تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار سازمان ملل در مورد پناهجویان روهینجا

۷۹۶۵۹۶

۲۱۵ بازدید

ایسنا: میچل باچله، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای نسبت به بازگرداندن پناهجویان روهینجا به میانمار هشدار داد. در این بیانیه آمده است که بازگرداندن دو هزار و ۲۰۰ پناهجوی روهینجا به کشوری که از آن گریخته‌اند، با حقوق بین‌الملل سازگار نیست و زندگی و جان پناهجویان را به خطر می‌اندازد.

در ادامه‌ی بیانیه تأکید شده است که دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو هر روز گزارش‌هایی از اعمال خشونت علیه اقلیت مسلمان روهینجا در استان راخین میانمار دریافت می‌کند. در این راستا از قتل، دستگیری‌های خودسرانه، تحدید آزادی و کمبود بهداشت و جلوگیری از تحصیل نام برده شده است.

میشل باچله تأکید کرده است که خشونت سربازان میانمار علیه اقلیت روهینجا هم‌ردیف با جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است.

هشدار سازمان ملل در مورد پناهجویان روهینجا

پیش‌تر وزیر رفاه اجتماعی، امداد و اسکان میانمار خبر داد که بنگلادش مصمم است مسلمانان روهینجا را به میانمار بازگرداند. قرار است که نخستین پناهجویان در ماه جاری میلادی از بنگلادش اخراج شوند.

سال گذشته میلادی بیش از ۷۰۰ هزار مسلمان روهینجا به بنگلادش گریختند.

در بیانیه‌ی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین آمده است که پس از انتشار خبر بازگرداندن پناهجویان، ساکنان اقامتگاه‌های پناهجویی در بنگلادش دچار وحشت شده‌اند.

کارشناسان احتمال می‌دهند که پناهجویان روهینجا بار دیگر برای نجات خود از دست خشونت نظامیان میانمار با قایق‌های غیرایمن به مالزی بگریزند.

یکی از رهبران اقلیت روهینجا اعلام کرد، ده‌ها خانواده از این گروه مسلمان که باید در روزهای آتی طبق لیست به میانمار بازمی‌گشتند، از کمپ‌هایشان در بنگلادش فرار کرده‌اند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، عبد السلام، از رهبران روهینجا در کمپ "جامتولی" واقع در ۴۰ کیلومتری جنوب شرق "کاکس‌بازار" در بنگلادش گفت: اکثر افرادی که نامشان در لیست است، فرار کرده‌اند تا بازگردانده نشوند. اکثر آنها به کمپ‌های مجاور رفته‌اند تا شناسایی و بر خلاف میلشان مجبور به بازگشت نشوند.

در سال ۲۰۱۵ ده‌ها هزار آواره‌ی روهینجا از این طریق به مالزی پناه بردند. در حال حاضر حدود ۸۰ هزار تن از آنان در مالزی به‌سر می‌برند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار سازمان ملل در مورد پناهجویان روهینجا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..