تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترين طرز برخورد با جوش‌هاي چرکي

بهترين طرز برخورد با جوش‌هاي چرکي

خبرگزاري آريا –
درمان جوش
شايد شما هم هر از گاه جوش‌هاي چرکي‌ و بزرگ را تجربه کرده باشيد. بعضي‌ها عادت دارند اين جوش‌هاي بزرگ و دردناک را دستکاري کنند.
به اين جوش‌ها فرونکل مي‌گوييم. فرونکل نوعي عفونت پوستي است که فوليکول مو و بافت پوستي اطراف‌اش را درگير مي‌‌کند. اين مشکل بسيار شايع است. فرونکل معمولا توسط استافيلوکوک اورئوس ايجاد مي‌شود ولي ساير باکتري‌ها يا قارچ‌هاي سطح پوست نيز مي‌توانند عامل ايجاد آن باشند…
فرونکل به شکل انفرادي يا متعدد ممکن است در فوليکول مو در هر نقطه‌اي از بدن رخ دهد ولي شايع‌ترين مکان‌ها، صورت، گردن، آرنج، باسن و ران‌ها هستند.
اغلب فرونکل‌ با ايجاد يک ندول دردناک به رنگ صورتي تا قرمز و متورم شدن پوست ايجاد مي‌شود، سپس چرکي شده و درد آن بيشتر مي‌شود و در هنگام لمس درد شديدي دارد. درد با تخليه آن بهتر مي‌شود.
سايز فرونکل معمولا در حد نخودفرنگي است ولي گاهي تا اندازه يک توپ‌گلف بزرگ مي‌شود. ممکن است مرکز سفيد يا زرد داشته باشد که در آن صورت پوسچول ناميده مي‌شود. در عين حال مي‌تواند با فرونکل ديگر مرتبط شود و يا به بخش‌هاي ديگر پوست انتشار پيدا کند، رشد کرده و با ترشح و چرک همراه باشد.
جوش
ساير نشانه‌هاي آن خستگي و تب، احساس بيماري، خارش قبل از بروز فرونکل و قرمزي و التهاب اطراف ضايعه است. تشخيص آن معمولا باليني است ولي کشت بيوپسي پوست يا مخاط رشد استافيلوکوک با ساير باکتري‌ها را نشان مي‌دهد.
فرونکل ممکن است خود به خود در زمان شروع همراه با خارش يا درد ملايم شود و سپس بهبود پيدا کند ولي غالبا چرکي مي‌شود که با تخليه آن بهبود ايجاد خواهد شد.
بهتر است فرونکل‌ها قبل از اينکه خود به خود خوب شوند، تخليه شوند، که با اين اقدام زمان بهبودي به دو هفته کاهش خواهد يافت.
در موارد زير لازم است براي درمان و بررسي فرونکل به پزشک مراجعه کنيد:
۱) اگر فرونکل بيشتر از دو هفته طول بکشد و عود کند.
۲) روي طناب نخاعي يا نيمه صورت باشد.
۳) همراه تب و ساير نشانه‌هاي انتشار عفونت و همراه با بروز عوارض باشد.
کمپرس آب گرم به درناژ يا تخليه شدن فرونکل کمک مي‌کند، بنابراين کمپرس با يک پارچه مرطوب و گرم چند بار در روز مفيد است. ضايعات عميق يا بزرگ نياز به تخليه جراحي توسط پزشک دارد، بنابراين سعي در باز کردن فرونکل در خانه کار غلطي است، چرا که باعث انتشار عفونت و بدتر شدن ضايعه مي‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترين طرز برخورد با جوش‌هاي چرکي»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..