند به شدت مورد شکایت و پرونده‌سازی از ناحیه دستگاه‌های دولتی قرار می‌گیرند.
عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آقای ظریف که عنوان کرده مخالفان FATF مخالفتشان به این خاطر است که خود مرتکب پولشویی می‌شوند یک نمونه را حداقل در رابطه با نمایندگان مجلس که مدعی هست مرتکب پولشویی شده‌ است اعلام کند و یک مصداق عینی را به عنوان نمونه مطرح کند و گرنه این موضوع بیش از یک تهمت نیست و این حق قانونی ما است که این موضوع را پیگیری کنیم.
 

با وجود اینکه ظریف در مصاحبه خود هیچیک از دستگاههای نظام را  به پولشویی متهم نکرده، اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه خودشان را مصداق حرفهای او دانسته اند جالب و تامل برانگیز است. این نمایندگان باید به این پرسش پاسخ دهند که اگر پولشویی در کشور وجود ندارد چرا به قانون مبارزه با پولشویی رای داده اند؟

1717




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا نماینده های دلواپس خودشان را مصداق حرف ظریف می دانند؟!/اگر پولشویی وجود ندارد به چه دلیل مجلس قانون مبارزه با آن را تصویب کرده؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..