تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توافق مخفیانه‌‌ی باشگاه، دهان برانکو را بست

۷۹۶۵۸۳

۱۳۷۳ بازدید

ایران ورزشی: از اول هم معلوم بود که بازنده‌ی این دعوا پرسپولیس است. پرسپولیسی که وقتی مدیرانش بدون نظرخواهی از سرمربی قولِ بازی بدون ملی‌پوشان را داده‌اند، چطور می‌توانیم از سازمان لیگ انتظار داشته باشیم که یاری‌اش کنند و نگویند مخالفت برانکو مهم نیست؟

پرسپولیس تنها به یک شرط می‌تواند از زیر بار بازی با پیکان شانه خالی کند که شکست سه بر صفر در این بازی را بپذیرد اما این چیزی نیست که برانکو خواسته باشد. همان‌طور که بازی بدون ملی‌پوشان را نپذیرفته بود و بخاطر یک امضای اشتباه در بدترین زمان، باید به آن تن بدهد.

برای همین است که گفته تیمش را با بازیکنان کم سن و سال و کم‌تجربه‌ای که خیلی‌ از آنها این فصل تازه فرصت نیمکت‌نشینی در پرسپولیس را به دست آورده‌اند، به دیدار پیکان می‌فرستد.

برای پیدا کردن مقصر از هر طرف که برویم، مقصدمان یکی است: بی‌توجهی سازمان لیگ به حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و احتمال فینالیست شدنش. حکایت استقلال هم چیزی جز این نیست و تنها تفاوتش با قرمزها، اینکه زودتر از دغدغه‌ی لیگ قهرمانان فارغ شد وگرنه حالا باید مثل پرسپولیس با سازمان لیگ که چنین روزهایی را پیش‌بینی نکرده بود، دست به یقه می‌شد.

توافق مخفیانه‌‌ی باشگاه، دهان برانکو را بست

اینکه سازمان لیگ را مقصر می‌دانیم، دلیلش در جدول لیگ برتر پیداست. جایی که برخی تیم‌ها 12 بازی انجام داده‌اند، بعضی‌ها 11 تا و پرسپولیس فقط 9 بازی. این اختلاف را می‌شد نادیده گرفت اگر فوتبال‌مان با جام ملت‌ها و اردوهای تیم‌ملی درگیر نبود. حال آنکه ملی‌پوشان همین الان هم در اردو هستند و از 27 آذر که آخرین اردوی تیم‌ملی آغاز می‌شود، دیگر فرصتی برای بازی کردن پیش نمی‌آید چرا که از دو هفته پیش از شروع جام ملت‌ها همه‌ی لیگ‌ها باید تعطیل شوند.

یعنی حتی اگر دو بازی پرسپولیس در جام حذفی را به حساب نیاوریم، این تیم برای برگزاری سه بازی معوقه‌ و سه بازی باقیمانده‌اش در لیگ برتر تنها یک ماه فرصت دارد و دست‌کم باید هر 4 روز یک بار به میدان برود.

حریفان پرسپولیس در سه بازی معوقه‌ی این تیم پیکان، ذوب‌آهن و سپاهان هستند که فقط بازی با پیکان در فیفادی برگزار می‌شود و تیم برانکو باید از 4 آذر که لیگ از سر گرفته می‌شود، 5 بازی انجام بدهد و این، بازی‌های دو تیم اصفهانی را هم فشرده‌ خواهد کرد.

شاید با تعویق دوباره‌ی بازی‌های پرسپولیس به بعد از جام‌ ملت‌ها می‌شد این گره را باز کرد اما موضوع این است که تیم‌های حریف راضی به چنین تغییری نیستند چرا که می‌دانند تیم برانکو در نیم‌فصل دوم تقویت می‌شود. از طرفی لیگ قهرمانان 2019 هم بعد از جام ملت‌ها آغاز می‌شود و حضور دوباره‌ی پرسپولیس در این تورنمنت، فرصت برگزاری بازی‌های معوقه‌ی قرمزها در آن زمان را می‌سوزاند.

البته فعلا دعوا بر سر بازی پرسپولیس و پیکان است که سازمان لیگ به برگزاری‌اش در روز 28 آبان اصرار دارد و برانکو به آن راضی نبود. جالب اما این است که باشگاه منفعل پرسپولیس حتی برای دفاع از سرمربی‌اش که به مرخصی رفته و یک روز پیش از بازی با پیکان برمی‌گردد، حرفی به زبان نیاورده.

دلیلش شاید همان نامه‌ای باشد که مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ به عنوان برگ برنده رو کرده و برانکو ایوانکوویچ در جریانش نیست.

سعید فتاحی در واکنش به مخالفت مرد کروات با بازی بدون ملی‌پوشان گفته بود از پرسپولیسی‌ها نامه و امضا دارد که بازی بدون ملی‌پوشان را پذیرفته‌اند: «وقتی باشگاه پرسپولیس خواستار تعویق بازی با پیکان شد به آنها گفتم اگر به فینال برسید مجبورید بدون ملی‌پوشان بازی معوقه خود را انجام دهید.

باشگاه پرسپولیس این موضوع را پذیرفت و به در خواست من، موافقت خود را کتبا اعلام کردند. وقتی پرسپولیس نامه رسمی زده و پذیرفته که بدون ملی‌پوشانش مقابل پیکان بازی کند، دیگر حرفی باقی نمی‌ماند.»

عجیب است اما برانکو می‌گوید که باشگاه برای امضای چنین نامه‌ای نظر او را نپرسیده‌: «من مشکلی ندارم و فتاحی و دوستانش می‌توانند نامه باشگاه پرسپولیس را منتشر کنند اما من نمی‌دانم چه نامه‌ای زده شده. من فقط می‌دانم قبل از بازی با تیم نود ارومیه از ما خواستند بدون ملی‌پوشانمان بازی کنیم که درباره آن بحث و در نهایت بازی کردیم اما از این نامه بی‌خبرم.

اینکه نامه بزنند یا نه در حیطه کاری من نیست و اگر نامه‌نگاری هم شده باشد از سوی باشگاه بوده اما به من بگویید در غیاب ملی‌پوشان و مصدومان باید چطور در لیگ بازی کنیم؟»

برای همین مسئولان پرسپولیس هیچ حرفی نزده‌اند و پرسش‌های ما از مدیر روابط عمومی باشگاه هم با این وعده‌ی بدردنخور که «باشگاه به زودی موضع رسمی خود را اعلام خواهد کرد» بی‌پاسخ ماند. البته پرسپولیسی‌ها برای رضایت گرفتن از برانکو خیلی تلاش کردند و او چه پاسخی می‌تواند برای آنها داشته باشد جز اینکه با همه‌ی دلخوری‌ها و مخالفت‌هایش، بازی بدون ملی‌پوشان را بپذیرد؟

هر چند حتی اگر فرض را بر امضا نشدن این نامه بگذاریم، باز بعید بود که سازمان لیگ کوتاه بیاید. به همین خاطر این بار بجای بازی پرسپولیس، به گفته‌ی فتاحی زمان اردوی تیم‌ملی را تغییر داده‌اند تا بیرانوند و نوراللهی و امیدها هم بتوانند در لیگ به میدان بروند.

البته نه در بازی با پیکان: «از کی‌روش خواستیم اجازه دهد پرسپولیس ملی‌پوشانش را برای بازی‌های معوقه‌اش در اختیار داشته باشد. البته پرسپولیس فقط مقابل سپاهان و ذوب‌آهن می‌تواند از ملی‌پوشان استفاده کند و مقابل پیکان باید بدون آنها بازی کند.»

مشکل پرسپولیس هم اتفاقا همین بازی با پیکان است چرا که غیر از آن هفت ملی‌پوش (بیرانوند، نوراللهی، رسن و چهار بازیکن امید)، حسین ماهینی، محمد انصاری و امید عالیشاه را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت و برانکو برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی خود در مجموع ۱۹ بازیکن در اختیار خواهد داشت. ۹ بازیکن بزرگسال، ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال، ۲ بازیکن زیر ۲۳ سال و ۵ بازیکن زیر ۲۱ سال. به این دلیل که بیرانوند و نوراللهی سه‌شنبه‌ی آینده باید در قطر مقابل ونزوئلا بازی کنند و بشار رسن هم در ترکیب تیم‌ملی عراق مقابل بولیوی به میدان برود.

البته قرار شده چهار بازیکن پرسپولیس از اردوی تیم امید برگردند تا این تیم با کم شدن ملی‌پوشانش مجبور به بازی مقابل پیکان شود اما این هم برای رفع مشکلات پرسپولیس کفایت نمی‌کند. به ویژه که شایعه شده کمیته انضباطی تصمیم به محرومیت بوژیدار رادوشویچ (بخار درگیری‌هایش در بازی با سایپا) شده که اگر چنین شود، پرسپولیس باید با یک دروازه‌بان که ابوالفضل درویش‌وند است و تا امروز در لیگ برتر بازی نکرده، به دیدار پیکان برود.

در چنین شرایطی چطور می‌شود حق را به برانکو نداد؟ البته که او معترض است و بدتر اینکه مرخصی‌اش یکشنبه به پایان می‌رسد و یک روز پیش از بازی با پیکان که قرار است دوشنبه 28 آبان برگزار شود، تازه به تهران برمی‌گردد.

برای همین تصمیم سازمان لیگ برای بازی با پیکان را هنوز نپذیرفته: «ما نمی‌توانیم بدون ملی‌پوشان‌مان در لیگ بازی کنیم چرا که انگار متهم هستیم که به عنوان نماینده ایران به فینال آسیا رفتیم! طبعاً نمی‌خواهیم زیر بار این برنامه برویم. چطور در غیاب ملی‌پوشان و مصدومان در لیگ بازی کنیم؟ چه تیمی می‌تواند اینطور به میدان برود؟ ما ۴ بازیکن در تیم امید، ۲ بازیکن در تیم بزرگسالان و یک بازیکن در تیم‌ملی عراق داریم و ۲ مصدوم هم روی دست‌مان است. در این شرایط به من بگویید چطور باید بازی کنیم؟»

مخاطب مرد کروات، سازمان لیگ است و اعتراض او به این که «باید شفاف به مردم گفته شود که اگر بازی‌های پرسپولیس به تعویق افتاد به درخواست خودمان نبود. ما به فینال آسیا رسیدیم و اتوماتیک‌وار بازی‌های‌مان عقب‌ افتاد. حالا هم که اردوی تیم‌ملی آغاز شده، برای ما بازی گذاشته‌اند. آنها باید برنامه را درست تنظیم کنند.

الان کاشیما قهرمان آسیا شد و تا چند روز دیگر باید در جام باشگاه‌های جهان به میدان برود. فکر می‌کنید در ژاپن برای این تیم چطور تصمیم می‌گیرند؟ آیا همزمان که کاشیما در امارات مشغول بازی است، در لیگ ژاپن هم برایش بازی می‌گذارند؟ مشخص است که بازی‌هایش به تعویق می‌افتد.»

آقای سرمربی اگر دست‌هایش اینقدر خالی نبود، اعتراضی به بازی کردن نداشت اما حالا قانون این اجازه را به او می‌دهد که تیمش را در فیفادی به میدان نفرستد: «می‌توانیم در فیفا دی بازی نکنیم و این حرف من با استناد به قانون فیفا است. اگر قوانین فیفا اجازه می‌دهد که در فیفادی بازی کنیم، بازی می‌کنیم اما آنها چطور فکر کردند که در غیاب ملی‌پوشانمان و در فیفادی می‌توانیم به میدان برویم؟

هر چند اگر قانون بگوید، ما بدون ۱۰ بازیکن‌مان بازی خواهیم کرد اما من الان ایران نیستم و یک روز قبل از تاریخی که گفته‌اند باید با پیکان بازی کنیم، به تهران می‌آیم.»

این‌ها اما دلایلی نیست که سازمان لیگ را قانع کند وگرنه سعید فتاحی مقابل سرمربی پرسپولیس و گفته‌های به حق او موضع نمی‌گرفت. او اما در قامت مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگی که همه‌ی مشکلات امروز در بی‌تدبیری و غیرقابل انعطاف بودنش ریشه دارد، مقابل پرسپولیس موضع گرفته و حتی ترجیح می‌دهد دلایل و حرف‌های ایوانکوویچ را نشنیده بگیرد: «من با پرسپولیسی‌ها صحبت کردم و به آنها گفتم برای دیدار معوقه‌تان با پیکان دو تاریخ مدنظر ماست. یا 28 آبان و یا اول آذر که در نهایت تاریخ 28 آبان نهایی شد.

حالا اینکه برانکو موافق یا مخالف برگزاری این بازی است، بحثش جداست و پرسپولیس هم اگر در بازی با پیکان حاضر نشود، سه بر صفر بازنده خواهد شد.»

آیا اصلا پرسپولیسی‌ها برنامه‌ای برای بازی نکردن دارند که آقای مسئول این‌طور تهدیدشان می‌کند؟ البته که بازی می‌کنند. این را خودِ برانکو هم اعلام کرده اما با دلخوری: «بازی می‌کنیم چون مقصر و گناهکار هستیم! چون به فینال آسیا رفتیم گناه کرده‌ایم و مقصریم پس بازی می‌کنیم.»

پرسپولیسی‌ که در این بازی دیدیم اما یک تیم متفاوت است. تیمی ناشناخته با یکسری بازیکن جوان که تجربه‌ی بازی در لیگ برتر را ندارند و در این یک هفته بدون سرمربی تمرین خواهند کرد. به قول برانکو: «ما با تیم زیر ۱۷ ساله‌ها بازی می‌کنیم! اگر قرار بر این است که بازی انجام شود و رسمی نباشد، با همان زیر ۱۷ ساله‌ها بازی می‌کنیم و من هم یکشنبه به ایران برمی‌گردم تا آماده این بازی شویم.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توافق مخفیانه‌‌ی باشگاه، دهان برانکو را بست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..